[Debian] upgrade Woody naar 2.4.19 lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
vakantie, tijd om een servertje draaiend te krijgen :)

ben al eens eerder begonnen met debian, maar ben toen gestopt omdat ik er niet veel tijd voor had. nu dus weer herproberen :).
celeron 400
192MB ram
200GB maxtor
in dat laatste zit een probleem(pje). met de standaard install van woody (2.2.nogwat) herkent ie maar 137GB. op te lossen met een 2.4.19 kernel, heb ik in de search gevonden :*)
ok, met behulp van : http://homepage.ntlworld.com/lativy/articles/debian-kpkg/ ben ik aan de slag gegaan. maar ik loop vast bij:
although you may find it more convenient to use the --append_to_version flag when you invoke make-kpkg Also set the --revision flag to something like the hostname of your PC or your username so you can identify the .deb package at a glance.
dat deel snap ik niet helemaal. ik heb het betreffende bestand conf.vars met nano -w geopend, maar ik snap niet helemaal wat ze nou bedoelen :?

[ Voor 41% gewijzigd door struul op 24-12-2004 19:40 ]

Verwijderd

struul schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:38:
vakantie, tijd om een servertje draaiend te krijgen :)

ben al eens eerder begonnen met debian, maar ben toen gestopt omdat ik er niet veel tijd voor had. nu dus weer herproberen :).
celeron 400
192MB ram
200GB maxtor
in dat laatste zit een probleem(pje). met de standaard install van woody (2.2.nogwat) herkent ie maar 137GB. op te lossen met een 2.4.19 kernel, heb ik in de search gevonden :*)
ok, met behulp van : http://homepage.ntlworld.com/lativy/articles/debian-kpkg/ ben ik aan de slag gegaan. maar ik loop vast bij:

[...]

dat deel snap ik niet helemaal. ik heb het betreffende bestand conf.vars met nano -w geopend, maar ik snap niet helemaal wat ze nou bedoelen :?
Je kan de setup ook gewoon starten met een 2.4 kernel... Kijk maar eens goed naar het scherm dat je krijgt zodra je de eerste prompt van de bootcd krijgt...
Zowel die 2.2 en 2.4 kernel zijn trouwens hopeloos verouderd en zitten vol met exploits en bugs.
Meteen upgraden naar de nieuwste 2.4 of 2.6 kernel is een aanrader.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 21:32 ]

• struul
ja, maar voor stable is de nieuwste kernel 2.4.19 toch ;)
afijn, ik ga nu de sarge netinstall doen, waarbij ik dus gelijk de nieuwste versie pak :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topicstarter
offtopic:
Replies verplaatst van Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 naar een nieuw topic. Het past niet bepaald in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4. Als je een betere topictitel weet: graag via topicreport ;)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 24-12-2004 22:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• struul
ok, bedankt F_J_K , maar was niet nodig geweest aangezien ik die kernelupgrade gestaakt ben ;) .
Ik ben nu bezig met een debian unstable netinstall, en die install bevalt echt veel beter als die van stable :). volledig in t nederlands, schijf partitioneren gaat een stuk makkelijker, grafisch iets beter, en mn 200GB schijf wordt direct herkent :D.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"opgelost" dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.