Toon posts:

Wat is er mis met deze SATA HDD van Maxtor?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 GB Harde Schijf van Maxtor. Diamond Max 10 ofzo. met 16mb cache.

Maar het probleem is mijn windows ziet die harde schijf als een schijf van 131GB en niet 300GB.
Mijn bios ziet hem wel als 300,1 GB.

Tijdens het formateren en installeren en na de installatie van windows en service packs nog steeds hetzelfde.

Wat doe ik verkeerd? Hulp aub. :)

Verwijderd

FAQ lezen?

OM FAQ / Beleid

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 19:20 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat je verkeerd doet is niet de FAQ lezen voordat je dit topic poste, daar staat namelijk haarfijn uitgelegd wat je in dit soort gevallen moet doen: OM FAQ / Beleid

edit
Damn you In_The_Aire :P

[ Voor 10% gewijzigd door The Third Man op 24-12-2004 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
In die FAQ wordt er gezegd dat dit gebeurt bij oudere bioses en moederborden. Nou ik heb een Asus P5AD2-E moederbord. Die is wel echt splinternieuw. En maxtors oplossing is geldig voor ata schijven en dit is een sata.

:(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:39:
In die FAQ wordt er gezegd dat dit gebeurt bij oudere bioses en moederborden. Nou ik heb een Asus P5AD2-E moederbord. Die is wel echt splinternieuw. En maxtors oplossing is geldig voor ata schijven en dit is een sata.

Volgens mij heeft het met een instelling van Windows te maken. (de 48bit schijfadressering o.i.d.) Volgens mij kun je zelfs het tooltje van Western Digital (datalife guard) installeren, en dan wordt je schijf goed herkend.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:39:

Je mag echt wel verder kijken dan je scherm lang is, dit al gezien:
Afbeeldingslocatie: http://img144.exs.cx/img144/5723/clipboard010kw.th.png

EDIT
Ohja nog een mogelijkheid: date je Serial ATA drivers up, desnoods ook je BIOS.

[ Voor 56% gewijzigd door The Third Man op 24-12-2004 19:47 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ bevat wel meer dan alleen maar de melding dat jouw BIOS het moet ondersteunen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.