Toon posts:

Beeldscherm blijft stand-by

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste even dit:

Ja, ik heb de search functie gebruikt en het heeft me niet geholpen anders zou ik deze topic niet maken en
Nee, ik heb niet veel verstand van hardware.

Ok, nu het probleem:

Net een nieuwe voeding in de pc gezet omdat de vorige voor 99% zeker kapot was. Nu, alles weer aangesloten, maar het beeldscherm lichtje blijft oranje knipperen. De ven van de voeding blaast als een tierelier en de cooler ook. Lichtjes voorop de pc branden en lichtje van het moederbord ook. Alleen dat rot beeldscherm werkt dus niet.

Kan iemand me vertellen wat te doen?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
*piept* hij als je em aanzet..[teken van memtest]

zo ja heb je al ander beeldscherm geprobeerd?

zo nee andere vidkaart proberen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor geen gepiep, alleen gezoem vanuit de computer.

Met een ander beeldscherm hetzelfde probleem, het moet dus iets van binnenuit de pc zijn, lijkt me..

Dat laatste gaat me dan weer net te ver hehe, moet ik 'm er dan gewoon uitrukken? En kan die videokaart dan iets te maken hebben met dat m'n pc 4 dagen geleden niet meer aanging, maar alleen de cooler ging draaien?

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:11

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

haal je geheugen eens eruit was bij mij het probleem

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
mn..beetje vaag probleem dus..maar als je geen piep hoort dan boot ie ook niet echt
en dus lijkt mij dat je vidkaart misschien brak is :)

Want werkt verders alles zoals HDD?? want als je voeding erineenkeer mee opgehouden is dan heeft je vidkaart misschien ook wel een klap gehad..doordat ie misschien ff een andere spanning heeft door gelaten..

En heb je anders ook al ander geheugen geprobeerd:?

• kromme

kromme

bij mij was het een geheugen module van 512 wat het probleem was, eruit gehaald opgestart. Weer uitgezet geheugen weer erin en tadaaa hij doet het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, jullie zullen wel lachen als ik deze vraag stel, maar ja:

Waar zit m'n geheugen?

En als ik die vidkaart eruit haal vrees ik dat ik er 'm nooit meer in kan krijgen.. :\

Ik vrees dat ik maar tot na de kerst moet wachten en 'm weeeer terug moet brengen naar die zaak.. of schiet jullie ineens iets anders te binnen?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

check de faq haal je geheugen en videokaart eruit als ie dan niet piept was je moederbord ook (of alleen) kapot.
het geheugen is een reepje van ongeveer 15x3 cm met daarop 8 of 16 chipjes die je eruit kan halen door aan bijde kanten een wit hendeltje naar buiten te drukken.

je videokaart is zo'n beetje het makkelijkste onderdeel om te vervangen je haalt de monitor stekker los en een schroefje aan de achterkant van de kast, hierna kun je aan de achterkant van het bruine slot een borgpennetje lostrekken en de videokaart eruit trekken het kan wat kracht kosten maar doe het wel met beleidt erin eigenlijk precies het omgedraaide pas er wel op dat de videokaart er weer helemaal inzit, een agp kaart heeft namelijk twee rijen connectors die helemaal doorgeduwd moeten worden.

[ Voor 48% gewijzigd door snooze op 24-12-2004 19:34 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Al geprobeerd om de vgakaart wat aan de duwen? Dit probleem komt mij redelijk bekend voor en volgens mij is dat de oplossing. Dus even proberen of de vgakaart nog wel goed in het agp slot zit.
Wel de computer eerst uit zetten natuurlijk.

mijn 2 eurocenten.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, waar de videokaart, geluidskaart en netwerkkaart zitten weet ik, maar vga-kaart?

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:43:
Hehe, waar de videokaart, geluidskaart en netwerkkaart zitten weet ik, maar vga-kaart?
vga-kaart=videokaart, zoals jij dat noemt.

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:46
Misschien is het wel wat veel simpelers, zit de powerconnecter op je videokaart wel aangesloten? Aangezien je een nieuwe voeding erin hebt gestopt lijkt dit me redelijk voor de hand liggend, en je zou niet de eerste zijn die de molex vergeet aan te sluiten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nu echt alles geprobeerd. Geheugen eruit en erin, videokaart eruit en erin, maar niks helpt.

Het is naar mijn idee idd zo dat je pc niks doet. Hij gaat alleen aan en zette alle hardware in werking, maar daar blijft het ook bij. Normaal als je opstart hoor je 1 op 2 piepjes en bij mij blijft het alleen maar bij gezoem. Heel constant, zit geen verandering in die zoem.

1 van de hardware dingen is dus kapot?

• kromme

kromme

Hoeveel geheugen modules heb je erin? anders haal er eens een eruit als hij het nog niet doet de andere erin en die eene eruit

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen modules ook geswitched met een andere pc nog steeds blijft beeldscherm knipperen en hoor ik geen piepjes dat de pc zelf opstart...

Paar keer daarna rook ik brandende geur leek uit de voeding te komen WEEER terwijl daar net een nieuwe in zat :|

ik weet echt het echt niet meer nu...

Verwijderd

Je voeding al is overleden. En je hebt al een andere monitor hebt gebruikt. (Die hetzelfde probleem gaf.) Zou het dan niet heel aannemelijk zijn dat je videokaart is doorgebrand.

Want als het iets zou zijn met het geheugen zou je idd zoals al meer gebruikers zeggen een irritante pieptoon horen. En aangezien je die niet hoor kan het dus niet je geheugen zijn.

De vraag is of er niet meer is overleden in je pc. 'Hoor' je de pc wel opstarten of hoor je alleen je voeding? In het ergste geval is je moederbord kapot.

Mijn voorstel is dus om eens een andere videokaart te proberen. Als is het een pci videokaart als je maar weet dat die videokaart wel 'heel' is.

mvg Maurits

Verwijderd

Topicstarter
Durf hem eigenlijk niet meer aan te zetten omdat ik een doorgebrande geur rook!!

Is het dus wel verstandig om toch te doen dan?

Heb ondertussen andere videokaart erin gezet nog steeds zelfde probleem....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 13:42 ]

Verwijderd

Dan moet je eens gaan horen of de pc zelf wel opstart. Als je hd niet eens aanslaat en ja op den duur geen windows geluid hoord weet je 100% zeker dat je moederbord overleden is.

Verwijderd

Asser in hoeverre doet jouw beeldscherm wat ?? Is het echt ALLEEN maar oranje lampje die knippert ??. Of zie je em de hardware ook nog laden op je scherm ?

Als dat laatste wel het geval is.. en dus later op zwart gaat en het lampje gaat knipperen, kan ik je mssn helpen.

Dan kan je ff in veilige modus je pc opstarten, verder niets veranderen. Je pc normaal uit doen.. en weer aandoen. Ik heb dat probleem ook gehad, toen ik dit deed werkte hij opeens weer prima.

Succes,

Verwijderd

Topicstarter
Beeldscherm werkt op een andere pc wel.....ik hoor inderdaad volgens mij alleen iets loeien Maurits ik hoor geen Windows geluid of iets dergelijks hij blijft hangen in bepaald geluid

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

[quote]Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:30:
Durf hem eigenlijk niet meer aan te zetten omdat ik een doorgebrande geur rook!!

Is het dus wel verstandig om toch te doen dan?

quote]

niet om onaardig te zijn maar wellicht is het gezien jou kennis nivo een goed idee er maar vanaf te blijven :) voordat er nog meer dingen stuk gaan. Vraag een bekende die er wat meer van weet om de basis dingen te testen en als je die niet kent wellicht toch maar naar een winkel dan.

bovendien zeg je ergens anders dat voordat de voeding vervangen werd er ook al problemen waren, wellicht was er toen al wat anders stuk

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 26-12-2004 23:36 ]

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
laatste keer dat ik dit probleem had (afgelopen vrijdag :( ) was mijn moederbord dood (lekkende en bolle condensatoren).... Dit kan bij jou ook de oorzaak zijn, vooral gezien het feit dat je de videokaart al vervangen hebt. Kijk eens op je moederbord zelf of je niet toevallig condensatoren (die dikke ronde dingen die rechtop of het moederbord staan) ziet waarvan de bovenkant bol staat (in plaats van vlak), or waar je 'roest'vlekken of andere opvallende dingen aan ziet. Als je zoiets ziet heb je bijvoorbeeld al een vrij duidelijke indicatie dat het moederbord dood is.

Verder kan je hem proberen te starten met de minimale hoeveelheid hardware. Een moederbord met cpu, ram en videokaart (en voeding natuurlijk) zou normaal gesproken al in ieder geval het biosscherm moeten kunnen weergeven. Ook kan je eens kijken of je moederbord niet beschikt over functionaliteiten om evt fouten kenbaar te maken (kleine led displays, of geluid door onboard audio). Kan ook nog al eens handig zijn.

Weet je ook zeker dat je de voeding volledig en correct hebt aangesloten? Alle P4 mobo's (en volgens mij ook sommige AMD mobo's) hebben naast de grote ATX connector ook nog een kleine 4 polige stekker voor extra voltlijnen. Kan het misschien ook nog aan liggen.

Voor de rest kan ik me ook even zo snel niks verzinnen wat je nog zou kunnen proberen. Behalve als je nog een andere PC in de buurt hebt waar je de afzonderlijke delen hardware in kan testen (zoals CPU, RAM en VGA) zodat je alles kan uitsluiten en de boosdoener kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niks bol op het moederbord. Maar als die kapot zou zijn, is het dan nog wel mogelijk dat dat lichtje erop gewoon brandt?

Al 5 dagen zonder pc, ik kan wel huilen.. :(

Verwijderd

als ik jou was zou ik hem aanzetten met de kap open en kijke of de fan van je videokaart gaat draaien als hij onboard is anders vrijwel zeker dat die kapot is

Verwijderd

El Psycho schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:59:
Weet je ook zeker dat je de voeding volledig en correct hebt aangesloten? Alle P4 mobo's (en volgens mij ook sommige AMD mobo's) hebben naast de grote ATX connector ook nog een kleine 4 polige stekker voor extra voltlijnen. Kan het misschien ook nog aan liggen.
Daar zit ik eigenlijk ook aan te denken. Als het een P4 is en de 4 polige stekker ontbreekt of zit niet aangesloten dan krijgt je CPU geen/niet genoeg spanning en gaat het niet werken.

Normaal gesproken "piept" je PC als je hem aan zet. Blijkbaar is dat bij jou niet het geval.
Naast de 4-polige vierkante P4 power connector kan ik daar nog een aantal redenen voor verzinnen:
- speaker connector niet aangesloten
- mainboard dood
- cpu dood

Ik test (na controle ofdat de speaker connector aangesloten zit) het "piepen" simpelweg door de grafische kaart en/of het geheugen te verwijderen. Hierbij MOET er een foutcode (piepjes) gegeven worden. Als hij dat niet doet is de kans groot dat CPU of mainboard defect zijn.
De voeding kan ook nog steeds het probleem zijn maar dat zou je kunnen testen door je systeem zo kaal mogelijk te maken. Dat wil zeggen mainboard, cpu, geheugen en grafische kaart aansluiten en verder niets. Hard disc, floppy disc, cd-rom, netwerkkaart etc loskoppelen of dus.

Terug gaan naar de toko die je voeding heeft ingebouwd is natuurlijk ook altijd een goede optie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gefixed! :)

Wat nou het probleem was.. (echt het laatste waar je aan denkt) De processor.

Veel verstand heb ik er niet van, maar die pinnetje erop waren vreselijk gebogen, waarschijnlijk doordat ik een btje aan de cooler die er bovenop zit gerukt heb.

Het is dus gefixed, vooral dank aan Pcconcurrent.
Pagina: 1