[Linux Suse 9.2] CUPS wachtrij?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb het volgende probleem met mijn Linux Server

Ik druk documenten af vanuit een java applicatie die op de server staat. Mysql draait ook op de server. Cups heb ik ingesteld in /etc/cups/printers.conf Dit werkt ook goed.

Alleen er staan documenten in de wachtrij die er niet meer uit gaan. Ik zie ze op mijn werkstation ook niet staan. Wel zie ik bij de printer in licht grijs een 5 staan. Dit betekend dat er 5 documenten in staan. Als ik de printer dubbelklik zie ik geen documenten staan. Alle documenten annuleren helpt ook niet.

Weet iemand het commando voor het leeg maken van de CUPS wachtrij op de server rccups restart heeft niet geholpen.

ThanX

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
http://localhost:631, inloggen met root en vervolgens kom je in de webadmin van cups. Overigens had je dit ook wel in de documentatie kunnen vinden, aangezien de webadmin op poort 631 de standaard is in het opzetten van cups (als in, staat in zowat elke howto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
volgens mij draait SWAT niet standaard.
je kan met lpstat de jobs zien en met cancel ze eruit halen

maar welke versie van cups draai je en draai je toevallig XP SP2 op je desktop :?

wij hebben op mijn werk een HP print appliance 4200 draaien (ik ben bezig deze te vervangen voor een cups machine) en die had datzelvde probleem, na een firmware upgrade was het verholpen

dus mischien moet je eens kijken naar een samba/cups upgrade

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Swat is het webadministratiesysteem van Samba, heeft weinig met Cups te maken dus :)

Het webadministratiesysteem van Cups draait voor zover ik weet altijd. Je kan in ieder geval de toegangsrechten tot die webapplicatie regelen via /etc/cups/cupsd.conf