Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:21
Heb hier een Asus A716 PDA en helaas alleen een usb 1.1 verbinding (super traag dus). Is het mogelijk om zo'n pda via zijn wi-fi verbinding te laten synchroniseren?

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ja ik synch ook altijd via wifi met mijn a716.

1. Zorg ervoor dat je vebonden bent met het wlan (ik ga er even vanuit dat je dat wel lukt ;)
2. Klik in het todayscherm bovenaan op de 2 pijltjes (links naast de volumeregelaar) en klik op settings.
3. Add a new VPN server connection
4. vul de gegens in:

Name: naam van de vpn verbinding, maakt niet zoveel uit wat je hier kiest
Hostname/IP: Vul hier de computernaam/IP-adres van de computer in waar je mee wilt synchen.
VPN Type: kies PPTP

Next

5. vul de gegevens in:
User name: vul hier de username in waarmee je ook mee inlogd in windows op de pc waar je mee wilt synchen
Password: zelfde
Domain: kun je leeglaten

Finish

6. Start Activesync op de PDA
7. Klik op Sync

Should work :)

EDIT:
in activesync op de pda kun je ook nog via tools>options een aantal dingen instellen. volgens mij maken deze instellingen niet zoveel uit / worden deze standaard ingesteld wanneer je de VPN verbinding maakt maar ik zal mijn instellingen hieronder even geven:

Use this PC: <computernaam>
beide opties aangevinkt

onder het options knopje:
optie aangevinkt
`115200 Default
Maintain connection

succes ermee ;)

[ Voor 23% gewijzigd door lo3k op 24-12-2004 21:12 ]

Verwijderd

Alles zo ingesteld zoals hier beschreven.

Krijg steeds de volgende foutmelding op mijn ASUS :"VPN server problems. Verify your username and password"

Terwijl ik accountnaam en password goed heb ingevuld.

Wat zou er nog verkeerd kunnen staan ?

Verwijderd

Kijk eens naar de instellingen van je AP, mijn AP liet eerst ook geen onderling netwerkverkeer door. Ik zelf heb ooit eens geprobeerd te syncen via WiFi (gewoon om te kijken of t werkte) en heb de bovengenoemde instellingen niet gebruikt maar gewoon via activesync gedaan (heb een HP4150) en het werkte. Weet niet of dat nodig is dus.