Toon posts:

[6800GT] 120 graden core temp

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net thuis en ik had mn pc aan laten staan, zie ik een waarschuwingsbericht van de nVidia driver dat mijn GPU (XFX 6800GT) te warm wordt en dat hij hem heeft vertraagd. Dus ik kijken in de driver hoe warm hij wordt, staat er: GPU core temp: 120 graden, ambient temperature 28 graden. Voorheen was de GPU meestal rond de 50 graden na intensief gamen, nu was hij dus idle. Ik heb een Arctic VGA Silencer (al 2 maanden ofzo). Voor de rest heb ik er dus nooit problemen mee gehad. Hij is slechts 25mhz OC-ed naar 375 core.

Ik heb gecheckt of de fan draaide en dat deed hij. Ook het koper en het plastic om het aluminium van de Silencer heb ik aangeraakt en hij voelde niet warm aan. Hoe zou dit kunnen? Ik zit nu wel met een vertraagde kaart... Kan de sensor opeens kapot zijn gegaan? Wat doe ik ertegen? :?

EDIT: heb hem om te testen even teruggeklokt naar 88/250. Zonder resultaat. Nog steeds 119/120 graden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 13:39 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
reboot even, installeer drivers opnieuw..

Verwijderd

Topicstarter
rebooten heeft niet gewerkt, zal even drivers opnieuw doen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Komt er ook echte hete lucht uit de Artic Silencer? Kan je desnoods even voelen met je vinger zo dicht mogelijk bij het koelblok of hij echt heet wordt?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
misschien is de diode kapot. Dat zou wel balen zijn omdat ik zie dat je een andere koeler erop heb gegooid en daarmee heb je ook je garantie 'weg' gegooid..

Maar denk niet dat drivers opnieuw installeren resultaat zal opleveren, maar het valt altijd te proberen natuurlijk..

Verwijderd

Topicstarter
drivers reinstallen heeft dus niet geholpen.

Wat is een diode?

Misschien helpt het om de bios te flashen? Waar haal ik die vandaan?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:01:
drivers reinstallen heeft dus niet geholpen.

Wat is een diode?

Misschien helpt het om de bios te flashen? Waar haal ik die vandaan?
Heb je al gedaan wat ik mijn post voorstelde? Een diode is in dit geval de temperatuursensor, en een BIOS flashen zou ik niet zomaar doen, en al helemaal niet als je niet weet hoe dat werkt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
de lucht die eruit komt is echt heel koel, even als het koelblok...

EDIT: ik heb er geen last van in Call of Duty...gewoon maar niks van aantrekken?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 14:23 ]

• mrFoce
Ik weet toevallig als een diode brak is dat die dan ongeveer 120c zal aangeven.. ( de temperatuurs meter ) , dus ik denk dat je je er niets van hoeft aan te trekken. het is alleen wel jammer dat je de temps niet meer kan meten op de normale manier

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 09:32
gideon82 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:43:
Ik weet toevallig als een diode brak is dat die dan ongeveer 120c zal aangeven.. ( de temperatuurs meter ) , dus ik denk dat je je er niets van hoeft aan te trekken. het is alleen wel jammer dat je de temps niet meer kan meten op de normale manier
ja joepie nu die sensor kapot is kan die nie eens normaal een spel spele :/

Verwijderd

heb je je standaard cooler nog van die kaart?
ik zou er die dan opzetten en teruggaan met die kaart en garantie terugvragen
anders loopt je kaart constant op lagere speeds en games lopen dan kut

Verwijderd

Topicstarter
HStyles schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:45:
[...]

ja joepie nu die sensor kapot is kan die nie eens normaal een spel spele :/
Even ter vegrelijking, voorheen had ik een aquamark score van ca. 60000, nu slechts
39000.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:00:
heb je je standaard cooler nog van die kaart?
ik zou er die dan opzetten en teruggaan met die kaart en garantie terugvragen
anders loopt je kaart constant op lagere speeds en games lopen dan kut
Ja maar als ze die kaart terugsturen naar de fabriek zien ze toch dat ermee gerotzooid is?

Is het misschien mogelijk om via een registry hack de slowdown temp. uit te zetten?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 07:49

Haan

dotnetter

Ik heb zelf een 6600 GT en kan gewoon in de driver-tab aangeven vanaf welke temperatuur de kaart langzamer moet lopen (stond standaard op 127 graden). Dus het lijkt me dat jij dat ook gewoon moet kunnen. Ik heb de 71.20 drivers.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:13

w0w

Met het verwijderen van het koelblok verlies je NIET je garantie. Ik verwonder mij er steeds maar weer over hoe mensen deze sprookjes kunnen doorvertellen. TopicStarter, heb jij toen je deze kaart kocht een contract getekend dat je het koelblok niet verwijderd, en mocht je dat wel doen dat je dan je garantie verliest? Heb jij algemene voorwaarden gekregen bij je kaart toen je deze kocht, en staat in deze AV dat het verboden is het koelblok te verwijderen?
Ik weet 99,99% zeker dat dit niet het geval is en dus heb je nog gewoon je garantie. Mensen, denk toch eens na voordat je zomaar gaat roepen dat je geen garantie meer hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:53:
Ik heb zelf een 6600 GT en kan gewoon in de driver-tab aangeven vanaf welke temperatuur de kaart langzamer moet lopen (stond standaard op 127 graden). Dus het lijkt me dat jij dat ook gewoon moet kunnen. Ik heb de 71.20 drivers.
Ik kan het wel aanklikken, maar als ik backspace doe of gewoon iets anders probeer in te tikken gebeurt er niks...
http://img141.exs.cx/my.php?loc=img141&image=temp2ht.jpg
w0w schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:56:
Met het verwijderen van het koelblok verlies je NIET je garantie. Ik verwonder mij er steeds maar weer over hoe mensen deze sprookjes kunnen doorvertellen. TopicStarter, heb jij toen je deze kaart kocht een contract getekend dat je het koelblok niet verwijderd, en mocht je dat wel doen dat je dan je garantie verliest? Heb jij algemene voorwaarden gekregen bij je kaart toen je deze kocht, en staat in deze AV dat het verboden is het koelblok te verwijderen?
Ik weet 99,99% zeker dat dit niet het geval is en dus heb je nog gewoon je garantie. Mensen, denk toch eens na voordat je zomaar gaat roepen dat je geen garantie meer hebt!
Beter _/-\o_ . Maandag maar even alternate bellen dan.

• Haan

Haan

dotnetter

Lol, denk je nou echt dat je nog garantie krijgt als je de originele koeler hebt vervangen? Er zal ook nergens in de AV staan dat je je kaart niet in tweeën mag breken, krijg je dan ook nog garantie? 8)7

Hun redenatie zal zijn: Originele koeler eraf gehaald -> wij garanderen niet meer dat ons product naar behoren zal blijven werken omdat we er niet meer zeker van kunnen zijn dat een eventueel probleem aan ons ligt en niet aan de persoon die aan de kaart heeft gezeten.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:01:
[...]

Ik kan het wel aanklikken, maar als ik backspace doe of gewoon iets anders probeer in te tikken gebeurt er niks...
http://img141.exs.cx/my.php?loc=img141&image=temp2ht.jpg
Da's vreemd. Ik kan helaas niet voor je kijken of het bij mij wel werkt, want ik heb niet de beschikking over m'n eigen pc ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Haan op 24-12-2004 17:05 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:13

w0w

Haan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:03:
Lol, denk je nou echt dat je nog garantie krijgt als je de originele koeler hebt vervangen? Er zal ook nergens in de AV staan dat je je kaart niet in tweeën mag breken, krijg je dan ook nog garantie? 8)7

Hun redenatie zal zijn: Originele koeler eraf gehaald -> wij garanderen niet meer dat ons product naar behoren zal blijven werken omdat we er niet meer zeker van kunnen zijn dat een eventueel probleem aan ons ligt en niet aan de persoon die aan de kaart heeft gezeten.

[...]

Da's vreemd. Ik kan helaas niet voor je kijken of het bij mij wel werkt, want ik heb niet de beschikking over m'n eigen pc ;(
Lol, ik weet dat je bij veel winkels nog gewoon garantie kan krijgen. Er staat inderdaad nergens dat je garantie vervalt als jij je kaart doormiddenbreekt. Echter kan de winkel zo wel duidelijk aangeven dat de kaart niet meer werkt door jouw onkunde. Alternate kan niet aantonen dat de temperatuursensor kapot is door het verkeerd vervangen van het koelblok (Want Alternate moet aantonen dat hij kapot is door jou schuld als ze geen garantie willen geven, dit kunnen ze niet want zij weten ook wel dat als de kaart alles nog gewoon doet maar als de temp sensor kapot is dat dat gewoon niet kan komen door het vervangen van het koelblok). Als jij een cpu koopt en je koelt hem eerst met de boxed koeler en daarna met bv een Zalman koeler, denk jij werkelijk dat de winkel daardoor geen garantie meer hoeft te geven?

• Haan

Haan

dotnetter

offtopic:
Dat ligt anders omdat een processor en koeler geen geheel zijn, maar dit heeft verder ook niks meer met het probleem van de TS te maken, dus laten we het hierbij houden :)

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07
Lijkt je het niet een goed idee om te kijken of het koper nog wel goed tegen de core aandrukt?

Als de koeler koud is en de core heet, dan klopt er iets niet. Probeer de koeler er opnieuw op te zetten. De diode is volgens mij geïntegreerd in de core, dus als die kapot zou zijn, kan er wel eens meer kapot zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
IceEyz schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:19:
Lijkt je het niet een goed idee om te kijken of het koper nog wel goed tegen de core aandrukt?

Als de koeler koud is en de core heet, dan klopt er iets niet. Probeer de koeler er opnieuw op te zetten. De diode is volgens mij geïntegreerd in de core, dus als die kapot zou zijn, kan er wel eens meer kapot zijn :)
lijkt me niet echt waarschijnlijk dat hij daardoor opeens 8 graden warmer wordt? Het is denk ik niet echt mogelijk dat hij opeens zo'n groot stuk verschuift wat zou resulteren in zo'n groot temp. verschil. Ik wacht denk ik gewoon tot maandag en dan bel ik alternate (waarom moet zoiets nou weer net voor 1e kerstdag gebeuren |:( ).

Met het blote ook zie in in ieder geval geen ruimte tussen de core en de heatsink...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 17:25 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Als je nu geen garrantie krijgt, kun je wel wat met Nibitor:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v342/AlexKok33/ScreenHunter_001.jpg

Bij mijn Asus-bios kon ik de vertragingsdrempel niet instellen omdat deze helemaal niet in de bios stond, bij de meeste biossen zal het echter wel lukken.

Je kunt het beste ff met NVflash je bios backuppen, dan ff aanpassen met Nibitor en daarna met NVflash erin flashen.

Maar zoals al gezegd is, zou ik eerst om garrantie vragen.

• cable_son
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:42
Ik heb een club-3d nv6600gt gisteren net gekocht en precies hetzelfde,
de kast open en het blijft draaien...

Ik zocht net na 5 minuten zoeken (pc net aan) op dit forum en hij liep vast !!

hou ik mijn vingers bij de koelvin dan komt er koele lucht uit.....
en na de vastlopen gevoelt ad vin..niet echt warm...

Ik heb een amd Athlon 2800XP+ en die draait rond de 2100mhz, en wordt 47..54 graden.
Het zit allemaal in een Chieftec tower met goeie luchtstromen lijkt m, er zit/zat een vin tegenover de vidcard in de zijkant die koude lucht in de kast op de vidcard blaast (nu uit gezet)
beide manieren helpen niet.

de prestaties tov mijn nv4600ti zijn bijna 4* zo hoog in 3dmark (met de kast helemaal open.)

Maandag terug naar de winkel ?

ps.
nu de forceware 7120 geinstalleerd en nog geen verbetering,
zelfs met de kast open beleef ie nu hangen in 3dmark 2e test.

[ Voor 15% gewijzigd door cable_son op 25-12-2004 12:18 ]

Cable.

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is opeens weer weg, hij is nu 46 graden... Is hij bij jou echt duidelijk warm? Bij mij was het echt een sensor probleem...

• cable_son
de card zelf is niet echt warm, ik heb 3dmark es na 2 tests afgebroken om te kijken, 65 graden gaf het panel toen aan.

maar daarna nog eens volledig gedraaid dan blijft ie weer hangen , de ene keer met een vastgelopen beeld, de andere keer helemaal geen beeldsignaal meer.

het lijkt erop dat ie ver voor de 127 graden vastloopt, maar hoe kan ik dat zien....

Cable.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:28:
Ik kom net thuis en ik had mn pc aan laten staan, zie ik een waarschuwingsbericht van de nVidia driver dat mijn GPU (XFX 6800GT) te warm wordt en dat hij hem heeft vertraagd. Dus ik kijken in de driver hoe warm hij wordt, staat er: GPU core temp: 120 graden, ambient temperature 28 graden. Voorheen was de GPU meestal rond de 50 graden na intensief gamen, nu was hij dus idle. Ik heb een Arctic VGA Silencer (al 2 maanden ofzo). Voor de rest heb ik er dus nooit problemen mee gehad. Hij is slechts 25mhz OC-ed naar 375 core.

Ik heb gecheckt of de fan draaide en dat deed hij. Ook het koper en het plastic om het aluminium van de Silencer heb ik aangeraakt en hij voelde niet warm aan. Hoe zou dit kunnen? Ik zit nu wel met een vertraagde kaart... Kan de sensor opeens kapot zijn gegaan? Wat doe ik ertegen? :?

EDIT: heb hem om te testen even teruggeklokt naar 88/250. Zonder resultaat. Nog steeds 119/120 graden.
controlleer of je koeler goed contact maakt met je vid core

edit : zet de koeler er eens opnieuw op , en check de kaart grondig

[ Voor 4% gewijzigd door NomadTitan op 25-12-2004 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
cable_son schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:14:
de card zelf is niet echt warm, ik heb 3dmark es na 2 tests afgebroken om te kijken, 65 graden gaf het panel toen aan.

maar daarna nog eens volledig gedraaid dan blijft ie weer hangen , de ene keer met een vastgelopen beeld, de andere keer helemaal geen beeldsignaal meer.

het lijkt erop dat ie ver voor de 127 graden vastloopt, maar hoe kan ik dat zien....
Ik zou er gewoon mee teruggaan...

• cable_son
ik heb iets gevonden wat het lijkt te zijn geweest, en dat is dus ongewoon stom...
de stroomdraad van de koeler liep onder de koeler door..
en waarschijnlijk maakte de koeler daardoor nogal slecht contact met de proc.

ik heb nu 20 minuten de boel met de kast dicht draaiende gehad,
joint operations/escalation,
waar ie eerst mee vastliep in default instellingen base defense training, loopt ie nu gewoon door.

De hele tijd ge alt-tabbed om te kijken wat de temp was kwam nu niet boven de 80 graden uit.
dat vind ik nog heet, maar goed 127 is de drempel.

Morgen verder met proberen 3dmark te draaien met de kast dicht.

btw die koeler kun je "schommelen" op de proc die zit met 2 pinnen met veren vast op de card,
dat is normaal ?

Cable.

• cable_son
vanmorgen pc aan 3dmark gestart, 3e test (trollen) geen beeld meer...

gereboot (op de een of andere manier krijgje het beeld niet terug ook niet als je de kast open zet om te koelen...)

morgen terugbrengen naar de winkel. ;(

[edit]
ps 1 uur later....
jointops in hoogste res gespeeld met alles aan 3dmark gedraaid, geen enkele hanger meer.
ik word gek...dit is toch niet normaal.... |:(
blijf 3dmark es een aantal malen draaien...

[edit2]
2 uur later 3dmark 01 se , 03, 05, 03 ....trollen en vastloper.

ik krijg een beetje het idee dat hetniet de temperatuur is maar iets anders, want ik heb een beetje geprobeerd op de temperatuur te letten, die komt nauwelijks boven de 80 graden.

proc : amd 2800 Xp +
mem: 2 ghz mem in dual mode (2 bankenvan 512)
md :asus Model A7N8X2.0 Version REV 2.xx
vid :club-3d g-force 6600GT agp version (cgn-g668tvd)
Chieftec midi tower met 360 watt voeding
dvd burner
cd burner
een sata hd
een ide hd

Windows XP sp2 nl
nvidia 7120 forceware drivers
nforce 5.10 drivers.
DirectX 9.0c

omdat het een amd systeem is de fastwrites uit gezet in het bios (stat op de site van club-3d.nl)

dvd en sata losgehad om te kijken of dat meer watt's zou laten overhouden.
geen effect.
kast open gehad
geen effect
beide tegelijk ook geen effect.

Soms doet ie het tijden goed en dan in eens een vastloper

iemand nog opties die ik mis ? (behalve terugbrengen)

[ Voor 89% gewijzigd door cable_son op 26-12-2004 14:03 ]

Cable.

• cable_son
card omgeruild tegen een XFX 6800LE
iets langzamer maar werkt .

Cable.

Verwijderd

hij is nu langzamer maar het leukste is dat je nu kunt kijken of je piplines open kunt gaan zetten :D waardoor je GT of zelfs Ultra speeds kunt halen :D (met een beetje overclock)

• cable_son
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:47:
hij is nu langzamer maar het leukste is dat je nu kunt kijken of je piplines open kunt gaan zetten :D waardoor je GT of zelfs Ultra speeds kunt halen :D (met een beetje overclock)
hij is in eerste instantie langzamer maar nu !!
alles kon enabled : de 6600gt gaf 7241
de 6800LE : 8795

i am very happy now. :)

Cable.

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:53
ik heb ong het zelfde met mijn gf6800 le die fliegt meteen naar de 153 graden >:) dit probleem komt bij mij omdat de drivers af en toe confilict maken met andere dingen. soms doet ie het normaal. rond de 60 graden en anders staat ie op 153.. nieuwe drivers werkt meestal en anders even clean os installen

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
NomadTitan schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:20:
[...]

controlleer of je koeler goed contact maakt met je vid core

edit : zet de koeler er eens opnieuw op , en check de kaart grondig
Inderdaad, er meteen vanuitgaan dat de diode kapot is is wel heel simpel. Gewoon ff opnieuw monteren MET nieuwe lading goede koelpasta... Zorg er trouwns voor dat de pasta alleen op de core zit en nergens anders. (daar heb ik slechte ervaringen mee) Desnoods alles schoonmaken met alcohol+ wc papier en lukt dat niet alcohol+ (oude) tandenborstel. En dan de nieuwe lading pasta er op (goed verdelen de pasta over de core met een stanleymesje(alleen het mesje, zonder handvat).

Verder als het dan nog steeds niet werkt kan je bij het demonteren zien of de pasta "contact" heeft gemaakt met de koeler<>core.

<EDIT... TE late reactie>>>>

[ Voor 4% gewijzigd door Sharkys op 27-12-2004 20:13 ]

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Zorg dat je kaart genoeg vermogen krijgt, hang hem het liefst aan een streng met geen of 1 apparaat (cd-rom ofzo) dit hielp bij mij (ik had een constante temp van 153 graden celsius).
Probeer anders een stabielere voeding.

mvg,
Kees Spierings

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

• mrFoce
Dan zou je ook garantie moeten krijgen als je je CPU opblaast tijdens een PIN MOD.. Gaat dus niet gebeuren..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bij de stapels papieren die je in meestal in de dozen vindt, zit meestal wel een verkorte garantieverklaring. In 99,999999% van de gevallen staat daarin dat de garantie vervalt op het moment dat door de eindgebruiker modificaties aan het apparaat worden aangebracht.

Natuurlijk zal geen enkel bedrijf je om het tekenen van een contract vragen. Dat is nl. niet heel erg practisch. De algemene voorwaarden staan meestal op de bon/factuur afgedrukt of er staat een verwijzing waar je deze GRATIS kunt krijgen als je er om vraagt. In de AV zul je nooit een bepaling aantreffen wat je al of niet met een apparaat mag uithalen. Daar zijn AV's nl. niet voor bedoeld.

Als men op jouw deskundigheid blind vaart ziet het er somber uit voor detailisten. Er zullen bij kassa's rijen van tientallen meters ontstaan want wat jij stelt zal dan voor elk product gaan gelden.

Ik zie het zo voor me, tientallen huisvrouwen bij de Blokker, Xenos, V&D enz. die aandachtig de AV's staan te lezen en daarna in een kantoor worden verzocht een contract te tekenen. 8)7

Ik denk dat je de klok wilde horen luiden terwijl je zelf de klepel in je handen had. :)

ARME AOW’er

• mrFoce
8)7 8)7 Het is ook heel logisch dat je daarmee je garantie 'void' .. Maar sommige mensen denken het toch weer beter te weten..
Pagina: 1