asus a7n8x speaker output stuk ?

Pagina: 1
Acties:

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 09:27
Heb hier een asus a7n8x-deluxe, heeft altijd goed gewerkt in combi met 5.1 (hercules fxp 510 niet digitale speakerset). Alleen sinfds ik alles overgezet heb in een anders behuizing werken mijn front left en right speakers niet meer. Heb natuurlijk alles afgezocht, wizards gebruikt en gekeken of er niet iets mis was met de speakers/bekabeling/instellingen. (Het werkt ook niet als ik mijn koptelefoon aansluit op dezelfde output)

Ben zelf eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de stekker input van de speakers stuk is. Kan ik dit controleren, doormiddel van meten?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Om uit te sluiten dat het een driver probleem is moet je dat stemmetje van de bios even aanzetten in de bios. Die optie dat ie bijvoorbeeld ook geluid maakt als alles succesvol is. Als je dan nog niks hoort kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat de output kapot is.

Kijk even GOED naar de backplate van je nieuwe kast, er zitten van die pootjes aan voor de aarde, ook om de geluidspoorten zitten pootjes, kijk of er niet eentje perongeluk in je output is geschoten. (ik heb dat weleens met usb gehad waardoor de usb niet werkte).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoek ff naar de jumper settings voor dit mainboard. Zit vlakbij het agp slot. Als je 1 jumper mist of niet goed hebt staan, dan werkt de line-out niet.

Ik heb het al voor je:
http://forums.tweaktown.com/showthread.php?t=17728
Ik had hetzelfde met een 2e hands A7N8X-X voor mijn zoontje, daar zaten helemaal geen jumpers op. Na lang zoeken kon ik de oplossing pas vinden ;)

[ Voor 45% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-12-2004 22:17 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

KillerAce_NL schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:13:
Zoek ff naar de jumper settings voor dit mainboard. Zit vlakbij het agp slot. Als je 1 jumper mist of niet goed hebt staan, dan werkt de line-out niet.

Ik heb het al voor je:
http://forums.tweaktown.com/showthread.php?t=17728
Ik had hetzelfde met een 2e hands A7N8X-X voor mijn zoontje, daar zaten helemaal geen jumpers op. Na lang zoeken kon ik de oplossing pas vinden ;)
jumpers vallen er in t algemeen niet zomaar vanaf als je een moederbord van kast wisselt 8)

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 09:27
Ik zal even kijken naar de jumpers, alhoewel ik dat zelf niet denk aangezien hij het in mijn ander ecase wel deed (heb wel met jumpers lopen klooien voordat ik em overgezet had om cardreader aan te sluiten).