Toon posts:

E-Tech Zonnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal dagen aan het proberen om de zonnet ADSL verbinding van mijn moeder aan de praat te krijgen. Ze heeft een gratis ADSL abonnement bij Zonnect afgesloten en een UDB ADSL modem ontvangen van E-Tech. Alle draden volgens schema aangesloten en alles lijkt te werken, tot het moment dat het modem is geconnect. Wat blijkt het modem kan wel data versturen maar ontvangt niets. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd (andere computer, korte kabel rechtstreeks op hoofdlijn, modem getest bij iemand anders ook met Zonnet). Technisch lijkt dus alles in orde.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? (Van de Zonnet Helpdesk wordt ik niet veel wijzer!)

Verwijderd

De bijgeleverde "inbel" software geinstalleerd?

/offtopic
Je moet trouwens wel oppassen met die "gratis" ADSL van zonnet, want je moeder zal niet de eerste zijn die perongeluk de verbinding niet afsluit en door blijft tikken. De eerste keer willen ze de rekening meestal nog wel kwijtschelden.

Verwijderd

Het zou aan een firewall kunnen liggen.
Dus schakel deze eens uit en kijk wat er dan gebeurt.

Probeer ook eens in de opdrachtprompt ipconfig in te typen

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

C:\Documents and Settings\john doe>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.9.9.9
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138

C:\Documents and Settings\john doe>

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 12:25 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Je hebt inderdaad alles al geprobeerd, behalve firewall, zoals hierboven vermeld. Probeer zonnet eens zover te krijgen dat ze die lijn gaan nameten?

Verwijderd

Inderdaad. Gratiz is echt verschrikkelijk gevaarlijk. Wist je dat je worst-case per maand ongeveer 1000 euro kwijt bent? Ik zou het dus nooooooooooooit nemen.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ga eens kijken op het forum van zon, wie weet staat daar een oplossing.

Verwijderd

Heb je al met Zonnet gebeld en gevraagd of zij de lijn kunnen 'checken'? Wellicht is de ADSL-aansluiting niet goed gegaan?
Pagina: 1