Toon posts:

PDA Accesability

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand nog goede bronnen over websites op de PDA. Aangezien je daarmee ook al website's voor zijn, zou ik graag enkele goede bronnen hierover willen vinden.

Buiten de normale Web Standards natuurlijk.

Verwijderd

Ik heb gister m'n eigen site en een aantal andere via Opera gezien op de Sony Ericcson P800. Ik gebruik het zelf nog niet maar die ondersteund: http://www.w3.org/TR/css-mobile

(Je kunt het ook via de gewone Opera testen door "small screen rendering" of iets dergelijks aan te zetten.)

Geen idee of dergelijke dingen ook op een PDA worden ondersteund. Ik heb berichten gehoord dat er weinig mogelijk was.

Verwijderd

Als je voor je websites keurige HTML gebruikt (en dus gebruikt zoals het bedoeld is) dan kan ik me niet voorstellen dat je er ver naast zit als je het met een PDA of iets dergelijks bekijkt.

Je voorkomt al een hoop door alleen styles toe te passen op een manier waarop je zeker weet dat het werkt. Als je je "gewone" stylesheets alleen laat toepassen bij screen en print media, dan krijg je op de PDA als het goed is de HTML output met de default stylesheet van de user agent. Als dat niet helemaal voldoet, kun je natuurlijk ook weer een aparte stylesheet maken voor kleine schermen.

Verwijderd

ik heb m'n eigen site en die van m'n werkgever getest en dit gaat allemaal prima, in opera kan je idd op shift f11 duwen, alleen niet alle pda's draaien opera.

Wat ik gezien heb is dat er iig niet naar de "hendheld" stylesheet gekeken wordt door IE voor pda, maar dat had ik dan ook niet verwacht.

met tabellen voor opmaak is het idd een chaos, maar als je gewoon nette html maakt zijn er weinig problemen

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Bedankt

Voor de informatie ik verwacht dat ik veel gebruik ga maken van CSS, het is dus meer een kwestie van veel testen, en w3c validerend HTML.

Verwijderd

En HTML die correct gebruikt is. Valideren is slechts de eerste stap. Klein stukje over semantiek met een zuigende conclusie.
Pagina: 1