[XP] Melding van 'craches' terwijl alles werkt

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 17:31
Ik krijg soms de volgende melding:
Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.
Dan heb ik de keus om een error report te zenden of om die niet te zenden. Ik kies altijd voor niet zenden, waarna de explorer wordt afgesloten, en meestal opnieuw opstart.

Als ik de melding, die irritant 'always on top' staat, aan de kant schuif, en negeer, merk ik verder niks aan explorer. Sterker nog, ik kan dan dagen ogenschijnlijk alles doen zonder dat ik maar iets merk van een fout of zo.

Dit heb ik niet alleen met de explorer gehad, maar ook met bijvoorbeeld internet explorer of windows media player. Als je dan net aan het surfen bent, en bijvoorbeeld internet explorer geeft zo'n melding, dan is er niks irritanter als alle internet explorer windows afsluiten als je reageerd op de foutmelding. Dus dan schuif ik de melding maar weer buiten beeld, totdat ik klaar ben met surfen...

Ben ik de enige die de meldingen 'nutteloos' vind?

Zijn er uberhaupt meer mensen die deze foutmeldingen krijgen? En hoe reageer jij er dan op?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Crashes ja :P...die meldingen kun je trouwens uit zetten door MSCONFIG uit te voeren..en daar ergens een vinje uitzetten ;)

Edit: Mja..nutteloos zullen ze niet zijn. Blijkt dat er toch een bugje op jouw PC zit.
Wat zijn de specificaties van je systeem? Gebruik je de nieuwste drivers? Hoe warm issie?

[ Voor 46% gewijzigd door Yellowneck op 24-12-2004 12:46 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Swerfer schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:43:
Ben ik de enige die de meldingen 'nutteloos' vind?
De melding betekent dat je explorer gecrashed is - nu wil het punt dat veel Windows applicaties multi-threaded zijn (oftewel - ze kunnen meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren) - mijn explorer.exe heeft nu bv. 11 threads actief.

Als je dus niet die melding weg clickt, gaan die 'dode' threads gewoon door, en blijft je PC werken. Wel is het zo dat die crash aangeeft dat er ergens iets mis gegaan is, en dan kan het best zo zijn dat er 'ergens' iets' beschadigd is. Zomaar doorgaan zou ik dan dus ook niet doen :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 17:31
YellowNeck schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:44:
Crashes ja :P...die meldingen kun je trouwens uit zetten door MSCONFIG uit te voeren..en daar ergens een vinje uitzetten ;)

Edit: Mja..nutteloos zullen ze niet zijn. Blijkt dat er toch een bugje op jouw PC zit.
Wat zijn de specificaties van je systeem? Gebruik je de nieuwste drivers? Hoe warm issie?
Ik heb die error reporting service eens uitgeschakeld, kijken wat er dan gebeurt. Misschien dat dan meteen het foutieve programma wordt afgesloten.

Nu maar wachten tot er weer een fout optreedt... Soms draai ik weken zonder foutmelding...

Overigens heb ik deze foutmelding op verschillende systemen gezien, dus aan mijn configuratie zal het hoogstwaarschijnlijk niet liggen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Denk eerder andersom...dat het juist aan jullie systemen ligt. Meestal worden zulke problemen veroorzaakt door Adware, spam, virussen etc.etc.
Draai eens Adaware, en Norton oid. Is je PC goed beveiligd? Hoelang geleden heb je een verse install van windows erop gegooid?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II