Over een paar dagen word een server van mij ge-update en daarbij word ook glibc ge-update.
Nu weet ik uit ervaring dat dit behoorlijk wat problemen kan veroorzaken.
Omdat 99% van de software op die bak beheerd word door het bedrijf die glibc update zal daar het probleem niet zitten, echter een aantal pakketen heb ik later zelf toegevoegd.
het gaat hier voornamelijk om Imagemagick en wusage.
wusage ben ik opzich niet bang voor, deze download je al gecompiled dus zal zowel oudere als nieuwe versies van glibc wel ondersteunen.
Echter imagemagick heb ik zelf gecompiled.
deze is opzich static gecompiled maar ik vroeg mij af of die niet stiekem toch afhankelijk zijn van glibc?
de update van glibc zal waarschijnlijk in orde zijn van 2.1.x naar 2.3.x
in hoevere zouden programma's hier uberhaupt van over de nek gaan?
want opzich is het een minor update.
Op internet is genoeg te vinden over mensen die hier problemen mee hebben, en ook genoeg quick fixes. (installeer oudere versie van glibc ernaast, re compile je programma)
maar ik wil het juist preventief afvangen, en dus een redelijke schatting kunnen maken over in hoevere programma's hier last van gaan hebben.
Nu weet ik uit ervaring dat dit behoorlijk wat problemen kan veroorzaken.
Omdat 99% van de software op die bak beheerd word door het bedrijf die glibc update zal daar het probleem niet zitten, echter een aantal pakketen heb ik later zelf toegevoegd.
het gaat hier voornamelijk om Imagemagick en wusage.
wusage ben ik opzich niet bang voor, deze download je al gecompiled dus zal zowel oudere als nieuwe versies van glibc wel ondersteunen.
Echter imagemagick heb ik zelf gecompiled.
deze is opzich static gecompiled maar ik vroeg mij af of die niet stiekem toch afhankelijk zijn van glibc?
de update van glibc zal waarschijnlijk in orde zijn van 2.1.x naar 2.3.x
in hoevere zouden programma's hier uberhaupt van over de nek gaan?
want opzich is het een minor update.
Op internet is genoeg te vinden over mensen die hier problemen mee hebben, en ook genoeg quick fixes. (installeer oudere versie van glibc ernaast, re compile je programma)
maar ik wil het juist preventief afvangen, en dus een redelijke schatting kunnen maken over in hoevere programma's hier last van gaan hebben.