dubbele tasks in task manager - apps not responding

Pagina: 1
Acties:

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sommige apps op de pc's in mijn werkomgeving hebben soms de slechte gewoonte van een tijd te blokkeren, ff een voorbeeld:

bij het gebruik of opstarten van de verkenner kan het soms zijn deze een minuut vastloopt en daarna weer verder kan, dat valt voor met de verkenner maar ook met andere apps zoals Business Objects 6.5.1 en nog andere. Een soort oplossing is dan de task manager op te roepen en eens deze tevoorschijn komt, enkele seconden later kan de betreffende app opniew verder werken. Een raar fenomeen is wel dat telkens in de task manager dan dezelfde task 2 keer voorkomt met de status 'not responding' eens deze status verandert naar 'running', verdwijnt de 2 identieke task en werkt alles terug normaal.

Na wat opzoekwerk denk ik enkele probleemgebieden te hebben ontdekt:
- probleem met een BHO (acrobat 6.1.0.1901 en powerarchiver 2000 zijn de enige BHO's)
- een unsigned device driver, deze heb ik gevonden: hlldrvr.sys, klognt.sys, nstrcnt.sys, pcscoax.sys, trcboot.exe

Als dit enkele mensen bekend voorkomt, gelieve dan te replyen

alvast bedankt.

• HamuNaptra
  • Niet online
is er niemand die hier een oplossing voor gevonden heeft, mss enkele resources om naar te verwijzen?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36
Zoek eens op ergens in de mapinstellingen waarin je kunt aanvinken: mapvenster in een appart proccess zetten o.i.d. Dan start windows een appart explorer proces, kost wat extra geheugen, maar misschien kun je de positiebepaling wat beter krijgen. Dat explorer vast loopt kan ook aan mindere hardware drives liggen, deze zoekt hij dan na, wat dus meer tijd kost.

[ Voor 1% gewijzigd door FireWood op 27-12-2004 08:19 . Reden: spel vout ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Kijk is naar je cpu belasting.
Als die constant 100% is terwijl je zelf niets aan het doen bent heb je een ongewenst programma op je systeem draaien.

Je kunt dit proberen te verhelpen middels wijzigingen in he Win register, maar in zo,n geval is een format c: vaak beter.

Je hebt nu nog de kans een backup te maken voordat je niet anders kan dan een format.

Suc6

• HamuNaptra
  • Niet online
welnu ik weet dat mijn proc geen 100% trekt als ik dit voorkrijg, hij verslikt zig als het ware even om daarna weer terug in gang te schieten.

Mijn pc is ongeveer 2 weken geleden pas geformat, en zoals ik al zei blijkbaar hebben er meer mensen last van dan ik alleen.

Ik nu ff de instelling zetten voor aparte vensters in explorer, mss kan dat het oplossen voor de explorer, maar andere apps die hetzelfde voor hebben zoals lotus notes, etc. kan ik hier niet direct mee voorthelpen denk ik.

I'll keep you posted..

Verwijderd

Heb je al gegoogled naar de bestanden die in verband staan met de unsigned device driver?

• HamuNaptra
  • Niet online
Ik heb google al geprobeerd, de eerste 3 geven 1! hit en leveren dus niet veel info op, de 2 volgende hebben beide te maken met PComm (IBM), er zijn echter geen issues bekend, wat echter niet wil zeggen dat deze voor 100% safe zijn.

• HamuNaptra
  • Niet online
mss even proberen om het probleem beter te omschrijven:

Om een bepaalde reden kan een willekeurige applicatie voor ongeveer een minuut lang vastlopen.
Als je dan gaat kijken in de task manager, dan kun je zien dat in de lijst van tasks de applicatie 2 keer vermeld wordt met 2 keer de status 'not responding'. Na een minuutje wachten ongeveer verdwijnt de 2de duplicate task en wordt alles terug naar behoren, zeer vreemd probleem omdat het dus niet echt app-afhankelijk is.

Het gaat hier om PC's met windows XP sp1, met alle windows updates (sp2 is om bepaalde redenen niet mogelijk)

Alle PC's hebben zeker deze software gemeen: Office 2000 pro sp3 met alle updates, acobat reader 6.0.1.x en powerarchiver 2000.
Pagina: 1