[VB.NET]delete user accounts

Pagina: 1
Acties:

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 10:59
Wanneer ik een lijst van alle geregistreerde user accounts opvraag in windows moet ik die na selectie verwijderen, enkel bij het verwijderen krijg ik de melding dat de toegang tot de bestanden geweigert is. Hoe kan ik dit omzeilen?

code:
1
2
3
4
5
6
Shell("net user " & username & " /delete", AppWinStyle.Hide)

strDir = strStartupDir & username

Dim dir As New DirectoryInfo(strDir)
dir.Delete(True)

de map is van de vorm "C:\Documents and Settings\Username"

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je Administrator rechten? Heeft die user geen applicaties meer actief? Need more input ;) (zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor een iets completere topicstart)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Rath
mijn excuses daarvoor...
user die de andere probeert te verwijderen heeft administrator rechten
user is niet meer actief heeft niks meer draaien

heb al geprobeert om via Shell("delete " & strDir & "*.*", AppWinStyle.Hide) de boel te verwijderen maar dat bracht mij ook geen stap verder :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En je hebt ook al geprobeerd om het via de verkenner te doen? Krijg je dan dezelfde melding. Ik blijf er op het moment namelijk nog op gokken dat het echt een rechtenprobleem is, of dat er nog verborgen mappen in die directory staan waardoor je de directory niet kan verwijderen. Heb je overigens al gekeken of de directory leeg moet zijn voordat je deze verwijdert met Delete()?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Rath
via verkenner en shift+delete is dit geen enkel probleem hij verwijdert die mappen zonder ook maar de minste melding te geven

kleine copy/paste uit msdn help:
code:
1
2
3
' Delete the subdirectory. The true indicates that if subdirectories
' or files are in this directory, they are to be deleted as well.
dis.Delete(True)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Aan de code ligt het niet. Ik heb hier namelijk ook geprobeerd. Met de volgende code en het werkte. Inlcusief de recursieve functie.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim tmpDir As New System.IO.DirectoryInfo("C:\test\testdir")

If tmpDir.Exists Then
   tmpDir.Delete(True)

MessageBox.Show("De map " + tmpDir.FullName + " is verwijderd.")
Else
   MessageBox.Show("De map " + tmpDir.FullName + " kon niet worden gevonden en verwijderd.")
End If

Bestandsysteem: NTFS
type gebruiker: normale gebruiker met beperkte rechten (wel verwijder rechten) en bij domein aangemeld.

Het zit hem toch in de rechten of bestanden in gebruik of iets dergelijks.

[ Voor 20% gewijzigd door eghie op 24-12-2004 13:44 ]

• Rath
het zijn mappen in de dir "C:\Documents and Settings\(geselecteerde username)" de map bestaat zeker, het path dat ik wil deleten klopt ook maar om één of andere duistere reden wil het die toch niet verwijderen :(

Pagina: 1