Ik heb een OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway router waar ik een paar problemen mee heb. Ik zal eerst even uitleggen hoe het netwerk er hier uitziet. We hebben een Speedtouch ethernet modem die aan de router vastzit, en aan de router zit een Unex nexhub HD080. Het internet werkt wel, maar om de zoveel tijd dan raakt de "connection lost' die merk je bijvoorbeeld als je op MSN zit, dan wordt je naar het hoofdmenu teruggeworpen of als je een spelletje speelt (neem startcraft bijvoorbeeld) dan krijg je te horen "your connection has been lost". Waarna ik verder nog wel gewoon door kan spelen. (score wel gewist enzo). Dit probleem komt volgens mij vaker voor als er meer mensen tegelijk op het internet gaan. (heb alleen bij de hub getest, en als daar meer mensen inloggen dan is de kans dat je dat bericht krijgt vele malen groter). Kunnen jullie mij misschien helpen? Het is erg hinderlijk en ik hoop dat jullie weten wat dit betekent. Heb trouwens wel de laatste versie van de firmware gedownload.
Verwijderd
Is de pc waar de verbindingen op verloren gaan draadloos of bedraad aangesloten? Dat kan ik namelijk niet uit je post opmaken
Met een UTP kabel;) dit gebeurt op alle computers die op de hub aangesloten zijn (weet niet of het ook gebeurt op de computers die rechtstreeks op de router zijn aangesloten, omdat het een enorm gedoe is om alle computers beneden op de router aan te sluiten)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 15:57 ]
Verwijderd
Als het alleen gebeurd op de computers die op de hub aangesloten zijn lijkt het mij logisch om daar als eerste naar een oorzaak te zoeken. Probeer hem eens te vervangen door een ander exemplaar om te zien of je dan nog steeds problemen hebt
maar een hub is niet een dingetje dat je zomaar even van iemand leent, want dan heeft hij geen internet meer. Maar is het theoretisch mogelijk dat de router "zwak" is en bij meer dataverkeer gaat "haperen" ?
Verwijderd
Bij een hub zeker. Als er meer mensen tegelijk online gaan: (stukje uit de FAQ:)
Er zijn trouwens heus wel mensen met meerder hub's of switches hoor
Als meerdere apparaten tegelijk data willen versturen, heb je kans op collisions. Des te meer apparaten, des te meer collisions. Dit omdat de Hub de data als het ware kopieert naar alle poorten die de hub heeft, dus de data-pakketjes komen met elkaar in botsing.

Er zijn trouwens heus wel mensen met meerder hub's of switches hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 20:15 ]
hmmm dus als ik bijvoorbeeld een switch zou nemen in plaats van de hub dan zou het opgelost zijn? (aangenomen dat het collisions in de hub zijn)
Verwijderd
Mijn eerste ingeving is dat het hier aan ligt. Het kan echter net zo goed iets anders zijn (slechte kwaliteit kabels, te lange kabels, etc.)Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:19:
hmmm dus als ik bijvoorbeeld een switch zou nemen in plaats van de hub dan zou het opgelost zijn? (aangenomen dat het collisions in de hub zijn)
hmm misschien moet ik maar eens een switch halen dan. Ik zag op itnernet al een 8 poorts voor 20 euro. 10/100 MBIT. Of is het beter als ik een switch van een goed merk neem?
Verwijderd
Dat hangt er van af wat je er allemaal mee van plan bent. Als er echt veel activiteit op het netwerk plaatsvind is het misschien handig om voor een meer gerenommeerd merk te gaan in plaats van een budgetswitch
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Dat is draadloos. TS heeft al aangegeven dat de PC's met problemen bedraad aangesloten zijnUndertaker2 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:01:
Misschien staat hier nog iets in voor je?
Wireless netwerk. Ping timeouts en lag in games
ik herinner me net dat ik vroeger zonder internet gewoon over de hub bijvoorbeld aan het lannen was en dat ik nooit een probleem heb gehad met connection lost. Ook niet toen we vroeger op een computer winroute hadden staan. Die computer zorgde dan voor het internet en toen hadden we nooit die connection lost fout. (geen router toen)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 09:56 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad met die 3com icm een zyxel adsl modem. Een firmware upgrade van de 3com naar versie v1.02.13 (of hoger) loste het probleem op.
Hmm bij dhcp heb ik de IP-adressen allemaal "gefixt". dit betekent toch dat hij geen nieuwe toe zal kennen? (heb probleem nog steeds, maar midner frequent) (horde van iemand dat het aan DHCP zou kunnen liggen)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 21:11 ]
Pagina: 1