Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DIY Bluetooth devices?

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ja, eens iets heel ambitieus van mijn kant: Ik wil zelf proberen een eenvoudig BlueTooth device te maken!
Nu heb ik al eens wat rondgegoogled op internet, maar ik ben nog werkelijk geen enkele BlueTooth transceiver chip, of controller tegengekomen. Is BlueTooth dan werkelijk nog iets dat alleen aan grote fabrieken is toebehouden? Of kun je als knutselaar toch wel aan de nodige apperatuur komen?
Of zou het misschien een idee zijn om eens zo'n USB bluetooth stick open te slopen?

Graag jullie feedback, zodat ik weet of het voor mij de moeite waard is hier meer tijd in te steken dan ik nu heb gedaan, want voorlopig blijft het nog bij een wild idee ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.d-d-s.nl/fotos-adeunis-rf/arf32.jpg

Sumething like this? Wel el cheapo site... :)

Verwijderd

Probeer een dumstich :) IDEAAAAL!

Verwijderd

Parallax heeft bluetooth transceivers, wel nog vrij duur.
Je kan ze normaal gezien via Antratek verkrijgen (nederlandse dealer van parallax)

http://www.parallax.com/s...&txtFromSearch=fromSearch

www.antratek.nl

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

* Nik zoekt nog een bluetooth printer ;)

Help jij met bouwen :*) Printer heb ik al ;)

Verwijderd

In de elektuur van vorige maand stond iets ( www.elektuur.nl ). Nadeel is alleen dat je gebonden bent aan de drivers van de fabrikant; pro is dat meerdere OS'en ondersteunt worden. Misschien past het precies in je klant zijn straatje :Y)

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

dawuss schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:30:
Ja, eens iets heel ambitieus van mijn kant: ...
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:40:
Misschien past het precies in je klant zijn straatje :Y)
[/miereneuk-modus]

Ik heb BT nog nooit toegepast gezien in een DIY-project, ik blijf het topic volgen want het lijkt me wel tof. (voorbeeld van toepassing: streaming audio naar de stereo)

</onzin>

Verwijderd

nuclear waste schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:46:
[...]

[...]

[/miereneuk-modus]

Ik heb BT nog nooit toegepast gezien in een DIY-project, ik blijf het topic volgen want het lijkt me wel tof. (voorbeeld van toepassing: streaming audio naar de stereo)
ik hoor net dat het tijd is voor mijn mandje :Z :Z :Z ;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
nuclear waste schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:46:
[...]

[...]

[/miereneuk-modus]

Streaming audio van een fatsoenlijke kwaliteit is iets dat voor de huidige BT standaard nog wat te hoog gegrepen is (een high-bandwidth standard is onderweg). Ik wilde dan ook met wat simpels beginnen. Een aantal knoppen die een effect hebben op de BT verbinding is al ambitieus genoeg voor iemand met mijn kennisniveau ;)

Verder heb ik inderdaad niets met klanten te doen :P Het is een projectje puur om mezelf weer eens bezig te houden aan iets leuks :)

Ik moet bekennen dat ik het wel verwonderlijk vind dat jullie met zo veel resultaten op de proppen komen. Ik kon zelf werkelijk nauwelijks iets vinden :o

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1