[spam] kan spam een out of office bericht lezen?

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 19:43
We hebben op het werk tijdenlang een mailadres gebruikt voor onze helpdesk. Deze is ook op de website gepubliceerd, in een 'mailto'-tag, wat extra spam-gevoelig is, naar ik heb begrepen. Ondertussen komen er zo'n 30-50 spamberichten per dag binnen, naast de gewone berichten.

Nu gaan we verhuizen en zit ik eraan te denken om samen met de adreswijziging ook het mailadres van de helpdesk aan te passen. De meeste mensen zoeken het op als ze ons moeten mailen, dus die zien vanzelf dat er een nieuw adres is (dit keer geen mailto). Voor die mensen die ons in hun adresboek hebben staan, wil ik een out of office respons plaatsen, dat ze een ander mailadres moeten gebruiken.

Nu mijn vraag: als ik een nieuw mailadres in een out of office zet, is een spamcomputer dan in staat deze in zijn database op te nemen op het moment dat het responsmailtje naar die computer gereplyed wordt? Anders hebben we in no time weer meters spam.

Is er iemand die een betere oplossing heeft? Een spamfilter wordt lastig, aangezien we een webmaildienst gebruiken die dat niet aanbiedt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Veel spam word verstuurd met een valse afzender. Dus de Our-Of-Office replies komen niet bij de spamboeren terecht.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Je kunt een mailto rustig op een site zetten, maar niet gewoon als plain/text in je broncode. Vervang een aantal letters door hun unicode (d) variant of schrijf hem met JS in je document.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Of zet in het out of office mailtje een gifje met het nieuwe mailadres, evt gekoppeld aan een link in gemixed unicode en plain html

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je wel gewoon een out of office reply kunt instellen zonder dat spammers het adres opmerken, meestal is het een fake adres. En als ze dan zo dom zijn om een bestaand adres mee te zenden dan krijgen ze daar bakken mail op (Delivery Failed enzo) :P

Als het het toch niet helemaal vertrouwd kun je er nog (@) ipv @ inzetten ofzo :)

Je kunt het mailadres op je site het beste gewoon "encrypten" met een javascriptje ofzo

code:
1
2
<SCRIPT> document.write('<A href="mailto:' + String.fromCharCode(103,97,116,104,101,114,
105,110,103,64,116,119,101,97,107,101,114,115,46,110,101,116) + '">mail</A>') </SCRIPT>

zoiets :)

encrypten kan ook weer met een klein stukje script

code:
1
2
3
4
5
6
7
function codeArray(s){
  var res = new Array(s.length);
  for (var i=0; i<s.length; i++){    
       res[i] = s.charCodeAt(i);
       }
  return res
  }
jonggoud.nl schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:18:
Of zet in het out of office mailtje een gifje met het nieuwe mailadres, evt gekoppeld aan een link in gemixed unicode en plain html
Sja, dan moet je weer HTML in je mailtje gaan gebruiken enzo... (of ze moeten het gifje openen als attachment maar dat is ook niet alles)

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1 op 24-12-2004 11:34 ]