Toon posts:

Vreemd probleem, Athlon64 3500+ start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn net paar maanden nieuwe systeempje, heb ik gisteravond nieuw VGA coolertje geinstalleerd, nl Zalman VF700Cu, heb de handleiding goed doorgenomen en alles goed gedaan en aangesloten. na het kaartje weer trug in me comp te doen. Heb ik nog 2,5 uur kunnen Gamen zonder problemen.

Start ik mijn computer vanochtend op krijg ik de volgende melding:

"Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand beschadigd is of niet gevonden kan worden: C:/windows/system32/config/system

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows setup te starten vanuit de originele CD met installatiebestanden. Kies R in het het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten"

Ik was heel erg verbaasd toen ik dat las!! Snapte er niks van. dus ik druk op R
gaat me computer zijn cd-roms usbcontrollers etc checken je kent dat schermpje wel.
is hij bij detecting primairy ide... duurt t opeens heel lang, tot dat er komt "No Harddisks found"
toen dacht ik dat ik echt gek werd, want die zat er gewoon netjes in, ide kabel niet los en de voedingskabel ook niet. alles dubbel gecheckt maar hij blijft dit geven!!!

Kan iemand me hier mee helpen want ik snap het echt niet meer....????

Mvg lars

Specs systeem:
Nexus Breeze
Nexus 350 Watt voeding
Amd 64 3500 +
Asus A8v Deluxe
Zalman CNPS 7700Cu Proc Cooler
Club 3d 9800 Pro
"edit Western Digital 200Gb Hdd edit"
Zalman VF 700Cu
Audigy 2 zs geluidskaart
NEC 3500 Dual layer dvd brander
Plextor dvd rom

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 18:26 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens je specs heb je ook geen harddisk ;)
Niet overklokt neem ik aan? Wordt in de BIOS wel de harddisk gevonden? Kan je met een DOS bootflop starten en dan de harddisk benaderen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
nee er is niks overclokt!! jammer is dat ik alleen geen bootfloppy heb. |:(

Ma ik vind het zo stom dat hij me HDD niet kan vinden want dat maak ik toch wel uit me verhaaltje op.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

BIOS al eens gereset? Load default values?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:49

AzzKickah

06-CENSORED

HD in andere PC proberen?
Of op een ander IDE-kanaal.

[ Voor 37% gewijzigd door AzzKickah op 24-12-2004 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij doet t nog steeds niet!!!

ik heb nu ook ander ide-kanaal gepakt, nieuwe ide-kabel, bios gereset, alles naar default values!
en hem in een andere comp gepropt waar hij wel gewoon gedetecteerd wordt... :)

dus wat zou het nog kunnen wezen? ik word er beetje moedeloos van:'(

groetjes lars

• gjs
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Geef eens wat meer info. Wat voor moederboard heb je ah ik zie ut al een Asus A8V, wat voor soort HD (sata) ?
Wellicht moet je eerst een driver laden voor je harddisk controller, dit kan ook als je boot van cd door meteen op f6 te drukken, verder op zal windows dan om een dirver flop vragen.
Het lijkt er op dat je wat bestander kwijt bent of beschadigd zijn. Een 'scan disk' in recovery mode wil ook wel eens helpen !

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 25-12-2004 13:55 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Hd is een ATA anders heb je geen IDE-kabel nodig he? :P

maar goed ik zal dat ook nog proberen dan, hopen dat zo wel lukt!

alvast bedankt weer!

• gjs
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:57:
Hd is een ATA anders heb je geen IDE-kabel nodig he? :P

maar goed ik zal dat ook nog proberen dan, hopen dat zo wel lukt!
Op welke controller zit je HD aangesloten ? Een gewone IDE of een poort van de Raid controller ?
Ik ken de A8V niet maar bij een K8V kan je op de promise controller ook gewone ide's aansluiten, en die dirver heeft windows dus standaard niet aan board !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit op me gewone IDE poort, heb hem net even in me poort van me raid controller gedaanm hij herkent hem dan wel maar moet hem dan formateren om hem te laten werken :r dat geeft hij aan. dat heb ik dus nog even niet gedaan want dan ben ik al me data voor school kwijt!

het vreemde is dat hij al ongeveer 3 maanden zonder problemen heeft gewerkt. en ik heb ook helemaal niks verwijderd wat te maken zou kunnen hebben met dat C:/windows/system32/config/system

iemand nog ideeen?

groetjes lars

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom zet je dit in PMG? 't Is een Windows probleem, heb ik ook al een keer meegemaakt nadat m'n pc niet helemaal netjes afgesloten (lees: gecrasht) was. Zoek effe in WOS, je hebt kans dat het nog wel te fixen is.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb dat probleem ook wel eens gehad, maar dat repairen word je ook niet wijzer van. Dus als ik dat aan het handje heb is het bij mij format c:... Maar ja, ik heb alles wel gebackupped. Ben ik in een uurtje of 3 weer klaar. Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de oorzaak...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor zover ik weet worden op die plaats dingen bijgehouden over je hardwareconfiguratie, dit wordt elke keer als je Windows afsluit bijgewerkt. Gaat er iets mis bij het bijwerken, dan krijg je dus dit probleem bij het opstarten...

Ik heb het tot nu toe 2x meegemaakt:
- 1x bij mezelf na een crash
- 1x bij iemand anders nadat hij de stekker uit z'n draaiende pc had getrokken |:(

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Windows register is aan de gruzelemunten :)
[google=C:/windows/system32/config/system site:microsoft.com]
1e hit: http://support.microsoft.com/kb/307545

Verwijderd

Topicstarter
2 dagen verder doet hij het dus nog steeds niet.... HD is al in een ander systeempje geweest, waar hij wel in het bios wordt herkend als WD200 ( dus Western Digital 200GB ) maar is niet aan te roepen in bijv "de verkenner" ofzo..

Op de een of andere manier Boot hij ook niet vanaf me Windows Xp cd dusja... waar t het nou aan ligt?? dus dat recovery gebeuren lukt bij mij ook niet

Anders denk ik dat het maar HD omruilen en Data foetsie :'( :'( of heeft er nog iemand ideeen? zelfs als dat tooltje van WD diagnostics of zo erover heen gooi geeft hij niks weer!

mocht iemand me kunnen helpen graag!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 18:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:46:
2 dagen verder doet hij het dus nog steeds niet.... HD is al in een ander systeempje geweest, waar hij wel in het bios wordt herkend als WD200 ( dus Western Digital 200GB ) maar is niet aan te roepen in bijv "de verkenner" ofzo..

Op de een of andere manier Boot hij ook niet vanaf me Windows Xp cd dusja... waar t het nou aan ligt?? dus dat recovery gebeuren lukt bij mij ook niet

Anders denk ik dat het maar HD omruilen en Data foetsie :'( :'( of heeft er nog iemand ideeen? zelfs als dat tooltje van WD diagnostics of zo erover heen gooi geeft hij niks weer!

mocht iemand me kunnen helpen graag!!!
heb je al eens met een andere IDE kabel geprobeerd? (had ik nog nergens gelezen)
Jumper hem anders dan master of slave, zet de jumper eens in de park stand. Dit lost bij WD schijven vaak dit probleem op. ;)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 16:02

vinnie1908

Appel != peer

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:24:
[...]

heb je al eens met een andere IDE kabel geprobeerd? (had ik nog nergens gelezen)
Jumper hem anders dan master of slave, zet de jumper eens in de park stand. Dit lost bij WD schijven vaak dit probleem op. ;)
hij doet t nog steeds niet!!!

ik heb nu ook ander ide-kanaal gepakt, nieuwe ide-kabel, bios gereset, alles naar default values!
en hem in een andere comp gepropt waar hij wel gewoon gedetecteerd wordt...

dus wat zou het nog kunnen wezen? ik word er beetje moedeloos van:'(

groetjes lars
Een van de eerste posts, maar zoals eerder gezegd je register is waarschijnlijk kaduk.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Dat is ook zo, maar blijkbaar zn HD dus ook :/
Pagina: 1