1 PC met 2 monitoren, 2 keyboards en 2 muizen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik heb 1 pc en vroeg me af of het mogelijk is om hier 2 monitoren, 2 keyboards en 2 muizen op aan te sluiten. Hiermee wil ik dan graag bijvoorbeeld 2x Word gebruiken en dan dat 2 mensen onafhankelijk van elkaar een stuk tekst kunnen typen.

2 monitoren lijkt me geen probleem. maar hoe zit het met de input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 17:01
Dat gaat dus niet echt werken.

Je zou dan op 1 PC dan ook 2 OS-en moeten hebben draaien... tegelijk... hoe kun je die booten als je maar van 1 OS kunt booten? :P

Misschien dat het met VirtualPC of VMWare mogelijk is... dat je dan 1 OS maakt, daarin 2 VM machines, waarin je weer 2 OS-en doet installeren.... en dat je dan misschien dmv Primair en Secundair beeldscherm het ene OS alleen Primair aan laten sturen, en het andere alleen Secundair.... wat input betreft... USB apparatuur en hardware profielen gebruiken? Bij OS1 USB Tobo 1 en Muis 1 alleen aansturen, en bij OS2 alleen USB Tobo 2 en Muis 2 aansturen (de anderen dus uitschakelen in hardware profiel)

Of het gaat werken weet ik niet, maar tis een gokje waard

Ik kan me overigens wel herinneren dat er ooit een bedrijf was dat 1 PC voor 2 gebruikers gelijktijdig had... maar die had een speciale module ingebouwd.

Let overigens wel op dat je een High end systeem hebt staan ;) liefste multiprocessor of hyperthreading P4, anders moet persoon 1 wachten als persoon 2 hele intensieve dingen aant doen is..... lijkt me niet echt prettig he? :P

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Terminal server ? :+

2 Monitoren kan nog wel. Maar je blijft met het probleem zitten dat je maar op 1 buroblad werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
gaat ook niet om zware programmas .. dus alleen word en surfen zou voldoende zijn