[XP] System32\config kopieren van D naar C partitie

Pagina: 1
Acties:

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik heb voor de tweede keer in een maand tijd hetzelfde probleem gehad: de eerste keer was dit.

Mijn hal.dll was vanochtend dus weer beschadigd, op windows XP Home.
Mijn Windows stond op een van mijn drie partities, namelij C: (en dan heb ik nog twee andere partities: D: en E:).

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, niet over de oude installatie heen, maar op E:.
Vervolgens heb ik geprobeerd om de Hal.dll van die nieuwe installatie te kopieren naar de oude, zodat ik daar verder mee kan leven, aangezien daar al mijn configuraties in staan etc.
Dat lukte, en dus start ik opnieuw op met de C: windows.
Dat lukte niet, er is gebleken dat mijn complete C:\Windows\System32 map naar de knoppen is.

Dus heb ik de D: windows opgestart, en geprobeerd de System32 op D, naar C te kopieren.
Dat lukt maar half: het lukt namelijk niet om D:\Windows\System32\Config te kopieren, aangezien de bestanden daaruit in gebruik zijn.

Dus heb ik de computer vanaf Windows cd opgestart, om via het MS-Dos scherm aldaar (via de R van herstellen) de map System32\Config te kopieren (op de volgende manier:).
code:
1
C:\Windows\System32>copy d:\windows\system32\config\*.*

Dat wil niet lukken, er wordt namelijk geroepen dat ik geen complete mappen kan kopieren en/of jokers mag gebruiken.

Aangezien ik wel verder wil met mijn C: Windows installatie, moet ik dus toch System32\config er goed op hebben staan, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:55

TheVMaster

Moderator WOS
rjongen schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:51:
Ik heb voor de tweede keer in een maand tijd hetzelfde probleem gehad: de eerste keer was dit.

Mijn hal.dll was vanochtend dus weer beschadigd, op windows XP Home.
Mijn Windows stond op een van mijn drie partities, namelij C: (en dan heb ik nog twee andere partities: D: en E:).

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, niet over de oude installatie heen, maar op E:.
Vervolgens heb ik geprobeerd om de Hal.dll van die nieuwe installatie te kopieren naar de oude, zodat ik daar verder mee kan leven, aangezien daar al mijn configuraties in staan etc.
Dat lukte, en dus start ik opnieuw op met de C: windows.
Dat lukte niet, er is gebleken dat mijn complete C:\Windows\System32 map naar de knoppen is.

Dus heb ik de D: windows opgestart, en geprobeerd de System32 op D, naar C te kopieren.
Dat lukt maar half: het lukt namelijk niet om D:\Windows\System32\Config te kopieren, aangezien de bestanden daaruit in gebruik zijn.

Dus heb ik de computer vanaf Windows cd opgestart, om via het MS-Dos scherm aldaar (via de R van herstellen) de map System32\Config te kopieren (op de volgende manier:).
code:
1
C:\Windows\System32>copy d:\windows\system32\config\*.*

Dat wil niet lukken, er wordt namelijk geroepen dat ik geen complete mappen kan kopieren en/of jokers mag gebruiken.

Aangezien ik wel verder wil met mijn C: Windows installatie, moet ik dus toch System32\config er goed op hebben staan, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?!
Ehh..de bestandjes stuk voor stuk kopieren?? Of in Windows opstarten batch file maken die alle files kopieerd...en die opstarten vanuit de 'DOS'-modus.. ;)

• rjongen
TheVisionMaster schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:59:
[...]

Ehh..de bestandjes stuk voor stuk kopieren??
Ja, zou kunnen... :z
Maar er zijn 2/3 bestanden met dezelfde naam: bijv. default, onder welke namen moet ik die dan kopieren?
Of in Windows opstarten batch file maken die alle files kopieerd...en die opstarten vanuit de 'DOS'-modus.. ;)
En dat is in normaal n00b-nederlands?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Denk je niet dat het beter zou zijn om eerst eens uit te zoeken waarom om de zoveel weken je systeem corrupt gaat? :)

Heb je je harddisk en geheugen bv. al eens getest? :)

• rjongen
elevator schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:37:
Denk je niet dat het beter zou zijn om eerst eens uit te zoeken waarom om de zoveel weken je systeem corrupt gaat? :)

Heb je je harddisk en geheugen bv. al eens getest? :)
Dat ga ik ook (met jullie hulp) zeker uitzoeken :)

Maar ik wil eerst mijn computer weer op orde hebben... _/-\o_

• rjongen
Ik heb nu via dat ms-dos scherm alle bestandjes stuk voor stuk van d:\windows\system32\config\ gekopierd naar c:\windows\system32\config\.
Maar... nu ben ik dus alsnog ver van huis: al mijn eerder geinstalleerde programmas kloppen niet meer met de nu geinstalleerde system32 bestandjes.

In de praktijk komt dat dus op het volgende neer:

Microsoft Excel is geinstalleerd in C:\Program Files.
Als ik nu echter een xls. open, kent ie het niet, omdat Excel volgens de nu bestaande system32 bestandjes niet geinstalleerd is.

Hoe kan ik de goede 'instellingen' (terug)krijgen?

• rjongen
Ook moet ik mij opnieuw registreren voor Windows...

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Lijkt me logisch dat nu al je instellingen naar de knoppen zijn, je hebt je hele register zitten overschrijven. Volgens mij is de enigste manier om je instellingen weer goed te krijgen (naast Windows opnieuw installeren, wat je een hele hoop moeite bespaart), je hele register doorgaan en alles veranderen.

• rjongen
dj_tsunami schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:37:
Lijkt me logisch dat nu al je instellingen naar de knoppen zijn, je hebt je hele register zitten overschrijven. Volgens mij is de enigste manier om je instellingen weer goed te krijgen (naast Windows opnieuw installeren, wat je een hele hoop moeite bespaart), je hele register doorgaan en alles veranderen.
Als ik windows opnieuw installeer ben ik net zo goed al mijn instellingen kwijt...

... Toch 8)7
Pagina: 1