Welke monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 17:22
Hallo, ik wil graag een nieuwe monitor aanschaffen, na heel wat zoekwerk heb ik er een aantal op het oog.

Als ik TFT zou kiezen dan word het waarschijnlijk de Viewsonic VG712s. Deze is als beste getest in de computer totaal.

Maar nu heb ik dus wat onderzoek gepleegd, en schijnt dus dat nogal wat nadelen aan TFT schermen hangen (inkijkhoek, dooie pixels etc.) + dat het duurder is dan een CRT monitor. En nou schijnt dus ook nog eens een keer dat een gewone CRT monitor veel beter beeld geeft. Toen ben ik dus druk gaan zoeken naar 19" CRT schermen. Daarvan waren (volgens mij) dit de beteren:

IIyama Vision Master Pro 454 (HM903DT)
NEC MultiSync FP912SB
LG electronics, F900P

Dus mijn vraag is: Welke is beter.

Het ding moet gewoon goed zijn voor games. Ik draai altijd 1280x1024. Het liefst pers ik zoveel mogelijk Hz uit mijn monitor, dat schijnt 'rustiger' te zijn voor je ogen (weet niet of dat precies waar is). Wat ik van die IIyama weet, althans wat zij zelf zeggen, is dat de refresh rate van 1280x1024, 122Hz is. Kan hij dit dan ook werkelijk weergeven, of zitten er addertjes onder het gras? Las namelijk bij Tom's Hardware Guide dat 85Hz "optimaal" is.

Dan mogen de experts nu reageren :D

Alvast bedankt!

Verwijderd

Weet je toevallig de prijzen van die schermen, en ze zijn alle 3, 19inch.

Ik geloof dat er in de Computer!Totaal die jij bedoeld ook één crt tussen die tft's (als vergelijkings scherm stond, de IIyama Vision Master Pro 454, en volgens hun was dit de beste CRT voor te gamen.

offtopic:
Toevallig iemand die de dia van een 19inch scherm kan meten O+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@WC_eend: De diamater lijkt me 19" van een 19" scherm.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
I.p.v. van je teveel op theoretisch gewauwel richten kun je beter zélf wat dingen gaan ondervinden. Zo is het b.v. crap dat CRT's veel beter beeld geven dan TFT's en is het ook nonsens dat je zoveel mogelijk Hz uit je monitor moet persen om het rustig voor je ogen te krijgen.

Loop een paar winkels binnen en kijk wat een TFT vermag of hoe je de kwaliteit bevalt van diverse TFT's en CRT's. Laat iig _nooit_ de uitkomst van een enkele review bepalen wat je gaat kopen; je eigen ogen zijn de beste reviewers, niet die van iemand anders!

Verder is dit een typisch "Wat moet ik nemen?" topic welke verder doorspekt is van lang achterhaalde vooroordelen. Verdiep je iets meer in de zaken en ga vooral zoveel mogelijk kijken om een eigen beeld te vormen. Daarnaast is er met de search wel genoeg te vinden over jouw vraag. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.