[ruiltopic] discussie over flexruilen.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Zoals sommige wellicht gelezen hebben is pierre-oord bezig geweest om een leuk alternatief voor het ruiltopic te maken.
op www.flexruilen.nl is de nieuwe site die zien.

Deze thread gaat over de discussie hierover, zodat deze niet in het ruiltopic zelf gehouden hoeft te worden.
door pierre-oord
Hoi allemaal,

Ik heb het ooit al eens gezegd: Dit ruiltopic is een pracht idee, alleen de uitwerking ervan in een forum wat minder. Als ik eens opzoek ben naar een nieuwe harddisk moet ik al die pagina's doorscrollen, en dan zoeken op "harddisk" "hard-disk" "hard-disc" "hdd" "harde" "schijf" etc, via de control-F functie.

En toen had ik er genoeg van!

Met de PHP ervaring die ik het afgelopen jaar heb opgedaan, heb ik daarom een site gebouwd, namelijk: www.flexruilen.nl

Nadat ik het idee van de site had bedacht, heb ik met de topicstarter, Terw_Dan, per e-mail wat zaken besproken: Het leek ook hem een uitstekend idee.

Op de site kun je spullen invoeren die je wilt ruilen, of nog zoekt, waarna mensen beide kanten op kunnen zoeken. E-mail adressen zijn niet openbaar en je kunt zelf aangeven of je je woonplaats, telefoonnummer etc wilt weergeven. Ook is gedacht aan een mogelijkheid om je advertenties te omhoog te trappen: Na 2 weken kun je de datum resetten, waardoor de geldigheid weer opnieuw 2 maanden is (die check is overigens nog niet eens ingebouwd). Ook zal je worden herinnert per e-mail.

Er zal hoogstwaarschijnlijk nog van alles moeten worden aangepast aan de site, maar het begin is er, en ik hoop dat jullie de moeite willen nemen de vaak lange lijstjes in de site te zetten. Alle tips zijn natuurlijk welkom.

Het lijkt me leuk van dit topic een soort discussietopic over het ruilen te maken, misschien wel met tips over de website, zodat iedereen kan meedenken. Mensen die een goede ervaring hebben met designen, kunnen misschien wel extra delen erbij programmeren, neem daarvoor even contact met mij op.

Alvast een fijne kerst gewenst allemaal, ik ben erg benieuwd hoe dit idee zal uitpakken! :)
toon volledige bericht
Dit topic gaat enkel over de discussie van de mogelijkheden van de site. flexruilen.nl staat los van got en tweakers.net is uiteraard op geen enkele mogelijke wijze aansprakelijk voor wat er op die site geruild wordt. jadie jadie jadie *insert juridische tekst enzo* jadie jadie jadie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Eerst en vooral: proficiat, een goed initiatief!

Enkele suggesties:
- Veel categoriën zijn nu uiteraard nog leeg en daarom zou het handig zijn moest er achter iedere categorienaam tussen haakjes het aantal advertentie staan, bv Harde schijven / ov. opslag (12)
- Ik vind het veel prettiger om een foto (indien beschikbaar) bij een advertentie te zien of te kunnen plaatsen.
- Wanneer je met de cursor over de lijst van advertenties in een bepaalde categorie gaat, verschijnt er (in FireFox 1.0 tenminste) geen handje dat het klikbaar is. Voor sommige mensen kan dit misschien verwarrend zijn en snappen ze niet dat die wel degelijk klikbaar zijn.
- Een extra categorie "Bekabeling en toebehoren" ?

[ Voor 53% gewijzigd door Neobahamuth op 24-12-2004 20:50 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Neobahamuth schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:39:
Eerst en vooral: proficiat, een goed initiatief!

Enkele suggesties:
- Veel categoriën zijn nu uiteraard nog leeg en daarom zou het handig zijn moest er achter iedere categorienaam tussen haakjes het aantal advertentie staan, bv Harde schijven / ov. opslag (12)
- Ik vind het veel prettiger om een foto (indien beschikbaar) bij een advertentie te zien of te kunnen plaatsen.
- Wanneer je met de cursor over de lijst van advertenties in een bepaalde categorie gaat, verschijnt er (in FireFox 1.0 tenminste) geen handje dat het klikbaar is. Voor sommige mensen kan dit misschien verwarrend zijn en snappen ze niet dat die wel degelijk klikbaar zijn.
- Een extra categorie "Bekabeling en toebehoren" ?
Bedankt voor je reply.

-Het handje zou moeten komen, ik zal eens nazoeken waarom firefox dit niet kan. Ik had eerst ook links, die zou ik weer kunnen maken zodat dat duidelijk is. (Doe ik dus).
- Een foto bij de advertentie moet binnenkort mogelijk zijn. Een link bij de ad zetten mag natuurlijk (als het met de ad te maken heeft).
- Het nummertje tussen () is toegevoegd, goed idee!
- Bekabeling voeg ik morgen toe, ga nu even socializen ;)

edit:

Ik zie ook een probleem met een newline! Zal ik dan ook gaan fixen. Een enter moet een nieuwe regel zijn natuurlijk, nu wordt alles achter elkaar gestampt.

[ Voor 16% gewijzigd door pierre-oord op 24-12-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
wanneer je bij een item wilt kijken wat die persoon van gevraagde advertenties heeft (dus om mee te ruilen), dan krijg je alle gevraagde advertenties en niet enkel die van die specifieke gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
namreh82 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:38:
wanneer je bij een item wilt kijken wat die persoon van gevraagde advertenties heeft (dus om mee te ruilen), dan krijg je alle gevraagde advertenties en niet enkel die van die specifieke gebruiker.
Thx, er miste een kleinigheid aan de query! Fixed!

edit:
Ik heb het probleem met het handje ook even gefixed. In IE 4 - 6 kun je bij javascript "hand" gebruiken, in IE 6 en Mozilla is het "pointer" geworden. What's the point?

edit2:
En de kabels zijn er nu ook.

De rest van m'n nieuwe ideen en andere genoemde punten werk ik morgen uit :)

[ Voor 33% gewijzigd door pierre-oord op 25-12-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Nakebod

Nope.

Goed idee zo!
Ook netjes uitgewerkt, simpel design, en daardoor juist goed overzichtelijk.
Alleen 2 dingen:
1, Persoonlijk vind ik de icoontjes van de categorie erg groot, maak ze kleiner, en je hebt geen scrollbalk meer :)
2, Als je op Aangeboden klikt, dat je dan het menu uitklapt met de beschikbare categorieën, zodat je sneller/makkelijker van en naar een andere categorie kan.

(Merk ook dat op moment af en toe de db serv onbereikbaar is?)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pierre-oord schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:52:
edit:
Ik heb het probleem met het handje ook even gefixed. In IE 4 - 6 kun je bij javascript "hand" gebruiken, in IE 6 en Mozilla is het "pointer" geworden. What's the point?
offtopic:
ik neem aan dat je de css style cursor bedoeld? "hand" bestaat niet in CSS dus gebruikt IE die terwijl het toch echt een pointer moet zijn want dat is het ook, een pointer, hoewel die op de meeste OS'en weergegeven wordt als een hand die ergens naar wijst :) fyi

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 25-12-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nakebod schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:04:
Goed idee zo!
Ook netjes uitgewerkt, simpel design, en daardoor juist goed overzichtelijk.
Alleen 2 dingen:
1, Persoonlijk vind ik de icoontjes van de categorie erg groot, maak ze kleiner, en je hebt geen scrollbalk meer :)
2, Als je op Aangeboden klikt, dat je dan het menu uitklapt met de beschikbare categorieën, zodat je sneller/makkelijker van en naar een andere categorie kan.

(Merk ook dat op moment af en toe de db serv onbereikbaar is?)
1) Heb je gelijk in. Kan iemand iconen maken op een leuke groten, maar wel mooi en duidelijk? Ik heb paint gebruikt :X

2) Uitklap menu is opzich een leuk idee. Ik zal eens kijken, maar ben bang dat het menu dan te breed zal worden ;(

Over de DB server: Toenvallig zag ik dat net ook 1 maal. Ik zal even een sleep functie eruit halen morgen. Ik post dat als ik dat gedaan heb, gebeurd het nogmaals, geef het dan svp nog een keertje aan. De DB server is erg belangrijk voor me, er draaien andere sites op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

Laatste punt zal ik je ff mee helpen, het gebeur nu (25-12-2004 00:16) weer:
Geen verbinding met database server

Voor de rest een toppie idee hoor, stuk beter dan via het grote ruiltopic!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 84756 op 25-12-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 14:05

macnerd

No Apples please :-)

Leuk en handig idee, een nieuwe Marktplaats.nl ? ;)

Verder wat ideeën:
- gratis wordt natuurlijk gewaardeerd, maar niemand verwacht van jou dat je alles uit eigen zak betaald. Denk dus eens na óf je advertenties wilt, en zo ja wat en waar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de tekstadvertenties van Google (AdSense).
- je kunt misschien vergelijkbare en/of verwante advertenties tonen; bv. bij een advertentie waarin een harddisk aangeboden wordt, toon je andere advertenties met harddisks (vergelijkbaar) en/of USB/Firewire cases (verwant)
- leg een tabel met synoniemen aan (indien die nog niet bestaat), zodat je hdd, harde schijf, hard-disk etc. allemaal kunt herkennen als harddisk. Dit is bijvoorbeeld handig voor zoekacties. In de originele zoekstring laat je deze synoniemen vervangen en voila: altijd de juiste advertenties.
- misschien RSS-feeds? Aangeboden, gevraagd of gecombineerd? Eventueel van een bepaalde categorie.
- mailalerts: bij aanbod van of vraag naar een bepaald product automatisch een mailtje laten verzenden
- net als op andere plaatsen: systeem om betrouwbaarheid van aanbieder/vrager aan te geven (a la Tweakers.net Pricewatch?)

Er staat overigens een typfoutje op de site: Laate 20 nieuwe advertenties --> hier mist een s-je...

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
pierre-oord schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:08:
[...]

1) Heb je gelijk in. Kan iemand iconen maken op een leuke groten, maar wel mooi en duidelijk? Ik heb paint gebruikt :X
Zal er morgen eens wat gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
macnerd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:43:
Leuk en handig idee, een nieuwe Marktplaats.nl ? ;)

Verder wat ideeën:
- gratis wordt natuurlijk gewaardeerd, maar niemand verwacht van jou dat je alles uit eigen zak betaald. Denk dus eens na óf je advertenties wilt, en zo ja wat en waar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de tekstadvertenties van Google (AdSense).
- je kunt misschien vergelijkbare en/of verwante advertenties tonen; bv. bij een advertentie waarin een harddisk aangeboden wordt, toon je andere advertenties met harddisks (vergelijkbaar) en/of USB/Firewire cases (verwant)
- leg een tabel met synoniemen aan (indien die nog niet bestaat), zodat je hdd, harde schijf, hard-disk etc. allemaal kunt herkennen als harddisk. Dit is bijvoorbeeld handig voor zoekacties. In de originele zoekstring laat je deze synoniemen vervangen en voila: altijd de juiste advertenties.
- misschien RSS-feeds? Aangeboden, gevraagd of gecombineerd? Eventueel van een bepaalde categorie.
- mailalerts: bij aanbod van of vraag naar een bepaald product automatisch een mailtje laten verzenden
- net als op andere plaatsen: systeem om betrouwbaarheid van aanbieder/vrager aan te geven (a la Tweakers.net Pricewatch?)

Er staat overigens een typfoutje op de site: Laate 20 nieuwe advertenties --> hier mist een s-je...
- Ads: Misschien ooit; Ik heb een bedrijf, en deze site draait op de webserver daarvan, dat kost me zowat niets :) eerst wil ik de lay nog wat verbeteren, ik weet niet of die té simpel is?

- RSS-feeds? Ik ben daarmee niet zo bekend. Wat ik zo zie is dat je berichten kunt "uitlezen" en op een pagina plaatsen.
Waar ik zelf nog aan dacht is een mogelijkheid om je eigen aangeboden/gevraagde advertenties te kunnen uitlezen in een simpel paar tekstregeltjes. Deze kun je dan op je homepage weergeven, en als iemand daarop klikt, die meteen op jouw advertentie uitkomt op flexruilen.nl :)

- Zoeken: Is een idee. Ik moet nu bekennen dat de zoekfunctie er nog niet is. Dit moet ik snel maken. Ook moet ik meerdere pagina's maken, zodat je per 25 ads een nieuwe pagina kunt oproepen ipv alles op 1 pagina. Dit stoort zo in het begin gelukkig niet.

- Mailalerts: Een leuk idee, maar als je een alert instelt voor een harddisk, kunje moeilijk een harddisk van 20 GB opgeven, het systeem kan daar nog maar moeilijk uitkomen. Ik denk dat het beter is dat je dan gewoon bij gevraagd een 20 gig schijf neerzet, het zou slim zijn van de aanbieder als die zelf ook gewoon even kijkt of nog iemand zo'n schijf zoekt :)

- Betrouwbaarheid: Goed idee! Zodra de andere ideën uitgewerkt zijn zal ik dit gaan bouwen. Opzich best simpel zo'n systeem. Ik dacht aan het idee alá pricewatch met de shopsurvey dan :) dus een score en een verhaaltje.

Terw_Dan: Fijn dat je kijkt naar die plaatjes :) !

Nog een fijne kerst allemaal, ik denk niet dat ik vandaag erg veel kan doen aan de site, maar we komen er wel.

Als er nog mensen zijn die kunnen programmeren, bijvoorbeeld een script die iets met BB tekst doen (inlezen en uitlezen, voor edit/maken advertentie en weergeven) en bovengenoemde punten, neem even contact met mij op!

edit:
De server had een wat hoge load door een loop in een programma wat erop draaide. Ik heb ook de database herstart. Als iemand de database fout nogmaals ziet, wil je dat dan even doorgeven?

edit2:
In het menu van de site staat nu een changelog :)

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 25-12-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:18

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Mjah, ik weet niet of je dezelfde plaatjes wilt blijven gebruiken ? Ik denk dat het dan het makkelijkst is om ze te resizen naar ongeveer 50 pix hoog in plaats van de 64 die nu als max staat. Als dat een idee is laat het maar weten, kan vandaag nog gefikst en gemaild worden ;)

Moet zeggen dat ik dit wel een stuk lekkerder vind werken dan het ruiltopic. Errug netjes gedaan allemaal :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Leuk initiatief, maar ga je hiermee de T.net V&A voor de voeten lopen?

Je bent niet helemaal zuiver bezig met ruilhandel, er kan namelijk ook geld gevraagd en geboden worden op de site.

En je kan misschien een 'betrouwbaarheidsindex' toevoegen, een beetje als [rml][ Ervaringen] Ruiltopic[/rml] dus, waar gebruikers hun ervaring met anderen kunnen melden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Het ruil-aspect komt niet echt goed naar voren op de site.

Het is meer een variant op marktplaats dan een RUIL-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Vind het best fijne site, maar veel artikelen toevoegen duurt wel onwijs lang zo imo.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
@ Resistor en @ jk_warrior:

Dit vond ik een moeilijk punt, waar ik nog best lang over heb nagedacht.
Ik zag ik het ruiltopic steeds:
"Als je er niets in mijn lijstje ziet mail dan toch, we komen er wel uit"
"Euro's kan eventueel ook"

En alles wat daar op lijkt. Een prijs zorgt ook voor een betere waarde schatting. Als je een oud tft scherm wilt ruilen met iemand voor een reepje 64MB SDram, dan zou ik m'n twijfels hebben of het een goede ruil is: Het scherm is oud en wie gebruikt het nog, maar is het niet meer waard dan het geheugen? hoeveel dan?
Met de prijzen kun je dan gelijk een goede vergelijking maken, of het met elkaar overeenkomst.

Ook is een prijs niet verplicht! Het vinkje staat standaard uit, je kan het zo mooi laten staan. Ook staat de prijs standaard op TEAB.

Als laaste punt dan nog: Als ik een advertentie zet, dan zou ik die in 99% van de gevallen best willen verkopen. Of juist als ik iets alleen wil verkopen omdat ik nu eenmaal niet iets wil ruilen van 2000 Euro, en nog erger: Als ik dus iets wil verkopen of ruilen, en allebei leuk vind, dan moet ik op 2 advertentie sites een advertentie plaatsen... mensen vinden het toevoegen nu al lang duren. OVer het voor de voeten lopen van T.net V&A: Mijn site zit heel anders in elkaar, T.net V&A heeft volgens mij geen andere optie dan het plaatsen van een ad. De enige goede feature erin is de koppeling naar de pricewatch, als het product daar tenminste nog instaat. Mja, dan kun je 2ehands.nl, marktplaats, t/m ebay erbij gaan betrekken. Het nieuwe idee van ruilen op een website is juist het belangrijkste!

@ El Snorro: Zou je iets anders willen zien aan het toevoegen om het sneller te laten gaan?
Misschien dat ik de "kies pagina" voor de rubriek, beter bij de 2e pagina kan integreren?
Lijstjes typen kan natuurlijk niet meer, dan zou heel de handigheid van de site eraf gaan ;)

@lameeuw
De zelfde plaatjes is opzich goed, maar kijk even of terw_dan er niet al mee bezig is. De plaatjes had ik beter dezelfde grootte kunnen maken, zo had ik ze ook in het script nog kunnen resizen.
Echter nieuwe plaatjes is misschien een idee; Hier is wat aan gepaint enzo, ze komen gewoon vanaf de google image search af. Betere/mooiere plaatjes mag natuurlijk altijd :) maar haal geen rips af van andere site's, al heb ik nog geen 2ehands site's gezien met plaatjes zoals hier, wat ik er toch wel 1337 vind uitzien.

/pierre-oord out
/kerstmuts op en kerst vieren, tot morgen :) allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
jk_warrior schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:01:
Het ruil-aspect komt niet echt goed naar voren op de site.

Het is meer een variant op marktplaats dan een RUIL-site.
Dat ben ik met je eens. Maar daarom moeten we ook nog zeker even kijken of het niet een nieuwe marktplaats of V&A wordt waarbij ook een klein stukje ruilen inzit.

Persoonlijk zou ik het hele te koop idee eruit gooien omdat ik dit zo ook in het ruiltopic naar voren probeer te brengen. Het ruiltopic is ooit vanuit het idee begonnen om oude zooi tegen oude zooi te ruilen en ik zou het wel heel erg jammer vinden als er niets van dit uitgangspunt over zou blijven.

Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen makkelijk kan zijn om iets te koop te zetten, maar dan moeten we kijken in hoeverre V&A daar niet toerijkend voor zou zijn (wat imho erg goed toerijkend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Terw_Dan schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:48:
[...]

Dat ben ik met je eens. Maar daarom moeten we ook nog zeker even kijken of het niet een nieuwe marktplaats of V&A wordt waarbij ook een klein stukje ruilen inzit.

Persoonlijk zou ik het hele te koop idee eruit gooien omdat ik dit zo ook in het ruiltopic naar voren probeer te brengen. Het ruiltopic is ooit vanuit het idee begonnen om oude zooi tegen oude zooi te ruilen en ik zou het wel heel erg jammer vinden als er niets van dit uitgangspunt over zou blijven.

Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen makkelijk kan zijn om iets te koop te zetten, maar dan moeten we kijken in hoeverre V&A daar niet toerijkend voor zou zijn (wat imho erg goed toerijkend is).
Even een kort berichtje :) :
Ik ben het met jullie eens, maar zoals ik al eerder zei: Om op 2 plaatsen je ads te zetten lijkt me niet handig, en moeten de admins van deze straks dan een ban geven aan mensen die zeggen: "is ook te koop"? Het leek mij onbegonnen werk.

Kijk overigens op de homepage van de site: Tot nu toe vinkt iedereen aan dat het artikel te ruil is! En bijvoorbeeld over de aangeboden printserver: Ik zou die best willen ruilen voor een reepje geheugen oid: maar hé, er staat dat die anders 60 euro kost, dan weet ik dat een geheugenreep van ~25 euro er niet tegenover staat.

Net trouwens een opstuur howto toegevoegd. Iemand die er nog wat bij zou willen zien staan? Morgen ga ik verder features maken.

edit:
Zo, daar ben ik dan weer. Even aangeven: BB code is nu beschikbaar, zoals je op GoT gewend bent! Foto's in je ad is nu dus mogelijk met de [img][/img] tags enz :)

[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 25-12-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35
Ik mis de mobiele telefonie sectie en de software sectie :)

[ Voor 23% gewijzigd door NitroX infinity op 25-12-2004 23:56 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
NitroX infinity schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:53:
Ik mis de mobiele telefonie sectie en de software sectie :)
Genoteerd !

Ik moet nog een paar laatste aanpassingen maken, zodat meerdere groepen ook mogelijk zijn. Je ziet ze vanzelf wel komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nog een groepje welke ik mis; incomplete systemen. Dus complete systemen waarvan een belangrijk onderdeel mist :P

EDIT: Zou trouwens wel fijn zijn als je je advertenties zou kunnen verplaatsen naar een andere groep.

[ Voor 32% gewijzigd door NitroX infinity op 26-12-2004 12:22 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
NitroX infinity schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:13:
Nog een groepje welke ik mis; incomplete systemen. Dus complete systemen waarvan een belangrijk onderdeel mist :P

EDIT: Zou trouwens wel fijn zijn als je je advertenties zou kunnen verplaatsen naar een andere groep.
Over dat verplaatsen naar een andere groep:
Ik ben bang dat als ik die optie geef, mensen straks hun artikel door de groepen heen gaan verplaatsen, zeker bij "onbeperkte verlengtijd". Moven ze hem dan verkeerd, en een admin moved hem goed, dan kunnen ze hem weer verkeerd moven. Admins kunnen straks ads moven naar de juiste plaats. Ik kan dat nu ook, dan doe ik het in de DB. Opzich kun je natuurlijk ook even copy-pasten ;)

De groepen zijn nu toegevoegd trouwens!
De groep incomplete systemen: Zeker in het begin is het niet slim om meteen 100 groepen te maken, dan zit in iedere groep 1 ad. Zet voor je systeem gewoon even Incompleet: dan weten mensen genoeg, ik had al iemand gezien die dat gedaan had (jij?).

Een andere mogelijkheid: Als je een mobo+cpu+mem hebt, zet het dan bij in de categorie moederborden, en eventueel ook nog bij overig, dan vinden mensen het wel. 4 dubbel plaatsen lijkt me niet zo'n goed plan :)

edit:
Is er nog iemand die een paar mooie foto's wil maken, ook voor de nieuwe groepen software & telefonie? :)

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 26-12-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Over dat verplaatsen heb je wel gelijk. Misschien zou je eventueel een email adres daar voor kunnen gebruiken?
De groep incomplete systemen: Zeker in het begin is het niet slim om meteen 100 groepen te maken, dan zit in iedere groep 1 ad. Zet voor je systeem gewoon even Incompleet: dan weten mensen genoeg, ik had al iemand gezien die dat gedaan had (jij?).
Ja, ik :)

Ik blijf trouwens niet ingelogd. Moet iedere keer opnieuw inloggen. Is dat de bedoeling?

[ Voor 12% gewijzigd door NitroX infinity op 26-12-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
NitroX infinity schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:08:
Over dat verplaatsen heb je wel gelijk. Misschien zou je eventueel een email adres daar voor kunnen gebruiken?

[...]
Ja, ik :)

Ik blijf trouwens niet ingelogd. Moet iedere keer opnieuw inloggen. Is dat de bedoeling?
Over het inloggen:
Dat klopt, je blijft nu ingelogd zolang de sessie duurt == zolang je browser open staat.

Ik zal de optie vanmiddag wel even aanpassen zodat je een maand ingelogd blijft.
Hierna wil ik een optie maken waarbij je kunt aangeven of je login moet worden onthouden met een koekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Schop :)

Ik heb nu een beoordelingssysteem toegevoegd. Als je een advertentie bekijkt, kun je een gebruiker een rating geven. (eenmalig, updaten mogelijk, jezelf kun je niet raten :P ).

Alle fancy dingen moet ik nog maken, cijfer is nu plain tekst, dat fleur ik nog wel op met wat sterretjes enzo :)

Ging er nog iemand plaatjes opzoeken en resizen?

Ik zie het aantal ads nog steeds toenemen, het gaat goed! Nu hoop ik dat er straks mensen gaan reageren op mijn eigen ads ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
* TERW_DAN gaat morgen echt eens beginnen aan die icons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Ik heb gisteren mijn lijstje toegevoegd.
Ook heb ik via de site al twee geinteresseerden gehad, dus het lijkt te werken (of zou het zijn omdat het nieuw is?).

Het lijkt er alleen op dat de site het nu niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dubbel :|

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 16223 op 28-12-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Laatst online: 22-04 11:21
Bekeken: 17 keer, laatste keer op 28-12-2004 11:19:45.
Je bent een "t" vergeten :). Overigens, heb je nog hulp nodig, en zo ja, waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
De site geeft wat problemen net zoals zo'n 40 andere sites doordat mijn hosting provider een probleempje had bij het wijzigen van m'n DNS servers :S als ze geen zaken op orde hebben morgen kunnen ze wat verwachten.
Dit vanwege de wijziging van een adres van een secondary nameserver, waarbij de primaire ook maar meteen z'n adres verliest.

Wil je toch de site zien, voeg dan aan het HOSTS bestand in de system32 directory van je windows de volgende regel toe:
217.148.191.3 www.flexruilen.nl

@ Dev icey:
Ja, hulp is altijd welkom: Kijk zelf maar waarmee! Design lijkt me belangrijk, nieuwe ideeën, dat soort.

De views zijn nu wel lager, ik denk dus door die DNS troep. Ik baal hier verschikkelijk van, juist omdat er een hoop andere sites zijn die nu ook problemen hebben. Wordt zo snel mogelijk opgelost.

Typo zal ik meteen fixen.

@Cyberneer: Ik denk dat veel mensen ook de laatst toegevoegde ads bekijken. Ook zullen meer mensen sneller zien wat je aanbied, omdat het lijstje iets overzichtelijker is, en je een advertentie waarschijnljik niet 10x opnieuw bekijkt. Deze lijstjes vind ik handiger dan het ruiltopic, vaak met 100x hetzelfde lijstje zonder aanpassingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 23:43
Nadruk moet liggen op ruilen. Dus ruilen = verplicht. Prijs moet meer op de achtergrond, standaard gewoon niet tonen, alleen een linkje oid ("je mag ook met baar geld komen" ;) ).

Verder foto's kunnen toevoegen (ff met GD aan de slag, blobje in MySQL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Laatst online: 22-04 11:21
pierre-oord schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:36:
De site geeft wat problemen net zoals zo'n 40 andere sites doordat mijn hosting provider een probleempje had bij het wijzigen van m'n DNS servers :S als ze geen zaken op orde hebben morgen kunnen ze wat verwachten.
Dit vanwege de wijziging van een adres van een secondary nameserver, waarbij de primaire ook maar meteen z'n adres verliest.

Wil je toch de site zien, voeg dan aan het HOSTS bestand in de system32 directory van je windows de volgende regel toe:
217.148.191.3 www.flexruilen.nl

De views zijn nu wel lager, ik denk dus door die DNS troep. Ik baal hier verschikkelijk van, juist omdat er een hoop andere sites zijn die nu ook problemen hebben. Wordt zo snel mogelijk opgelost.
Ik heb hier dus totaal geen last van, zoals altijd met casema O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Leuk initiatief! Wie weet kom ik zo nog eens van die dozen nog werkende troep hier af.

Wel een vraag: waarom gebruik je die vreemde javascript-functies als je gewoon links kunt gebruiken waarbij je de boel opmaakt dmv css? bv.
code:
1
onclick="location.href='index.php?page=bekijk_advertentie&type=aangeboden&id=121'"

De nadelen van de door jou gekozen methode zijn
• Werkt niet voor mensen die js uit hebben staan, tekst browsers, zoekmachines
• Mozilla, Firefox en Opera-gebruikers kunnen zo'n link niet in een nieuwe tab openen, terwijl het type site zich daar wel erg voor leent

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

euh, ik heb het voorelkaar gekregen om een advertentie 2 keer te plaatsen. en de knop verwijder werkt niet?

herstel; verwijder werkt niet in opera 7.54

wellicht is het een id om TEAB er automatisch neer te zetten als de prijs op 0 staat ipv een leeg vakje?

[ Voor 47% gewijzigd door fenrir op 28-12-2004 14:50 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66372

Volgens mij is je site nogal vatbaar voor Sql-injection.

Wanneer ik bijvoorbeeld dit intik in de adresbalk: http://www.flexruilen.nl/...ntie&type=aangeboden&id=' (let op het quotje op het eind), krijg ik een keiharde sql-fout: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [*knip*].

Het is dus theoretisch mogelijk om mijn eigen Sql-code in te voegen en als je een beetje slim bent zo system procedures uit te voeren (als het een Sql server betrof), gebruikerlijsten op te vragen, in te loggen als admin etc etc.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

edit: het valt toch wel mee zie ik :p

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 66372 op 28-12-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
@urinatinventum (wat een nick :P ):
Alle input wordt netjes ge-escaped, en gecontroleerd op waarheid :)

Mensen die helpen programmeren wil ik ook stukken source geven.

@ Zpottr: Ik ga zometeen eens kijken of die functies goed werken, anders zal ik ze allemaal vervangen. Ik wist niet dat CSS dat kon :) ik kan PHP, wat basis HTML, de rest haal ik van google ;)

TEAB wordt als het goed is neergezet bij én een leeg vakje én 0.

Ik ga zo ook de DNS-en checken, anders krijgen er een paar mensen grote problemen ...

edit:
De DNS lijkt op de meeste ISP's goed te werken.

Voor de mensen die er iets van af wisten:
Ik heb geloof ik al een jaar lang m'n DNS-en op een .com domein (ns1.flexgaming.com en ns2.flexgaming.com) gedraaid, altijd goed. Nu wijzigde ik laatst een NS, en die wijzigde niet mee. Ik belde de domain registerer op, die zei dat nameservers apart moesten worden doorgegeven, en dat een hogere nameserver die queries zou doen. Ik doorgeven, en ik moest vooral m'n eigen A records legen met alle nameservers erin.

Gedaan. Eerst werden m'n dnsen overal bekend als m'n wildcard adres. Nu zie ik met dig in m'n .nl domeinen zoals flexruilen.nl eindelijk de juiste DNS adressen
ns1.flexgaming.com - 217.148.191.8
ns2.flexgaming.com - 82.161.56.101

Ik zie nu op enkele Inet providers eindelijk ook deze adressen terug bij het pingen ernaar, de problemen zijn zich dus "langzaam" aan het oplossen. Toch vreemd dat het voorheen wel altijd werkte, misschien dat m'n hoster ze zelf dan al had toegevoegd ofzo?

Zometeen ga ik die CSS tags doen, dan krijg deze post een edit.

@Zpottr nogmaals:
Even over die links:
Ik wil dat bij een mouseover die rij een leuk kleurtje krijgt, dan zie je goed waar je naar kijkt bij datum, bekeken enz.
Nu kan ik links maken met CSS zodat je geen streepje onder je muis krijgt eventueel, maar dan zou je wel specifiek op de tekst moeten klikken. Dan kan verwarrend werken als de rij wordt opgeligt. Daarom heb ik de rij "klikbaar" gemaakt, en er een leuk handje bij gemaakt zodat het meteen herkenbaar is als een link.

Deze manier van scripten heb ik geleerd uit de beroemde ( :P ) tool PHPMyAdmin.

Waarom het verwijderen voor Opera niet werkt weet ik niet. Ik zal d'r eens naar kijken, maar ik vind toch dat iedereen met Opera dat zootje moet dumpen. Ik bedoel: Wie kijkt er nou graag naar een ad of betaald voor een browser, neem dan Mozilla, daarin werkt alles prima :)

Ik zal de links zonder streepje alsnog gaan toevoegen, zodat als javascript uitstaat, je er ook op kunt komen. Echter vraag ik me af waarom iemand javascript uit zou willen schakelen. Kun je net zo goed ook HTML uitschakelen :X

@UrinatinventuM
Nog even over die SQL injections: Ik had toevallig bij die ID die je aanpaste, eerst slashes aan de ID toevoegd, en daarna weer met $_GET opgeroepen. Wel veilig, alleen zit er schijnbaar iets vreemd waardoor de SQL code niet meer klopt. Ik heb het nu iets anders gezet, waardoor je deze fout niet meer te zien krijgt :)

[ Voor 86% gewijzigd door pierre-oord op 29-12-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Ik moet zeggen dat flexruilen er handig uit ziet. Compliment voor de maker. Alleen één puntje, hoe wil je aan je publiek komen? Je krijgt nu natuurlijk een aantal mensen mee. Maar daarna? Je hebt dan niet meer dat, zoals nu met het ruiltopic, mensen toevallig over het ruil-topic-draadje struikelen. (zoals ik ook deed) Hoe denk je daarover?
pierre-oord schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:12:Zometeen ga ik die CSS tags doen, dan krijg deze post een edit.

@Zpottr nogmaals:
Even over die links:
Ik wil dat bij een mouseover die rij een leuk kleurtje krijgt, dan zie je goed waar je naar kijkt bij datum, bekeken enz.
Nu kan ik links maken met CSS zodat je geen streepje onder je muis krijgt eventueel, maar dan zou je wel specifiek op de tekst moeten klikken. Dan kan verwarrend werken als de rij wordt opgeligt. Daarom heb ik de rij "klikbaar" gemaakt, en er een leuk handje bij gemaakt zodat het meteen herkenbaar is als een link.
Ik ben ook voorstander van de javascript-tegenstanders >:)
Je kunt bijvoorbeeld met css een link als "block" displayen in je tabel. Dan hoef je niet precies op de tekst te klikken maar kun je in de hele cel klikken. (oh btw, weet niet of het in ie werkt... O-) )

css:
code:
1
2
3
4
table.blocklink td a:link, table.blocklink td a:visited
{
        display: block;
}

html:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table summary="Moederborden" class="blocklink">
<tr>
  <td>[img]""[/img]</td>
  <td><a href="a.php" title="bekijk a">Product a</a></td>
</tr>
<tr>
  <td>[img]"b.gif"[/img]</td>
  <td><a href="b.php" title="bekijk b">Product b</a></td>
</tr>
</table>

een rij een kleurtje geven kan met een hover-class
Deze manier van scripten heb ik geleerd uit de beroemde ( :P ) tool PHPMyAdmin.

Ik zal de links zonder streepje alsnog gaan toevoegen, zodat als javascript uitstaat, je er ook op kunt komen. Echter vraag ik me af waarom iemand javascript uit zou willen schakelen. Kun je net zo goed ook HTML uitschakelen :X
Het voordeel van server-side scripting is, vind ik iig, dat je de clients niet met allerlei scripts hoeft op te zadelen. Zo ben je toegangkelijk voor het grootst mogelijke publiek. En dat is denk ik wat je wilt. Je kunt door middel van onderstaande code echte links gebruiken als javascript uit staat, en als javascript aan staat dan wordt niet de "href" gevolgd maar alleen de "onclick", omdat "return false" wordt gebruikt.
code:
1
<a href="reallink" onclick="javascriptspul; return false">bla</a>

(okey, niet zelf bedacht...)

Maar zoals Zpottr zegt, lijken mij die on-clicks overbodig. Kan niet precies kijken waar ze gebruikt worden om dat ik niet op de site kan komen. (ook niet als ik direct het ip-adres gebruik) Maar mijn motto is; "hoe simpeler hoe beter" Maak een goed en simpel werkend geheel, en leuk het daarna wat op met stylesheets.

edit://
Kan nu wel weer op de site komen. En zie dat er inderdaad erg veel javascript wordt gebruikt. Nuttig lijkt het mij om de van de inhoud in de eerste kolom links te maken. Nadeel is dat dan de hele kolom niet clickable is. Mocht dit storen kun je de "onclick" in je <tr> laten staan.

zoiets:
code:
1
2
3
4
<tr onclick="location.href='a.php'">
  <td><a href="a.php">product a</a></td>
  <td>...</td>
</tr>

Om nog even verder te zeuren, het is misschien ook handig dat in een tabel zoals die op de "home"-page staat, dat je van de product-kolum links maakt naar de producten. En dat je van de rubriek-kolom ook links maakt naar debetreffende Rubriek-pagina.

[ Voor 17% gewijzigd door A_L op 29-12-2004 23:02 . Reden: kan nu wel op de site ]

• pierre-oord
A_L schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:34:
Ik moet zeggen dat flexruilen er handig uit ziet. Compliment voor de maker. Alleen één puntje, hoe wil je aan je publiek komen? Je krijgt nu natuurlijk een aantal mensen mee. Maar daarna? Je hebt dan niet meer dat, zoals nu met het ruiltopic, mensen toevallig over het ruil-topic-draadje struikelen. (zoals ik ook deed) Hoe denk je daarover?

[...]

Ik ben ook voorstander van de javascript-tegenstanders >:)
Je kunt bijvoorbeeld met css een link als "block" displayen in je tabel. Dan hoef je niet precies op de tekst te klikken maar kun je in de hele cel klikken. (oh btw, weet niet of het in ie werkt... O-) )

css:
code:
1
2
3
4
table.blocklink td a:link, table.blocklink td a:visited
{
        display: block;
}

html:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table summary="Moederborden" class="blocklink">
<tr>
  <td>[img]""[/img]</td>
  <td><a href="a.php" title="bekijk a">Product a</a></td>
</tr>
<tr>
  <td>[img]"b.gif"[/img]</td>
  <td><a href="b.php" title="bekijk b">Product b</a></td>
</tr>
</table>

een rij een kleurtje geven kan met een hover-class

[...]

Het voordeel van server-side scripting is, vind ik iig, dat je de clients niet met allerlei scripts hoeft op te zadelen. Zo ben je toegangkelijk voor het grootst mogelijke publiek. En dat is denk ik wat je wilt. Je kunt door middel van onderstaande code echte links gebruiken als javascript uit staat, en als javascript aan staat dan wordt niet de "href" gevolgd maar alleen de "onclick", omdat "return false" wordt gebruikt.
code:
1
<a href="reallink" onclick="javascriptspul; return false">bla</a>

(okey, niet zelf bedacht...)

Maar zoals Zpottr zegt, lijken mij die on-clicks overbodig. Kan niet precies kijken waar ze gebruikt worden om dat ik niet op de site kan komen. (ook niet als ik direct het ip-adres gebruik) Maar mijn motto is; "hoe simpeler hoe beter" Maak een goed en simpel werkend geheel, en leuk het daarna wat op met stylesheets.

edit://
Kan nu wel weer op de site komen. En zie dat er inderdaad erg veel javascript wordt gebruikt. Nuttig lijkt het mij om de van de inhoud in de eerste kolom links te maken. Nadeel is dat dan de hele kolom niet clickable is. Mocht dit storen kun je de "onclick" in je <tr> laten staan.

zoiets:
code:
1
2
3
4
<tr onclick="location.href='a.php'">
  <td><a href="a.php">product a</a></td>
  <td>...</td>
</tr>

Om nog even verder te zeuren, het is misschien ook handig dat in een tabel zoals die op de "home"-page staat, dat je van de product-kolum links maakt naar de producten. En dat je van de rubriek-kolom ook links maakt naar debetreffende Rubriek-pagina.
toon volledige bericht
Bedankt voor je reply.

Ten eerste wil ik gewoon proberen het ruiltopic te vervangen. Als het een bekende site gaat worden vind ik dat natuurlijk erg leuk, maar ja, hoe je dat aanpakt? Ik dacht aan adverteren, maar of het werkt is de vraag, heb jij nog ideeen?

Voeg me even toe op messenger: pierre@pckennis.net

Ik moet eerlijk bekennen dat ik amper CSS kan, ik heb grof de opmaak van zo'n CSS file en that's it. Hulp is altijd meegenomen, zo kunnen we de source wat optimaliseren, je lijkt me wel een kritisch denker zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Even weer een idee voor een categorie:
ICT Boeken en tijdschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Groep idee: retro consoles / home computers (zoals bv zxspextrum / atari lynx / c64 etc).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

groep idee: hardware/hardware met kleine gebreken

puur voor dingen met klein beetje soldeerwerk/paar onderdelen/misgeflashed

b.v.

beeldkaarten waar een condensatortje af is .
moederborden met gesprongen elco's
moederbord met verkeerde bios flash

en dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Goeie ideeen hier weer. Ik mail nu ook met iemand heen en weer die barst van de ideeen, ik zal het lijstje binnenkort bijwerken. Ik zal van de week de nieuwe ideeen gaan toevoegen. Ik zoek nog wel een goede PHP scripter, namelijk, het coden kost toch best wat tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

pierre-oord schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:13:
Goeie ideeen hier weer. Ik mail nu ook met iemand heen en weer die barst van de ideeen, ik zal het lijstje binnenkort bijwerken. Ik zal van de week de nieuwe ideeen gaan toevoegen. Ik zoek nog wel een goede PHP scripter, namelijk, het coden kost toch best wat tijd ;)
Aangeboden en gevraagd verschillen niet.

Als je op gevraagd klikt dan lijkt het net alsof een product gewoon aangeboden wordt, staat ook koop of ruil dit product.. zou de teksten op gevraagd hierop aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 32767 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:25:
[...]

Aangeboden en gevraagd verschillen niet.

Als je op gevraagd klikt dan lijkt het net alsof een product gewoon aangeboden wordt, staat ook koop of ruil dit product.. zou de teksten op gevraagd hierop aanpassen.
Het was voor mij het makkelijkst dezelfde pagina te maken, scheelt werk als je 1 aanpassing maakt. Ook gaan de pagina's voor beide op:

Als je iets aanbied, kan je het te koop zetten, of te ruil zetten
Als je iets vraagt, kan je het de koop vragen, of te ruil vragen.

Vandaar. Wat zou je er duidelijker aan willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
* Bugfix
+ Wijziging email versturen

Zie ook changelog. Er waren dacht ik nog 2 mensen hier die plaatjes zouden zoeken/maken/resizen? Nieuwe categorien zal ik ook ff doen binnenkort. Zit een beetje krap in mijn tijd, dus als er mensen zijn die nog willen helpen proggen, altijd leuk (PHP & MySQL).

En natuurlijk even wat meer dingen gaat posten ;) die database moet vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Kun je bijvoorbeeld niet bestaande plaatjes/icoontjes gebruiken. (ik zie bijvoorbeeld op m'n pc de blue-curve ikoontjes van redhat. Zouden best passen. Maar weet eigenlijk niet of die ook gpl-ed zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die lijst heb ik idd helemaal zelf getypt. Ik zou het best handig vinden als er een UBB output generator zou komen, want dit was een hoop werk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

pierre-oord schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:04:
[...]

Het was voor mij het makkelijkst dezelfde pagina te maken, scheelt werk als je 1 aanpassing maakt. Ook gaan de pagina's voor beide op:

Als je iets aanbied, kan je het te koop zetten, of te ruil zetten
Als je iets vraagt, kan je het de koop vragen, of te ruil vragen.

Vandaar. Wat zou je er duidelijker aan willen maken?
Een gevraagd artikel kopen?

Beetje raar....

Verder nogal een kopie van topruil.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32767 op 11-01-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Daar ben ik weer:
@ A_L: Wil je de plaatjes verzorgen?
@ Cyberneer: Goed plan. Ik zal er eens naar kijken straks; dan kan je gemakkelijk alles in je ruiltopic neerzetten!
@Philip: Daar zit denk ik een kleine bug, die zal ik repareren. Over topruil.nl: Ik bekijk de site net, ik had er werkelijk nog nooit van gehoord/gezien. Maar ja, iedere ad site lijkt wel op elkaar, ik bedoel, wil je het menu aan de rechterkant hebben ofzo? :X

edit:
Zoals gevraagt, is deze aanpassing maar meteen gemaakt. Bij "mijn advertenties" vind je een linkje naar een pagina waarop BB code output staat. Let op: Alleen de producten die je te ruil zoekt/aanbied staan in dit lijstje!

Als je het lijstje post op GoT, komt het meteen in een passende tabel, met onderaan je e-mail adres. Kopieren en plakken is voldoende!

[ Voor 30% gewijzigd door pierre-oord op 14-01-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

pierre-oord schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:40:
Daar ben ik weer:
@ A_L: Wil je de plaatjes verzorgen?
Oeps, sorry voor mijn mega late reactie.... :z Had de thread even niet meer gevolgd!
Maar ik bedoelde zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/Sharptooth/aangeboden_hardware.png
Zoals gezegd weet ik niet of het is toegestaan om Redhat-Bluecruve icoontjes te gebruiken. (maar het lijkt wel leuk >:) )

• pierre-oord
:)

Ik had het topic al even niet gevolgt. Ik denk dat je deze wel mag gebruiken, ik neem aan dat redhat verder nog open-source is onder GPL is.

Helaas is het niet zo heel "druk" op de ruilsite als ik zo kijk, zo'n 30 hits per dag maar op de home-page. Misschien dat jullie daar nog wat aan kunnen doen ;)

Ik zit best druk, maar vind het leuk als iemand wil helpen developpen, dus PHP coders: U bent welkom :)
Pagina: 1