[2003] SBS outlook web access password expired

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb de volgende config:

Een Windows 2003 Small Business server met daarop Exchange 2003. De mensen in het veld kunnen hun email lezen via Web Access. Die mensen loggen dus aan met hun normale username en password zoals ze ook aan zouden loggen op een desktop machine die in het netwerk hangt.

De security policy zegt dat de passwords na een bepaalde periode expiren. Is je password expired en log je aan op een desktop, dan zou je de melding krijgen dat je password expired is en dat je het moet veranderen.

Nu is het zo dat een aantal medewerkers niet op de zaak komen en dus niet die expire melding krijgen. Als het password expired is en die medewerkers proberen aan te loggen op exchange via de Web Access, dan krijgen ze de melding dat hun password expired is en kunnen niet aanloggen.

Is het mogelijk om de medewerkers hun wachtwoord te laten veranderen als ze aanloggen via webaccess en ze die melding krijgen?

Geen idee of dit topic bij beveiliging of nog een ander forum hoort. :P

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Volgens mij geeft Outlook Web Access 2003 een mooie melding bovenaan het scherm dat je wachtwoord gaat verlopen. Dus als je je gebruikers uitlegt waar ze moeten kijken zal dit probleem zo opgelost zijn.

Verwijderd

of je zet een pw does not expire vinkje voor die users

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:10:
of je zet een pw does not expire vinkje voor die users
Das alleen niet altijd een optie als het om een door hogerhand opgelegde security policy gaat (en dat komt wel eens voor).

[google=OWA+change+password]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
De policy komt inderdaad van hogerhand. Dus de gebruiker moet het wachtwoord wel veranderen. dank je voor je reactie. Ik ga het meteen testen!

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Misschien zeg ik iets heel stoms... maar ik heb hier zojuist de webmail van exchange 2000 gestart, en daar kan ik mijn wachtwoord onder options wijzigen. Is dat niet gewoon de oplossing? :z

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
is gewoon mogelijk met OWA....

zie options...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BackSlash32 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:47:
[...]
Das alleen niet altijd een optie als het om een door hogerhand opgelegde security policy gaat (en dat komt wel eens voor).
Toch werkt deze optie (vinkje bij 'passwords never expires') wel, ondanks dat in domain policy's een password expiration opgegeven is. Zou niet best zijn, als ik van alle service accounts 1 maal per 90 dagen de passwords moet wijzigen :X

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Question Mark schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:36:
Toch werkt deze optie (vinkje bij 'passwords never expires') wel, ondanks dat in domain policy's een password expiration opgegeven is. Zou niet best zijn, als ik van alle service accounts 1 maal per 90 dagen de passwords moet wijzigen :X
Als je een beetje nadenkt snap je ook wel dat dat voor "normale user accounts" zoals hier niet de bedoeling is. Zoiets wordt ook in een papieren beleidsrichtlijn vastgelegd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BackSlash32 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:19:
[...]

Als je een beetje nadenkt snap je ook wel dat dat voor "normale user accounts" zoals hier niet de bedoeling is. Zoiets wordt ook in een papieren beleidsrichtlijn vastgelegd.
offtopic:
Ah, jij hebt het hier over beleidsrichtlijnen, terwijl ik uit je vorige post opmaakte dat je het had over domain security policy's. In Windows termen is een beleidsrichtlijn iets ander dan een policy ;) Vandaar dat ik meld dat de optie "password never expires" een domain policy overruled.

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 30-12-2004 08:38 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
naja, company policy enzo, dacht dat dat met "door hogerhand opgelegd" wel duidelijk zou zijn ;) niet duidelijk genoeg dus :P

Pagina: 1