Toon posts:

Past een 20pin ATX connecter in een extended ATX moederboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Past een 20pin ATX connecter in een extended ATX moederboard?

Ik heb een Antec voeding met 20pins ATX connector.
M'n Asus A8N-SLI heeft een Extended ATX (EATX) aansluiting.

Past dit of heb ik per se een converter nodig?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

je hebt een converter nodig, maar die dingen kosten niet zoveel eurootje of 10 ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Sommige moederborden kunnen wel overweg met een 20 pins voeding, dit staat dan ook in je handleiding, mijn Asus PC-DL kan dat bijvoorbeeld alleen moet ik wel de 8-pins 12v connector aansluiten.

Je zou eventueel deze kunnen kopen: pricewatch: 20-pin naar 24-pin ATX Voedingskabel Adapter, No Name
Ik weet verder ook niet waar je die kopen kan behalve bij Freezing Hardware nog maar daar is deze 10E ipv 3,50.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 14:26 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah UTFS |:( uit de A8N topic

Heb mij bij de klantenservice van Alternate laten vertellen dat een 20 -> 24 pins converter geen zin heeft. Als je dus een 20 pins aansluiting aan je voeding hebt hangen, moet je die er gewoon inpluggen, heb ik ook gedaan. Even goed kijken, hij past er als t goed is maar op één manier in. Mijn systeem is trouwens gewoon stabiel, dus die verhalen over mogelijke instabiliteit geloof ik ook niet zo.

Ik heb net gekeken en idd past ie maar op 1 manier. Helemaar naar rechts (orientering: als de "vergrendelingsklem" naar boven wijst)

Ik bestel dan nog wel een converter, maar dan hoef ik daar niet op te wachten

Thx voor de replies

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 14:33 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Toevoeging: dit staat ook in de handleiding van je moederbord, naast een UTFS is dit dus ook een RTFM geval :)

Verwijderd

Topicstarter
In de manual (pagina 2-25) wordt er ALLEEN gesproken over een 24-pin connector en nergens over een 20-pin connector. Kon en kan daaruit niet voor 100% opmaken of 't zonder problemen kan. Ben nu gerustgesteld door GoT :9

Edit:
Het werkt idd :)
Wat een smulboard is de A8N SLI. Een speeltuin voor grote kinderen :9~

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 23:29 ]

Pagina: 1