Toon posts:

te hoge fsb wat nu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn FSB blijkbaar wat te hoog gezet alleen hoe krijg ik dat nu terug als de pc niet meer aangaat? Zit er een reset jumper op ofzo want hij laat ook de videokaart(bios) niet meer zien en alleen als je insert ingedrukt houdt gaat hij naar 'AMD Duron 800mhz' en dan stopt ie :'(

Wat moet ik nu doen!??!?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch hopelijk niet mijn duron doorgefikt ofwel soms of ligt het nu aan het moederbord?

Verwijderd

even jumper voor bios reset zoeken op je moederbord
pc aan, uit, jumper terugzetten en dan al je bios settings weer goed zetten
succes

Verwijderd

Opstarten met INS, dan zodra je wat op het scherm ziet komen op DEL bliven drukken om in de BIOS setup te komen.

( Heb je soms ook een Abit KT7 mobo :):) )

En ja, er zit vast ergens op het mobo een CMOS reset jumper, moet je even in de handleiding nakijken.

TREK DAN WEL EERST DE STROOM STEKKER ERUIT.

*ehum* O+

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

wat voor mobo heb je?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
Opstarten met INS, dan zodra je wat op het scherm ziet komen op DEL bliven drukken om in de BIOS setup te komen.
Dat doe ik ook alleen dan blijft hij hangen of gaat hij nog door na een lange tijd?

Verwijderd

Topicstarter
msi k7t pro 2-a

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat in het boekje:
Note: You can clear CMOS by shorting 2-3 pin, while the system is off. Then return to 1-2 pin position. Avoid clearing the CMOS while the system is on, it will damage the mainboard. Always unplug the power cord from the wall socket.
Ik moet dus als hij uitstaat zonder spanning die jumper 1seconde ofzo verwisselen en dan weer terug zonder hem aan te zetten? Hoe kan die de bios nou wissen zonder hem aan te zetten?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

ja hoor dat kan makkelijk! Het is zo dat de cmos wordt gecleared omdat hij werkt met een baterij en die zal dan even niet werken, zodannig dat de cmos gecleared wordt!

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
YAAAHHHOOOOOOO!!!! :):):)

Hij doet ut weer echt hartstikke bedankt voor de replies en ik denk dat ik voortaan de fsb océn maar achterwege laat, want daar ben ik niet echt enhousiast van!

Verwijderd

schreef eXistence het volgende:
YAAAHHHOOOOOOO!!!! :):):)
de fsb océn maar achterwege laat, want daar ben ik niet echt enhousiast van!
ha ha ha :) ik zal dit even vertalen in gewoon tweakers taal.. he he he
(yaahhooo ik veeg de dikke tranen van mijn wangen.
toen hij het niet meer deed ben ik meteen naar mijn pa gelopen, en die heeft me toch een pak op mijn flikker gegeven!... niet normaal meer!. gelukkig kwamen jullie tweakers te hulp.. en nu doet tie het weer :)
dat fps oc-en doe ik nooit meer!.. ik ben me het klaplazerus geschrokken (zit nog na te trillen en te zweten.. brrr)

Ik zou zeggen WELKOM bij de Tweakers club!
je bent geen newbie meer!
je hebt je plaats eerlijk verworven, en je mag je zelf nu een echte tweaker noemen...
en ik verzeker je dat er heel wat mensen hier op het forum de zelfde gevoelens en angsten kennen die jij net heb onder vonden!
(dat je bij je zelf denkt god wat ben ik toch een ongelooooofelijke sukkel!, en dat je wel door de grond heen kan gaan!) he he he
nogmaals WELKOM! ;)
Pagina: 1