[PDF] Font substitution voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 10:36
Beste mensen,

Ik heb een PDF bestand, waarin een aantal (dure) fonts gebruikt worden, die ik niet heb. Acrobat Reader en Preview onder Mac OS X laten het PDF bestand prima zien. Ik neem aan dat in het PDF bestand de noodzakelijke karakters van het font of de outlines embedded zijn. De tekst is gewoon selecteer- en kopieërbaar.

Ik wil vanuit deze PDF uiteindelijk een korte Flash presentatie maken, en wil daarom het document niet eerst rasterizen naar bitmap met bijvoorbeeld Photoshop. Wanneer ik het PDF document open met bijvoorbeeld Illustrator CS, CorelDraw 12 of Flash MX Professional *moet* ik kiezen uit een vervangend font. De opmaak van het document gaat hierdoor verloren.

Weet iemand een manier om één van deze applicaties te forceren de outlines te laten gebruiken, of de paar embedded fonts om te zetten naar vectoren? Of een andere geniale ingeving?

Printen naar PDF vanuit Mac OS X Preview heeft geen effect. Placen in InDesign en dan weer opslaan als PDF doet 't niet. Ik ben inspiratieloos, help! :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Volgens mij had je toen je het document maakte direct de fonts moeten outlinen. Nu kun je alleen nog maar het goede font krijgen door dat font te installeren. Ook had je de fonts bij het document kunnen includen.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 10:36
Helaas heb ik zelf het document niet gemaakt, dat is door een grafisch bureau gebeurd. Ik kan via hen geen juiste versie meer krijgen, helaas.

Suggesties? De data is wel aanwezig, Acrobat geeft het document immers wél goed weer.

Verwijderd

de fonts zitten wel in het document, maar beveiligd
je hebt zelf een licentie van het font nodig om deze te kunnen gebruken, vandaar dat het niet gaat.

@andré en TS: outlinen van fonts is wel een optie, maar dan:
1: wordt je pdf loeigroot
2: kan je de boel niet kopieren en pasten (want het zijn geen letters meer)
3: mis je info die normaal wel in het font embedded zit (hints)

oplossing: fonts aanschaffen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 21:07 ]

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:06:
@andré en TS: outlinen van fonts is wel een optie, maar dan:
1: wordt je pdf loeigroot
2: kan je de boel niet kopieren en pasten (want het zijn geen letters meer)
3: mis je info die normaal wel in het font embedded zit (hints)
2. Jawel, je kan de pdf gewoon openen in illustrator en dan kan je de text (die omgezet is naar outlines) kopieren/vergroten/verkleiner/verplaatsen/etc...)

Verwijderd

ja, maar ik bedoelde als in kopieren als text, selecteren, editen etc, dat gaat dan dus niet meer
Pagina: 1