hoe een sacd branden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.447 views sinds 30-01-2008

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb laatst een sacd gedownload van sting and the police, het zijn 12 wav filetjes, elke file is ongeveer 50 mb, op de computer kan ik ze niet beluisteren, dan hoor ik alleen ruis.

Weet iemand ook hoe ik deze moet branden dat ik ze in mijn sacd/dvd speler kan afspelen.

maurits

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Niet! SACD is een SPECIAAL medium... dus niet een gewone cd maar een speciaal medium gebaseerd op cd technology.

Helaas Pindakaas

There is no place like ::1

Verwijderd

SACD is toch gewoon DTS Audio cd? Op de pc is die wel af te spelen volgens mij maar dan heb je wel een speciale player nodig. Ik weet echter niet zo de naam meer. Echter branden gaat niet zomaar...lijkt me..een brander ondersteunt dat formaat niet volgens mij.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-06 09:52

Metten

ik hou het graag simpel

een SACD heeft anders dezelfde dichtheid als een DVD, dus het is wellicht denkbaar dat het op een leeg DVD+/-R schijfje te branden is. Waarschijnlijk niet, maargoed ;)

Ik vind 50mb voor een SACD track trouwens wel weinig, dat is namelijk evenveel als een normale CD track...

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:58:
SACD is toch gewoon DTS Audio cd? Op de pc is die wel af te spelen volgens mij maar dan heb je wel een speciale player nodig. Ik weet echter niet zo de naam meer. Echter branden gaat niet zomaar...lijkt me..een brander ondersteunt dat formaat niet volgens mij.
SACD is heel iets anders dan een DTS audio CD. Het is een soort DVD (ook 4.7Gb capaciteit) waar op een speciale manier audio op opgeslagen is.

Verwijderd

Metten schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:59:
een SACD heeft anders dezelfde dichtheid als een DVD, dus het is wellicht denkbaar dat het op een leeg DVD+/-R schijfje te branden is. Waarschijnlijk niet, maargoed ;)

Ik vind 50mb voor een SACD track trouwens wel weinig, dat is namelijk evenveel als een normale CD track...
50 mb is meestal wel een cd track van rond de 10 a 12 min volgens mij en naar mijn mening heeft sting en the police nooit zulke lange nummers uitgebracht tenzij het nummer live is gezongen...

• maurits187
Ik weet niet als dit iets veranderd, maar het is trouwens een dts audio cd.

• maurits187
zijn er ook geen speciale tools uit, om zelf dts te branden, het zei op dvd of cd.

Verwijderd

Metten schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:00:
[...]

SACD is heel iets anders dan een DTS audio CD. Het is een soort DVD (ook 4.7Gb capaciteit) waar op een speciale manier audio op opgeslagen is.
Ja het klopt ik had het ff bekeken, DVD audio is gebruikt een betere versie van PCM en SACD gebruikt DSD en toch beiden op een DVD.

En het schijnt dat je er ook alleen naar kunt luisteren als je een SACD speler hebt en een 5.1 multichannel analog input hebt op je versterker. Dus het wordt praktisch onmogelijk als je zulke spullen niet bezit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 19:09 ]

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

DTS (wav) files zijn gewoon te branden met Nero je krijgt dan een Audio DTS cd, die kan je niet afspelen op je pc (ruis), want je hebt geen DTS decoder. Maar wel op de meeste stand alone DVD spelers.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• maurits187
ok dan ga ik dat maar eens proberen met nero

bedankt voor de info

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik vraag me al af hoe diegene de tracks van de cd af heeft weten te rippen. Veel SACDs zijn hybride en hebben dus ook een 'normaal' audio cd spoor. Als je zon hybrid in je PC doet, dan ziet deze alleen de standaard audio-cd. Ik denk dat je dus gewoon de normale cd tracks hebt.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 18:24
Ok, ik zal het een en ander duidelijk maken

SACD is COMPLEET iets anders dat wat jij download.
SACD IS DSD, niet te begrijpen door een pc dus! ;)

SACD is ook NIET DIRECT te copieeren.
Dat zou moeten gebeuren met een sacd DECODER(speler) en een multichannel soundkaart de hem weer opneemt)

Dan heb je DTS audio cd's
Die brand je als zijnde NORMALE audio cd, en je sluit je cd speler DIGITAAL aan op een DTS DECODER.
Dat kan een gewone reciever zijn, die dts onderstuind.
De cd speler leest de stream, en je versterken ZIET de dts audio, en begint met decoden.
Dan heb je dus 80 Minuten 6 Channel audio.

Jou police dts komt orgineel dacht ik van een sacd af, die is dus analoog omgezet door een sacd speler, en weer opgenomen 6 channel.

Daarvan is een dts wave gemaakt, en is dus af te spelen met een dts decoder.

Tip, maak een image van die wav,s als je die mount met deamon-tools, dan kun je ze met VLC player, of powerdvd of windvd afspelen.
Die ZIEN ook een dts stream, en kun je dus multichannel afspelen op je pc.

Ik hoop dat het een en het ander duidelijk is

[ Voor 10% gewijzigd door Animal op 24-12-2004 19:50 ]

• maurits187
bedankt voor de tip,

ik ga er vandaag ff mee aan de gang

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:01:
[...]

50 mb is meestal wel een cd track van rond de 10 a 12 min volgens mij en naar mijn mening heeft sting en the police nooit zulke lange nummers uitgebracht tenzij het nummer live is gezongen...
Voor normale 44,1 Khz 16 bit stereo audio zoals die op een audio cd staat is de bitrate 1440kbit/sec. Dit komt neer op 10,8 megabyte per minuut. 50MB is dus iets minder dan 5 minuten.

Ik weet niet veel over SACD tracks, maar ik weet wel dat ze veel groter zijn dan normale CD tracks.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 23:18
Even ter aanvulling: de SACD is dual layer. Een cd-laag die door je gewone ouderwetse cd-speler wordt gezien, met daarvoor een DVD-laag (doorzichtig genoeg) met daarin hetzelfde album in een soort DVD-A, of iets al hierboven allemaal genoemd....

Ach had ik eerst maar gezocht.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBsel op 25-12-2004 17:48 . Reden: wikipedia ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Het lijkt me nu wel duidelijk, hoe je een SACD moet branden is niet relevant genoeg om dit topic open te houden. Hoe je DTS cd brand had je zelf ook wel kunnen vinden. Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.