Toon posts:

muziek over alle 6 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn vraag is het mogelijk om over alle 6 de speakers muziek te krijgen van een gewoon muziekcdtje.......de een zegt van niet de ander zegt van wel, het geheel wordt aangestuurd door een sounblaster kaart live versie die bij de eigenschappen aangeeft dat hij wel de speakers 'ziet'bij een test doen ze het ook allemaal echter bij een muziekcdtje niet, bij een dvd heb ik nog niet kunnen testen want windows gaf aan dat er eendecoder voor nodig was dus die moet ik tzt nog ff downloaden

bvd

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Ik heb geen galzen bol...

wat voor geluidskaart? speakersysteem?

SOund Blaster Live kaart is wel heel erg algemeen hoor ;)

Geef eens wat meer info waar je het nu precies over hebt...

edit

Antwoord op je vraag: Een muziek CD kun je afspelen op alle boxen, dat kanvia een zogenaamde downmix naar 5.1 kanaals geluid. Het zal nooit volledig surround worden, maar het wel aardig in de buurt (Dolby Prologic II kan hier goed mee over weg).

Soms is het zo dat over alle boxen gewoon hetzelfde geluid wordt gegeven.

[ Voor 48% gewijzigd door Nik op 24-12-2004 19:21 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

in winamp kan dat niet, dan moet je een extra codec downloaden. Ik speel m'n muziek altijd af met windows media player.

Ik heb een creative 7.1 set, met 8 kanaals onboard geluid op m'n asus P4P800 e dlx.
Deze verdeeld dit over alle boxen die ik in m'n configuratie aanstuur.

[ Voor 9% gewijzigd door DDemolition op 24-12-2004 19:18 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
moederbord is asus k8v-x geluidskaart is soundblaster live pci 24 bit.

• DDemolition

DDemolition

En wat zijn de resultaten als je muziek met wmp afspeelt.

En wat bij mp3?, heb je alle update? En met welk programma heb je dit al geprobeerd?
meer info graag...... :O

Verwijderd

Topicstarter
oh ja en een logitech x 530 speakersetje

• Nik

Nik

En nog een specifiek type? Zit er ook een 5.1 aansluiting op je geluidskaart? Heb je 5.1 speakersetje? EN zo ja: welke?

Sommige speakersetjes maken zelf al 5.1 geluid zonder dat ze 5.1 input krijgen (mijn SoundWorks FPS1000 doet dat als ik maar één stereo kanaal aansluit).

Voor het antwoord op je vraag, zie mijn edit in de post hierboven ;)

edit: ah een Logitech X530... even zoeken voor je hoor!

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 24-12-2004 19:24 ]

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11
Er is een Alternatieve drivers en softwarepack te vinden vinden voor de soundblasterlive kaarten, hier kun je hetgeen mee instellen wat jij wilt!

ben zo snel even de naam kwijt maar hier of met google wel te vinden

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen de drivers geinstalleerd die op de bijgeleverde cd;s staan, mijn moeder heeft nog geen internet vandaar, maar ik begrijp dat het wel mogelijk is?! zoals ik al zei bij de test (die ook op de cd staat) doen ze het allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:26:
ik heb alleen de drivers geinstalleerd die op de bijgeleverde cd;s staan, mijn moeder heeft nog geen internet vandaar, maar ik begrijp dat het wel mogelijk is?! zoals ik al zei bij de test (die ook op de cd staat) doen ze het allemaal!
computer is namelijk van mijn moeder..

• DDemolition

DDemolition

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:26:
is wel te verwachten van een 5.1 set dat alle 6 kanalen worden aangestuurd.

zoals ik al zei: als jou geluidskaart 5.1 is en je set ook kan een programma zoals wmp dit perfect mixen van 2 kanaals (zoals een mp3 bv is opgenomen) naar 6 kanaals, zodat jij door alle 6 de speakers het geluid hoort terwijl het toch 2 kanaals is

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 07:10
Start -> programma's -> Creative -> Creative PlayCenter -> CMSS (ctrl+N) even AAN zetten. ét voila, geluid over alle speakertjes, wanneer dan ook.
Let er wel op dat dit de geluidskwaliteit drastisch naar beneden trekt :/

[ Voor 33% gewijzigd door internetinfo op 24-12-2004 19:32 ]

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

`Denk er ook aan dat je cd/dvd spelers op digitaal afspelen staan anders krijg je nog maar stereo geluid over2 kanalen

Verwijderd

Topicstarter
wmp dus.......of zoals hierboven......wat is beter wmp of de daaronder beschreven manier?!

Verwijderd

Topicstarter
Remko_ schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:31:
`Denk er ook aan dat je cd/dvd spelers op digitaal afspelen staan anders krijg je nog maar stereo geluid over2 kanalen
ook ff bij eigenschappen kijken van de dvdspeler dus......

• Nik

Nik

Probeer het zelf? Je zal toxh zelf een zeuke moeten maken ;)

De X530 heeft geen decoders aan boord zo te zien, dus moet het echt gemixed worden op je pc. Ik denk dat je nu genoeg info hebt om het zelf te gaan proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in ieder geval weer even voort bedankt voor alle info heren! fijne kerstdagen!

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

`Fijne kerstdagen :P

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:29:
Start -> programma's -> Creative -> Creative PlayCenter -> CMSS (ctrl+N) even AAN zetten. ét voila, geluid over alle speakertjes, wanneer dan ook.
Let er wel op dat dit de geluidskwaliteit drastisch naar beneden trekt :/
heb mijn moeder net even gebeld en ze heeft geen playcenter, wel soundblaster creative systeem informatie creative diasnostic, creative graphic equalizer, creative luidsprekerinstellingen...........wie o wie
Pagina: 1