Verwijderd
Knap als je een hele pc in zo'n smal bakje kan steken, zorg echter wel dat je voor de nodige ventilatie zorgt. Kheb nog wel een vraagje: bestaan er zo van die 90% agp adapters want ik heb namelijk een koffermodje waar ik wel eens een volwaardige grafische kaart in wil kunnen steken.
Keep up tha good work
Keep up tha good work
Gewoon oude zooieppie schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:41:
Wat van hardware komt er eigenlijk in?
Nou, heel veel hitte gaat die oude hardware niet opleveren, maar ik zorg wel dat er een fanhole in komt te zitten, ik weet niet of er 90 graden AGP adaptertjes zijn, maar van pci weet ik dat welVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:42:
Knap als je een hele pc in zo'n smal bakje kan steken, zorg echter wel dat je voor de nodige ventilatie zorgt. Kheb nog wel een vraagje: bestaan er zo van die 90% agp adapters want ik heb namelijk een koffermodje waar ik wel eens een volwaardige grafische kaart in wil kunnen steken.
Keep up tha good work
Verwijderd
woei, als dat gaat passen...
boven je pci slots heb je al nauwelijks ruimte, gaat die adapter+kaart nog wel passen dan? misschien is het handiger om het pci slot eruit te prutsen en vervangen door een stuk flatcable ofzo en dan de kaart rechtsachter (de hdd komt neem ik aan rechtsvoor?)
komt er nog een cdrom in? zo ja waar
boven je pci slots heb je al nauwelijks ruimte, gaat die adapter+kaart nog wel passen dan? misschien is het handiger om het pci slot eruit te prutsen en vervangen door een stuk flatcable ofzo en dan de kaart rechtsachter (de hdd komt neem ik aan rechtsvoor?)
Het is een redelijk klein videokaartje, maar als dat niet lukt zal ik toch maar voor een stukje flatcable moeten gaan, ik geloof niet dat een cdrom erbij nog gaat passenVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:47:
woei, als dat gaat passen...
als je er linux opzet kan je via je seriele poort ipv videokaart beeld krijgen.
Maar mp3 op een 486 gaat niet echt lukken
cls --> je wilt een dvd speler maken van een 486-er. Ik vrees dat daarvoor je processor echt te langzaam zal zijn, zelfs met een hardwarematige mpeg2-kaart zal het nog een flinke klus worden
Nee! Het wordt geen DVD Speler, enkel een PC in een DVD behuizing, we zullen zien of mp3 doorgaat, ander kan hij mooi dienen als een file servertjeSyS_ErroR schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:05:
cls --> je wilt een dvd speler maken van een 486-er. Ik vrees dat daarvoor je processor echt te langzaam zal zijn, zelfs met een hardwarematige mpeg2-kaart zal het nog een flinke klus worden
Verwijderd
je kan wel een (oude) notebookcdromdrive gebreuken en steken waar het klepje van dvd nu is
file server met een mobo die maar ATA33 doorvoer heeft...... weet niet af dat nu echt nuttig is. maar ben wel benieuwd of het gaat passen.
Ben bij het eerste probleem aangekomen, ik kan niet vinden welke mobo het is, alleen dat er een P133 op zit (dus geen 486er) en dat er een Intel SB82437VX Chipset er op zit, ik kan de jumper voor start-up niet vinden
Speaker, reset zie ik wel, maar om hem aan te zetten lukt niet, ik ben met een schroevendraaier elke pinnetjes langsgegaan maar niks..
Ook gezocht met wat trefwoorden op google naar een PDF maar ook dat kon niet baten
Knap als je dat erin krijgt.
File Server = Te langzaam
DVD bak = Te langzaam
MP3 bak = Redelijk tot langzaam
Dus misschien via MarktPlaats oid een P2'tje ofzo op de kop tikken?
File Server = Te langzaam
DVD bak = Te langzaam
MP3 bak = Redelijk tot langzaam
Dus misschien via MarktPlaats oid een P2'tje ofzo op de kop tikken?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als ik me niet vergis is het een AT bord. Dus dan moet je hem starten via knop van voeding. Dus geen soft-powerbutton.cls schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:51:
Ben bij het eerste probleem aangekomen, ik kan niet vinden welke mobo het is, alleen dat er een P133 op zit (dus geen 486er) en dat er een Intel SB82437VX Chipset er op zit, ik kan de jumper voor start-up niet vindenSpeaker, reset zie ik wel, maar om hem aan te zetten lukt niet, ik ben met een schroevendraaier elke pinnetjes langsgegaan maar niks..
Ook gezocht met wat trefwoorden op google naar een PDF maar ook dat kon niet baten
Default blanke hetero
Die 90 graden PCI verdraai dingetje gevalletje krijg je er nooit in met de kast dicht. Ik denk dat je het beste een flatcable kunt gaan solderen want dit wordt anders nooit wat.
Klopt,
AT bord moet aanvliegen als je prik op de voeding -> mobo zet.
AT bord moet aanvliegen als je prik op de voeding -> mobo zet.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
ziet er vet uit, maar het zou makkelijker zijn als je een moederbord neemt met een on board video kaart
Er zit geen aanknop op de voeding... Alleen zitten er wel een paar kabels op die ik nog nooit gezien heb.
Groen bruin blauw zwart wit.. Waarvan de groene een aansluiting hebt die je kan vastschroeven als het ware
Groen bruin blauw zwart wit.. Waarvan de groene een aansluiting hebt die je kan vastschroeven als het ware
lijkt me juist een uitdaging om dat niet te doenthon schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:49:
ziet er vet uit, maar het zou makkelijker zijn als je een moederbord neemt met een on board video kaart
[ Voor 39% gewijzigd door danslo op 24-12-2004 17:52 ]
je hebt die kabels toch niet los liggen terwijlje stroom op de voeding set hé
als je dan de bruine of blauwe aanraakt kun je weleens gekke bewegingen gaan maken.
op die losse kabels hoort een knop te zitten die je voeding aanschakeld
als je dan de bruine of blauwe aanraakt kun je weleens gekke bewegingen gaan maken.
op die losse kabels hoort een knop te zitten die je voeding aanschakeld
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
en anders even in je voeding het chassisdeel waar je stekker van buiten in gaat (euro dus) direct solderen aan je voeding
en niet om het een of ander maar is het niet beter om een wat moderner pctje te nemen dan een 486, want wat voor harde schijf (hoe groot) plaats je erin? en hoeveel intern geheugen??
lijkt mij de moeite niet.......
en niet om het een of ander maar is het niet beter om een wat moderner pctje te nemen dan een 486, want wat voor harde schijf (hoe groot) plaats je erin? en hoeveel intern geheugen??
[ Voor 49% gewijzigd door shure-fan op 24-12-2004 18:27 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Het gaat mij niet om de hardware, meer om het allemaal passen te krijgen, nieuwere hardware kan je er altijd nog wel instoppen 
We have lift off btw
heb die dingen op een schakelaartje gezet en het werkte prima.
btw: zo'n 50mB ram geeft ie aan, en er is nog ruimte voor een sd ram plankje
We have lift off btw
heb die dingen op een schakelaartje gezet en het werkte prima.
[ Voor 16% gewijzigd door danslo op 24-12-2004 18:38 ]
scdram?? op een 486 bord?? gaat volgens mij niet echt lukken, of ik heb dingen verkeerd gelzen[b][message=22427173,noline]cls schreef op vrijdag 24 december 2004 @
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
shure-fan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:43:
[...]
scdram?? op een 486 bord?? gaat volgens mij niet echt lukken, of ik heb dingen verkeerd gelzen
cls schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:51:
Ben bij het eerste probleem aangekomen, ik kan niet vinden welke mobo het is, alleen dat er een P133 op zit (dus geen 486er) en dat er een Intel SB82437VX Chipset er op zit, ik kan de jumper voor start-up niet vindenSpeaker, reset zie ik wel, maar om hem aan te zetten lukt niet, ik ben met een schroevendraaier elke pinnetjes langsgegaan maar niks..
Call me blind and dumb.. Maarre.. Een P133 met SDRAM? Das nieuw.. Plus, waar wil je die SDRAM module indoen dan? Enige wat ik zie is een slot voor extra cache (als ik me niet vergis). Daarbij, al had je bord een slot voor SDRAM ging het nog niet werken, aangezien je geheugen niet kan mixen..
edit:
Verrek.. Het is volgens google idd een SDRAM slot.. Ik ook met mn grote mond
Verrek.. Het is volgens google idd een SDRAM slot.. Ik ook met mn grote mond
[ Voor 14% gewijzigd door AlterMann op 24-12-2004 21:05 ]
Naja, het lijkt op een sdram slot, je kan hem op de foto's niet zien, en hij verschuilt zich ander die andere ram reepjes 
anyways, ik heb niet zo'n zin in een discussie over welke hardware er in gaat zitten, de uitdaging is om het allemaal te laten passen
anyways, ik heb niet zo'n zin in een discussie over welke hardware er in gaat zitten, de uitdaging is om het allemaal te laten passen
Is mogelijk hoorBobR13 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:07:
Call me blind and dumb.. Maarre.. Een P133 met SDRAM? Das nieuw.. Plus, waar wil je die SDRAM module indoen dan? Enige wat ik zie is een slot voor extra cache (als ik me niet vergis). Daarbij, al had je bord een slot voor SDRAM ging het nog niet werken, aangezien je geheugen niet kan mixen..
edit:
Verrek.. Het is volgens google idd een SDRAM slot.. Ik ook met mn grote mond![]()
Default blanke hetero
mooi idee , ga zo door.
ik hoop wel dat je alles passend krijgt.
ik hoop wel dat je alles passend krijgt.
[ Voor 67% gewijzigd door hackjedi op 25-12-2004 11:17 ]
als je nou eindelijk een keer goed zou gaan lezen zoals een aantal tweakers je al aangeven het is een PENTIUM 133 geen 486, als je hier alleen maar komt om te flamen.... en ja er zijn mobo's voor socket 7 die een of meerdere SD ram sloten hebben, zo een heb ik ook nog liggen, is geen bijzonderheidshure-fan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:25:
en anders even in je voeding het chassisdeel waar je stekker van buiten in gaat (euro dus) direct solderen aan je voeding
Adjust non olet, plerumque...
Verwijderd
wat toeval.. was ook van plan om me yamada6000 om te bouwen in film-pc.
ruimte is zoals je dvd player echt krap. yamada's voeding werkt wel dus kan ik als het mogelijk is gebruiken als psu (moet nog meten hoeveel watt/volt).
ben nog op zoek naar goede (mITX) mobo met onboard videokaart, nic en (cpu) die in mijn yamada 6000 past.
het moet als een divx bakje dienen, het wordt via beamer geprojecteerd.
ruimte is zoals je dvd player echt krap. yamada's voeding werkt wel dus kan ik als het mogelijk is gebruiken als psu (moet nog meten hoeveel watt/volt).
ben nog op zoek naar goede (mITX) mobo met onboard videokaart, nic en (cpu) die in mijn yamada 6000 past.
het moet als een divx bakje dienen, het wordt via beamer geprojecteerd.
cls, indien je geen bedoeling hebt met de oorspronkelijke inhoud van de DVD-speler, en deze nog correct werkt, zou je deze dan willen verkopen? Mail maar op woutergroenewold at hormail dot com
Leuk, maar toch zou ik gaan voor een mobo met lan en vga onboard. Leuk is om hem dan ook aan een netwerk te kunnen aansluiten om bv remote te kunnen beheren en mp3's eens te verversen.
Oh ja, en de mix tussen edo en sdram is meestal niet mogelijk. Heeft te maken met verschillende voltages o.i.d. (3.3, en 5). Daar is vast wel een topic over.
Oh ja, en de mix tussen edo en sdram is meestal niet mogelijk. Heeft te maken met verschillende voltages o.i.d. (3.3, en 5). Daar is vast wel een topic over.
Verwijderd
Eh, kan dateppie schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:03:
als je er linux opzet kan je via je seriele poort ipv videokaart beeld krijgen.
Nice mod. P1 (200mhz) als fileserver heeft hier ook een tijdje gedraaid. ATA33 was net snel genoeg om divx'jes te streamen
Verwijderd
Wordt vast een intressant topic, ben zeer benieuwd. Ik heb begrepen dat je er niet heel veel verstand van hebt, maar dit is zeker een goede manier van leren.
Als ik ergens kan helpen/suggestie zal ik zeker ff reageren..
succes alvast..
Als ik ergens kan helpen/suggestie zal ik zeker ff reageren..
succes alvast..
Helaas, het "main-boordje" was pikzwartGr0wLiThE schreef op zondag 26 december 2004 @ 02:33:
cls, indien je geen bedoeling hebt met de oorspronkelijke inhoud van de DVD-speler, en deze nog correct werkt, zou je deze dan willen verkopen? Mail maar op woutergroenewold at hormail dot com
Pagina: 1