[PHP] Mailontvangst niet correct

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Hallo,

Ik zit met een probleem. Op mijn site, gebouwd in Flash in combinatie met PHP, is het mogelijk dat bezoekers door middel van een reactieforumlier een bericht aan de beheerder sturen. Dit wordt dan door PHP afgehandeld.

Er worden nu een tweetal e-mailberichten verstuurd. Een bestemd voor de beheerder (binnen het domein) en een voor de afzender (bij wijze van bevestiging, waar de ingevulde gegevens in vermeld worden). De afzender ontvangst zijn mail zonder problemen. De beheerder heeft echter problemen met de ontvangst. De mail wordt wel ontvangen, maar in de body worden geen enters toegepast. Dat wil zeggen, enters die bij het reactie-fomulier *wel* gebruikt zijn.

Dus, de afzender ontvangt:

Beste Webmaster,

Ik moet eerlijk toegeven dat de site er goed uitziet.
Ga zo door!

Groetjes,

Terwijl de beheerder dit ontvangt:

Beste Webmaster,Ik moet eerlijk toegeven dat de site er goed uitziet.Ga zo door!Groetjes,

Dit is dus niet de bedoeling. Ik heb de headers bekeken en zie dat de body van de mail aan de beheerder vol staat met 'blokjes' om de enters mee aan te geven, maar deze worden dus niet daadwerkelijk overgenomen door Outlook.

Ik heb contact opgenomen met mijn Hostingprovider (aangezien het probleem zich alleen voordoet binnen het domein), maar zij zien na verschillende testen geen probleem.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Voor de duidelijk, zowel de afzender- als de beheerder-mail zijn getest met Outlook Express. Dus dus daar lijkt het niet aan te liggen, aangezien het dan bij allebei de mails fout zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
heb je zelf al zitten goochelen met \n \r en \r\n?
en maakte dat nog verschil?

Het probleem zit 'm uiteraard in de newlines die die in het ene geval wel herkent en het andere niet. Als je de mail vanaf een unix server verstuurd, moet je geloof ik wel ook een unix newline in je mail zetten.
maar probeer zowiezo eens andere newlines uit om te kijken wat het verschil is

[ Voor 68% gewijzigd door marty op 24-12-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
De website draait op een Windows-systeem. Maar is het niet opmerkelijk dat een e-mail wel problemen geeft (binnen het domein) en andere (extern bestemd) niet? Dat is hetgeen wat mij langzaam dol begint te maken. Het zou misschien een stuk duidelijker zijn als het bij allebei de mails fout zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP:
1
$message = nl2br($message);

:P

Je stuurt waarschijnlijk een HTML-mail, of de ontvanger kijkt in een client die het als HTML-mail beschouwt, en daarom worden enters niet weergegeven.

[ Voor 68% gewijzigd door NMe op 24-12-2004 17:25 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
NME, dit klopt niet. Want allebei de e-mailberichten worden ontvangen door een PC in deze testperiode. Dus daar kan het niet aan liggen. En met jou aanwijzing worden de enters weergegeven als '<BR/>' harde tekst.

[ Voor 8% gewijzigd door Jewie op 28-12-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja. zelf doe ik altijd alleen \n als newline. Misschien doe jij \r ? \r\n zou ik trouwens nooit gebruiken in email berichten sinds outlook express 6 dat als dubbele enter beschouwd
Pagina: 1