Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer inbouwen in Playstation 2 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is mischien een zeer rare vraag, maar toch.

Ik vind de kast van de playstation 2 er altijd wel gelikt uit zien.
Daarom zou ik er graag een computer inbouwen.
Mijn vraag is eigenlijk of dat wel mogenlijk is inv met de ruimte.

Ik zou hem willen dienen voor een soort media center.

Alvast erg bedankt.

Heeft er iemand anders tip voor de ruimte

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 17:02
Ik denk niet dat dit mogelijk is met gewone pc hardware, in een ps2 is nl. alles embedded geregeld zodat alle ruimte nuttig gebruikt wordt.

Verwijderd

Ik zeg je nu al: tenzij je een VIA-achtig of transmeta systeempje, of een Geode-like dingetje, zal het je niet echt lukken...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je zou hier eens rond kunnen kijken: http://www.mini-itx.com/
Daar staan meer van dat soort projectjes :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
er bestaat tog zo'n moederbord van 10 bij 10 cm met een 1 gigh processor er op dat zou perfekt zijn ;)

Edit

Die staan dus op de site hierboven (check ook even de pcm van 2 maanden geleden ofzow ;))

[ Voor 35% gewijzigd door Micha op 24-12-2004 23:00 ]

Verwijderd

12 bij 12CM, dat is een Nano-ITX bordje, overigens ERG moeilijk te vinden. Het gaat daarbij om een Via Nehemiah-based C3 1000MHz.

TS: Je zult echt álles klein moeten doen, CF-harddisk, of je kunt er proberen een laptop-disk in doen. Slim-line DVD/CD drive, SO-DIMM, of low RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat wordt dan wel allemaal erg duur of niet.

Zou het eruit zien 2 ps2 op elkaar. Dan de bodem en de bovenkant er uithaalen, opelkaar maken?
Of zou dat er niet uitzien onder een tv of op een bureau.

En zou het mogenlijk zijn anders b.v de geluidskaart met een flatkabel aan het moederbord te maken zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 23:16 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
ik zou voor een asus pundit-R gaan. deze is net ietsjes groter dan een PS2 maar scheeld niet veel. ik wil de mijne nog verder gaan modden maar weet nog niet hoe en wat. heb al wel een 2e HD in men PCI bracked hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/desktop/pundit-r/pundit-r_l.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kippy op 25-12-2004 00:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is eigenlijk ook wel een mooi kastje ja.

Mijn probleem is dat het een mooie klast is die onder de TV pas of langs de pc.
Afbeeldingslocatie: http://www.naturalit.biz/store/images/barebones.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/large/12010516.jpg

Dat is eigenlijk ook nog wel een mooie kast

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 23:43 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:08

Polycom

Poes van goud

Kan je niet beter een xbox proberen? (ja de xbox is lelijk maar een likje verf doet wonderen :P )

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:01:

TS: Je zult echt álles klein moeten doen, CF-harddisk, of je kunt er proberen een laptop-disk in doen. Slim-line DVD/CD drive, SO-DIMM, of low RAM.
HDD hoef je je niet druk om te maken, in de standaard PS2-kast zit gewoon een speciale 3,5" HDD slot welke bedoeld is voor de HDD van de PS2 Linux-Kit Zit daro netjes op zijn plaats, achter het frontpaneel kan je 'm dan zien zitten, en daar haalt ie dan ook lucht vandaan om te coolen.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus een moederbord met geluid/video er al in.

Hoe heet eigenlijk zo'n bord, en waar moet ik rekening mee houden als ik zoiets wil kopen.

Bedankt,

• kippy
ik heb zelf een MINI-ITX bordje gehad (VIA epiA v8000), ik kan er maar een ding over zeggen en dat is dat ze ongelofelijk traag zijn. Het werkte perfect als mp3 speler maar daar hield het dan ook mee op. DIVX wilde niet goed werken HD doorvoer van 6MB/s dus een en al traag. en voor 125 euro dat alleen het bordje mij gekost heeft vind ik et niet waard.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mijnitx/fronts640x480.jpg

of kijk op men site http://members.lycos.nl/mijnitx/

http://www.csdelft.nl/ <-- daar heb ik em gekocht

[ Voor 7% gewijzigd door kippy op 25-12-2004 18:48 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
m'n M10000 doet het toch zeer aardig. Kan hem zelfs ook nog probleem overclocken naar 1333.33Mhz. Ding speelt dvd's, divx(verreweg de meeste) etc soepel af. Gebruik em gewoon als desktop computer.

• kippy
BarôZZa schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:51:
m'n M10000 doet het toch zeer aardig. Kan hem zelfs ook nog probleem overclocken naar 1333.33Mhz. Ding speelt dvd's, divx(verreweg de meeste) etc soepel af. Gebruik em gewoon als desktop computer.
dan zal die van mij toevallig brak geweest zijn. maar dit was mijn ervaring er mee :P

Verwijderd

kippy schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 18:46:
ik heb zelf een MINI-ITX bordje gehad (VIA epiA v8000), ik kan er maar een ding over zeggen en dat is dat ze ongelofelijk traag zijn. Het werkte perfect als mp3 speler maar daar hield het dan ook mee op. DIVX wilde niet goed werken HD doorvoer van 6MB/s dus een en al traag. en voor 125 euro dat alleen het bordje mij gekost heeft vind ik et niet waard.

[afbeelding]

of kijk op men site http://members.lycos.nl/mijnitx/

http://www.csdelft.nl/ <-- daar heb ik em gekocht
Iets met UDMA mode :+?

Verwijderd

M'n V10000 doet DivX, XVid, DVD, alles goed! Cheapass 5400RPM (hitte + stilte) schijfje erin, en toch nog iets van 25MB/sec. Iets met UDMA mode zal het zijn, bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er anders iemand een mooie case, plaats van de ps2. Want ik wil er een pc van maken die kan gamen, op de tv + internet + etc...

maar ik zie dat ik dan van die kleine moederbordje's heb, en die zijn niet geschikt voor te gamen.

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
je kunt ook kijken naar flex-atx moederborden, deze zijn iets groter dan Mini-itx maar wel veel sneller

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:23

DataGhost

iPL dev

BarôZZa schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:51:
Heeft de jouwe een Nehemiah processor? De mijne wel en die krijg ik niet overgeklokt... hoe heb jij het dan gedaan :)
kippy schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:06:
[...]

dan zal die van mij toevallig brak geweest zijn. maar dit was mijn ervaring er mee :P
een v8000 heeft een heel andere processorcore, de M10000 Nehemiah die ik heb is best snel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:22:
Heeft er anders iemand een mooie case, plaats van de ps2. Want ik wil er een pc van maken die kan gamen, op de tv + internet + etc...

maar ik zie dat ik dan van die kleine moederbordje's heb, en die zijn niet geschikt voor te gamen.
Maak je eigen case?

• kippy
nee stond echt 100% zeker op UDMA, ik weet ook niet waar het precies aan gelegen heeft. maar wat ik al zij, mijn ervaringen zijn niet zo positief over mini-itx.

Maar als et wel werkt zijn het heel leuke bordjes

• BarôZZa
  • Nu online
DataGhost schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:48:
[...]

Heeft de jouwe een Nehemiah processor? De mijne wel en die krijg ik niet overgeklokt... hoe heb jij het dan gedaan :)
http://crystalmark.info/soft/CrystalCPUID4-e.html
Probleem is alleen dat ie hem elke keer reset als je de computer opnieuw opstart. Je moet dus vanuit het proggie een snelkoppeling op je bureaublad laten plaatsen die gelijk de juiste multiplier instelt(Function > VIA CyrixIII/C3 Multiplier > Create Shortcut on Desktop) en deze vervolgens in je startupfolder zetten. Multiplier 10.0(1333.33MHz) was bij mij het hoogst waarop hij soepel draaide, 10.5(1400MHz) zorgde ervoor dat het systeem soms instabiel werd(vooral bij 3d games of benchmarks). Alles erboven zorgde dat de computer gelijk rebootte. Dat is dus wel het voordeel, je kan weinig verkeerd doen omdat je pc gelijk reboot en de multiplier weer op 7.5 instelt.

Ikzelf gebruik echter altijd de slaapfunctie van win2k(te lui om alles op te slaan, helemaal af te sluiten etc, nu gewoon op de knop raggen en volgende keer verder gaan) en dan moet je het elke keer handmatig instellen. Misschien dat ik er nog een proggie voor schrijf.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Onderin de oude PS2 past een harddisk, maar als je echt ruimte wil hebben, kan je het beste een 2.5 notebook schijfje nemen (5400 rpm schijfjes zijn iets duurder maar bestaan wel).
Verder kan je een Notebook DVD-rom speler gebruiken, die zijn ook erg plat, alleen wel duur.

Als je de voeding extern houdt dan moet het wel kunnen als je tevreden bent met een alles in 1 bordje zoals een ITX bordje.
Als je een verloopstukje voor een AGP kaart kan vinden dan moet het wel mogelijk zijn om er een AGP kaart in te zetten. :)

Maar echt goedkoop zal het allemaal niet zijn, een mooi ITX kastje zal denk ik goedkoper zijn en met een barebone heb je ook gelijk de aansluitingen. :)

Senile! Senile Oekaki

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
vinnem nogal redelijk rommelig. Dat moet toch beter te doen zijn...

En anders nanoITX maarjah, hoe traag zijn die dingen nier :s

Een beetje verlies heb je altijd...

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
ehm is er iets wat iedereen mist? de ps2 is immers een computer. :9

• BarôZZa
  • Nu online
_bas_ schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:08:
...
Als je de voeding extern houdt dan moet het wel kunnen als je tevreden bent met een alles in 1 bordje zoals een ITX bordje.
Als je een verloopstukje voor een AGP kaart kan vinden dan moet het wel mogelijk zijn om er een AGP kaart in te zetten. :)
Vergeet 't maar. Het enige waar je op kan hopen is een aardige PCI videokaart. En zelfs dat is vaak niet mogelijk omdat de meeste ITX kasten met een 60 of 80 Watt (passief gekoelde) voeding komen.
PeGys schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:34:

En anders nanoITX maarjah, hoe traag zijn die dingen nier :s
Nano-ITX zijn nog niet verkrijgbaar. Zodra ze te koop zijn zullen de snelheden ongeveer gelijk zijn aan die van de huidige epia mini-itx bordjes. Ze worden echter wel gruwelijk duur. Zo'n 350 euro voor de 1GHz uitvoering (m10000 kost zo'n 150).En dan moet er ook nog van dat gruwelijk dure laptop geheugen in.

Verwijderd

Ik zou hem willen dienen voor een soort media center.
Op dit moment draait er een queue van 2000 kerst MP3's op m'n PS2, dus voor muziek hoef je hem iig niet te voorzien van een x86 bordje ;)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
BarôZZa schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:08:

[...]

Nano-ITX zijn nog niet verkrijgbaar. Zodra ze te koop zijn zullen de snelheden ongeveer gelijk zijn aan die van de huidige epia mini-itx bordjes. Ze worden echter wel gruwelijk duur. Zo'n 350 euro voor de 1GHz uitvoering (m10000 kost zo'n 150).En dan moet er ook nog van dat gruwelijk dure laptop geheugen in.
Dat gruwelijk dure laptop geheugen is tegenwoordig niet meer ZO gruwelijk duur hoor. Het enige nadeel dat ik zie bij nanoITX is de cardslot waar je bij miniITX (M12000) op zen minst een wireless kaart in kan proppen.

Denk dat ikzelf momenteel toch maar bij mini blijf en wel eens zal kijken voor nano as die der is. En is het bij technologie niet altijd zo dat kleiner duurder is ? Je moet er dus wat voor willen betalen :)

Binnekort kan je dus een bigtower met 6 5.25" bays ombouwen naar een PC met 7 CPU's :D

Zou wel sweet zijn :p

Een beetje verlies heb je altijd...

Pagina: 1