Toon posts:

[Fedora Core 2] TinyDNS wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
//edit

Niet meer nodig, maar besloten BIND te gaan gebruiken.
Daar ook nog wat kleine probleempjes mee dus je kan natuurlijk hier even kijken: 2 Vraagjes: Fedore Core 2 en BIND / ProFTPD login traag :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 17:15 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:06:
Goeienavond mensen.

Even een klein probleempje. Ik heb een eigen server in Amsterdam draaien.
Draait allemaal prima maar nu wil ik er ook DNS op draaien. Het gaat om één enkele server maar het moeten wel twee nameservers worden. Dus ns1.domain.com en ns2.domain.com. Ik heb hiervoor uiteraard twee verschillende ip-adressen beschikbaar.

Nu heb ik op www.djbdnsrocks.org een howto gevonden welke ik ben gaan volgen.
Echter, op een gegeven moment moet je "update-data.sh" invoeren om de wijzigingen in VegaDNS door te voeren in TinyDNS.

Ik krijg dan echter de eerste keer terug:

[...]

Als ik het daarna nog een keer doe krijg ik niks terug. Maar in de bestanden waar die in zou gaan moeten schrijven staat niks (/etc/tinydns/root/data en /etc/tinydns2/root/data) en die die zou moeten gaan aanmaken (/etc/tinydns/root/data.cdb en /etc/tinydns2/root/data.cdb) worden ook niet aangemaakt. Ik heb die HOWTO nu al meerdere malen gelezen en alles opnieuw gedaan maar niks helpt. Lijkt me dus iets fout op mijn server of aan die howto. Ik denk eigenlijk het eerste ;).

Iemand die me verder kan helpen? Google kan me helaas ook niet helpen :(.
Los van je gestelde vraag:
Ben je echt van plan 2 DNS servers op 1 server te draaien? Snap je wel waar die 2e verplichte vandaan komt? Dat is zodat als jou server uit de lucht is de andere server het over kan nemen. Ik hoop dat het niet erg betrouwbaar hoeft allemaal ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:23:
[...]

Los van je gestelde vraag:
Ben je echt van plan 2 DNS servers op 1 server te draaien? Snap je wel waar die 2e verplichte vandaan komt? Dat is zodat als jou server uit de lucht is de andere server het over kan nemen. Ik hoop dat het niet erg betrouwbaar hoeft allemaal ;)
Nou kijk, dat maak niet zo uit aangezien alles (web, ftp, mail, sql etc.) gewoon op die ene server draait. Stel, ik zou op server1 (waar alles nu op draait) alleen ns1.domain.com draaien en op een andere server ns2.domain.com dan nog zou niks werken aangezien alles voor de rest op server1/ns1.domain.com draait...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 19:57 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wel eens nagedacht dat op het moment dat je server dood gaat dat er geen enkele info over je domein meer beschikbaar is?

Mail wordt overal gebounched ipv gequeued. Daarnaast kunnen sommige domein registratiediensten rottig doen als je zoiets flikt. Ik weet dat de noorse domeinregistratie dienst het absoluut niet accepteert dat je slechts 1 DNS server draait die zich voordoet als 2. Ik heb het hier in noorwegen een tijdje gedraaid door in de PF firewall van de openbsd router alle DNS request van NS2 naar NS1 te forwarden omdat NS2 fubar was (we waren ook tegelijk bezig met Bind8 -> PowerDNS-ldap upgrade), maar no way dat NORID nieuwe domeinen wou registreren.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:57:
[...]

Nou kijk, dat maak niet zo uit aangezien alles (web, ftp, mail, sql etc.) gewoon op die ene server draait. Stel, ik zou op server1 (waar alles nu op draait) alleen ns1.domain.com draaien en op een andere server ns2.domain.com dan nog zou niks werken aangezien alles voor de rest op server1/ns1.domain.com draait...
Dat maakt wel degelijk uit. Mail bijvoorbeeld wordt dan gebounced (domein bestaat niet) in plaats van even in de queue gepleurd zodat 't later opnieuw geprobeerd kan worden (mailserver tijdelijk niet beschikbaar).

Vaak bieden domainregistrars voor klanten gratis de mogelijkheid om al dan niet secondary dns te draaien, maak daar gebruik van!

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan kan ik inderdaad maar beter secondary dns draaien bij domeinregister :).
Die biedt dat gelukkig aan. Bedankt voor de tips.

Nu alleen m'n probleem met TinyDNS nog ;)
Pagina: 1