Toon posts:

via Windows XP groepsbeleid ghost image aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een systeem in te stellen doormiddel van groepsbeleid. De bedoeling is dat door middel van een script een ghost image wordt aangesproken op het moment dat er wordt afgesloten. Hierdoor wordt de "gebruikte" image overgeschrven naar de "schone". Bij het opstarten wordt deze weer gebruikt en na afsluiten volgt elke keer dezelfde procedure. In groepsbeleid kan je precies instellen wat het systeem moet doen bij opstarten en afsluiten. Nu kan ik alleen geen script vinden die ik hier kan instellen zodat de image wordt aangesproken.
Nu vroeg ik mij af of iemand zo'n script weet. Het liefts in combinatie met Ghost, maar dit is geen must.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je wilt een image terugzetten van een systeem dat op dat moment nog draait? :? Iets zegt me dat dat niet gaat werken.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:21

markvt

Peppi Cola

Wat is er precies de bedoeling van dit geheel midgetnick ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Met welke command line optie's kan je ghost starten, zodat deze bij de volgende reboot automatisch de image terug zet? Als je dit in een vb of in een batch file zet, kan je deze laten runnen bij het afsluiten/afloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat er verschillende personen op het systeem komen te werken. Deze personen willen weleens de boel verzieken. Om te voorkomen dat een gebruiker een systeem kan verzieken door instellingen te wijzigen etc, moet er na het afsluiten een schone partitie worden teruggezet. Dit voorkomt dat de volgende gebruiker tegen problemen oploopt. Zoals ik al zei kan dit doormiddel van een script in te voeren in groepsbeleid. Alleen zou ik niet weten wat voor script. Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
experimenteer een met een reborn kaart. Hier wordt een snapshot van je systeem gemaakt en kan je klooien wat je wilt maar met 1 reboot staat alles weer bij het oude.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1