Toon posts:

[XP] e-tech router loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier thuis een e-tech router rtvp03 op een alcatel speedtouch home modem aangesloten.
Op de router zitten nu 2 pc's een computer en een laptop. (alles is bedraad). Voor de rest heb ik er nog een xbox op aangesloten maar dat maakt niet echt veel uit.

Nou zit het zo dat ik die laptop pas afgelopen week heb gekregen. Voor die tijd had ik dus die router voor die xbox en de computer en die laptop is er pas afgelopen week bij gekomen. Hij heeft het ongeveer 2 maanden goed gedaan (router) maar nu begint hij kuren te vertonen.
Ik ben dan gewoon aan het internetten met de laptop en de computer tegelijk, niks bijzonders aan het doen. Op een gegeven moment dan loopt de router vast en heeft hij geen verbinding meer met de modem. je ziet dan het ledje van de modem op de router heel hard flikkeren wat hij normaal niet doet.

De enige manier om iets te doen is om de reset knop op de actherkant in te drukken zodat hij weer terug naar fabrieksinstellingen is gegaan de router. Vervolgens moet ik hem weer helemaal opnieuw instellen, en dan doet hij het weer voor onbepaalde tijd.

De computers zijn op DHCP aangesloten en dat werkt allemaal prima, het netwerk zelf werkt ook prima ik kan bestanden overzetten en printen enz. het enige is dat hij soms vastloopt.
Maar dat is sinds die laptop erbij is gekomen. Weet iemand hier raad mee?
Greetz Daaf