Toon posts:

stereo opname van tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een DP 558 aan te schaffen maar wat ik graag wil weten is of bij opname de taal keuze beschikbaar blijf (stereo opname)
Zenders zoals bijvoorbeeld Eurosport worden uitgezonden met zowel nederlands als engels commentaar en ik ben benieuwd of deze keuze ook bij een opname nog mogelijk is

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Eurosport wordt met engels en nederlands commentaar? Hoe moet ik dat zien, praten ze door elkaar heen? Volgens mij wordt in Nederland alleen Nederlands commentaar bijgeleverd en zul je dus ook alleen die kunnen opnemen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

voodooless

Sound is no voodoo!

het is gewoon een stereo signaal met aan een kant NL en de andere kant ENG. Dat zul je vast wel kunnen opnemen, maar ik vraag me af of de TV dan achteraf ziet dat het 2-talig was.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
André schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:21:
Eurosport wordt met engels en nederlands commentaar? Hoe moet ik dat zien, praten ze door elkaar heen? Volgens mij wordt in Nederland alleen Nederlands commentaar bijgeleverd en zul je dus ook alleen die kunnen opnemen.
Deze techniek wordt ook in Duitslang gebruikt. Ze gebruiken dan b.v. het linkerkanaal om de synchronisatie op uit te zenden en op het rechterkanaal de originele taal. Of het bij opnemen gehandhaaft blijft weet ik niet, maar ik verwacht van wel (mits je een stereo hebt)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mijn DVD recorder moet ik kiezen welke taal ik op wil nemen, native of original ofzo. Dan kiest hij dus NL of Engels in het geval van Eurosport. Dat is gewoon een ding dat je tijdens de setup moet kiezen en wat hij altijd hetzelfde doet, dus niet iedere opname opnieuw aangeven ofzo ;)

Ik weet niet of dat voor elk model geldt natuurlijk, ik heb geen ervaring met Kiss :)

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 24-12-2004 13:41 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, ik was deze posting even kwijt en dacht dat er iets mis was gegaan met verzenden dus nu hebben we 2 keer dezelfde vraag staan in het forum ;-)

Maar goed, ik heb m'n DP558 gisteren net voor sluitingstijd opgehaald en aangesloten maar de bevinding is dat ik bij Eurosport via de TV wel gewoon kan schakelen tussen het linker en rechter kanaal en dan ook daadwerkelijk links nederlands en rechts engels commentaar krijg.
Maar als ik naar Eurosport kijk via de DP hou ik op beide kanalen nederlands commentaar, het maakt niet uit of dit nu bij een opname is of bij rechtstreeks bekijken van het programma.
Dus nog wat uit zoek werk. >:)

Verwijderd

Bij het opnemen word enkel het kanaal opgenomen dat op je TV ingesteld staat.
De KiSS zal dan L or R kopieren op het andere kanaal biuj het afspelen...

Ik vernoed niet dat dit anders is dan andere recorders...
Pagina: 1