Toon posts:

Toshiba sd-r6112 plots niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gistere avond nog een dvd geschreven, sloot de laptop af. Ik start hem opnieuw op deze ochtend en wil een cd bekijken: staat mijn dvd-speler niet meer bij deze computer.Ik heb de laptop al reeds 7 maanden ofzo, en niets aan de hand. Ben dan gaan kijken naar appaartbeheer in Xp ( SP1 ). En daar staat bij probleem:

" Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41) "

Nochtans is die laptop niet gevallen ofzo zodat die dvd los is gekomen. Ben ook gaan kijken in Bios en daar wordt ie ook aangegeven. Ik heb wel gistere Nero eraf gezwierd en GEAR erop gezet, maar heb zelfs geschreven met dat niewe programma, dus ... daar kan het niet aanliggen denk ik!

Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even vermelden dat de virtual drive die ik ook had via daemon tools ook wordt aangegeven met een geel uitroepteken in apparaatbeheer!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je zou dit even kunnen proberen. Iets andere situatie, maar werkt vaak wel bij verdwenen CD/DVD apparaten onder XP.

http://support.microsoft.com/kb/320553/EN-US/

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die gear pro eens geuninstalleerd en dan werden plots de cd spelers herkend. Zou toch niet mogen als je dat proggie installeert dat je spelers verdwijnen.....

Verwijderd

Is nogal logisch dat je drives verdwijnen als ze dezelfde resources gebruiken of anderszins geen resources kunnen toewijzen. Voortaan bij installatie van de virtual/image-drives een andere driveletter toewijzen of deze naderhand wijzigen met schijfbeheer (start > uitvoeren: diskmgmt.msc) en de filtering uitschakelen: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;314060 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 11:27 ]