Ik kom net thuis en ik had mn pc aan laten staan, zie ik een waarschuwingsbericht van de nVidia driver dat mijn GPU (XFX 6800GT) te warm wordt en dat hij hem heeft vertraagd. Dus ik kijken in de driver hoe warm hij wordt, staat er: GPU core temp: 120 graden, ambient temperature 28 graden. Voorheen was de GPU meestal rond de 50 graden na intensief gamen, nu was hij dus idle. Ik heb een Arctic VGA Silencer (al 2 maanden ofzo). Voor de rest heb ik er dus nooit problemen mee gehad. Hij is slechts 25mhz OC-ed naar 375 core.
Ik heb gecheckt of de fan draaide en dat deed hij. Ook het koper en het plastic om het aluminium van de Silencer heb ik aangeraakt en hij voelde niet warm aan. Hoe zou dit kunnen? Ik zit nu wel met een vertraagde kaart... Kan de sensor opeens kapot zijn gegaan? Wat doe ik ertegen?
EDIT: heb hem om te testen even teruggeklokt naar 88/250. Zonder resultaat. Nog steeds 119/120 graden.
Ik heb gecheckt of de fan draaide en dat deed hij. Ook het koper en het plastic om het aluminium van de Silencer heb ik aangeraakt en hij voelde niet warm aan. Hoe zou dit kunnen? Ik zit nu wel met een vertraagde kaart... Kan de sensor opeens kapot zijn gegaan? Wat doe ik ertegen?
EDIT: heb hem om te testen even teruggeklokt naar 88/250. Zonder resultaat. Nog steeds 119/120 graden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 13:39 ]