Toon posts:

active directory en dns problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier net een win2k server geinstalleerd.
wil ik AD installeren komt hij met de foutmelding dat hij geen dns kan vinden en wil deze ook niet installeren.

doe ik dns zelf installen krijg ik het zelfde probleem, en als ik me dns test en hem een query laat sturen komt hij met een failed on name resulition melding.

het gaat om een losse server die alleen in het werkwerk hangt en dus zelf dns moet draaien.

ip : 192.168.0.1

Verwijderd

Heb je wel ingesteld op de NIC dat hij zijn eigen IP als DNS server gebruikt?

Beetje vage post verder...

Verwijderd

Topicstarter
ja de dat heb ik gedaan, nic heeft als dns 192.168.0.1

Verwijderd

En wat als je een nslookup doet?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Arno

PF5A

http://search.microsoft.c...b&qu=howto+dns&view=en-us

Daar staan zeker wat interessante howto's over AD en DNS :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Inderdaad, ff wat howto's doorlezen, heb wel 100 keer AD geinstalleerd en als je je aan een paar regels houdt gaat het ALTIJD goed.

• pfismvg
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik heb vroeger volgens mij een soortgelijk probleem gehad, de oplossing was toen de netwerk kaart in ieder geval in een hub stoppen. zolang de netwerkkaart niet aangesloten is wil AD niet installeren.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

pfismvg schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:05:
Ik heb vroeger volgens mij een soortgelijk probleem gehad, de oplossing was toen de netwerk kaart in ieder geval in een hub stoppen. zolang de netwerkkaart niet aangesloten is wil AD niet installeren.
Je neemt me de woorden uit de mond B)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
pfismvg schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:05:
ja dat is wel gebeurt :-)

Verwijderd

Topicstarter
weird ik heb voor de 2de keer dns maar eruit gegooid en opnieuw erop en wonderbaar het doet het :-)

AD installeerd ook gewoon

thnx iig voor de hulp

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Laat me raden : je gebruikt als DNS naam een bestaande domeinnaam ? Zo ja, niet doen :)

Verwijderd

't is al opgelost igmar :*
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.