Toon posts:

Sony's Atrac3 wat kun je er mee vergeleken met mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

ik heb net van iemand een oudere sony net md speler 'gekregen' (mz-n707) en ik kom erachter dat het erg onhandig is om mijn bestaande mp3 naar het sony standaard van atrac3 te zetten, het duurt namelijk héél erg lang, weet iemand of er een snellere manier is? ik gebruik de standaard software die erbij zat en heb gezocht naar eventuele 'hacks' echter zonder resultaat..
heeft iemand hier ervaring mee?

ik hoor het graag

groeten chris

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:41

MBV

Nee, dat is het nadeel. Ik heb hem zelf ook, en ik vind het een goeie recorder, maar als 'mp3' speler zuigt het enorm. Wat je kan doen is cd's pakken, en met dat andere programma (ben de naam ff kwijt) op je MD zetten. Vergeet niet dat als je op die manier iets op je MD zet, hij het altijd in LP2 omzet, ook als je SP instelt. Dat is alleen voor compatibiliteit. En LP2 is slechter dan MP3 op 192KBit (schijnt)

Wat ook irritant is: je kan via usb geen live-opname terug zetten op je pc.

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 24-12-2004 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus eigenlijk is het een rot -en onhandig ding?

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 06:57
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:02:
dus eigenlijk is het een rot -en onhandig ding?
nee, ik vind zelf met een bitrate van 64 beter klinken dan een Ipod, maar ik heb ook een NW-E99

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:41

MBV

rotding als mp3-speler? idd. Koop dan zo'n ding van 50 euro, die zijn veel kleiner en beter geschikt. Als opnameapparatuur: bijna ideaal. Nu nog overzetten naar de pc versnellen, en helemaal ideaal. Daar gebruik ik nu een oud md-deck voor, omdat die een optische uitgang heeft.

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
lp4 zuigt een pak, maar lp2 kan je best vergelijken met een mp3 van 128 à 160 kbps. Ik ben zeer tevreden van men MZ-N710.

Verwijderd

Tja heb je dit topic nou gestart om dit ding te bashen of om er echt wijzer van te worden?

Ik hoop dat er nog wat wel constructiefs uitrolt, misschien zijn er users die Atrac 3 en mp3 al eens uitgebreid vergeleken hebben en die dat willen delen. :)

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:31

Aidix

Geluidspietlut

LP2 klinkt zowiezo beter dan 128kbit MP3, het is net iets minder dan 192kbit MP3.

Maar daar gaat het hier niet echt om:) Als je vindt dat het omzetten van MP3 naar atrac traag is, wat voor oude rot pc heb je dan wel niet? Dat omzetten is zo gepiept met een beetje recente PC. 100mb MP3 (80 minuten) zet ik in 4 minuten om (Athlon@2Ghz), en het beschijven van een disc duurt 12 minuten. Je hebt met 20 minuten een disc vol met bijna 3 uur muziek.

Als je nou zo'n knakeding MP3 speler hebt moet je elke keer weer nieuwe muziek uploaden, maar met MD's kan je gewoon de discs meenemen die je wilt horen. Ideaal toch? Ik heb ook van die MP3 prullen van iRiver, maar de geluidskwaliteit van de versterker haalt het in de verte niet bij mijn MD spelers. Laat mij dus maar ff 20 minuten wachten :)
Pagina: 1