De situatie: een netwerk met een domain controller (windows 2000 server),
verschillende clients (2000/xp).
Ik heb nu een login script gemaakt om ervoor te zorgen dat op basis van groep lidmaatschap een aantal drivemappings worden gemaakt, vervolgens heb ik het script uitvoerig getest en het werkt perfect.
Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan:
Bij sommige clients (zowel xp als 2000) heb ik bij de eerste keer inloggen na het opstarten (of na rebooten) dat een aantal network drives "disconnected" staan, als ik dan klik op een drive die wel goed geconnect is, dan zijn alle drives goed geconnect.
Als ik vervolgens opnieuw inlog zijn alle drives direct goed.
Na opnieuw opstarten begint het verhaal weer opnieuw, disconnected drives
Ik heb de volgende dingen geprobeerd :
- verschillende kix versies (leverde niets op)
- i.p.v dns naam in het KIX script , het harde IP adres vermeld (leverder niets op)
- bij de /delete */persistent* weggehaald, (leverde niets op)
hier een overzicht van het script
Op internet heb ik wel al iets over "disconnect time" gevonden, maar dat is pas van toepassing na X tijd, en niet gelijk bij het inloggen.
Is ier iemand die een idee heeft hoe dit opgelost kan worden
verschillende clients (2000/xp).
Ik heb nu een login script gemaakt om ervoor te zorgen dat op basis van groep lidmaatschap een aantal drivemappings worden gemaakt, vervolgens heb ik het script uitvoerig getest en het werkt perfect.
Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan:
Bij sommige clients (zowel xp als 2000) heb ik bij de eerste keer inloggen na het opstarten (of na rebooten) dat een aantal network drives "disconnected" staan, als ik dan klik op een drive die wel goed geconnect is, dan zijn alle drives goed geconnect.
Als ik vervolgens opnieuw inlog zijn alle drives direct goed.
Na opnieuw opstarten begint het verhaal weer opnieuw, disconnected drives
Ik heb de volgende dingen geprobeerd :
- verschillende kix versies (leverde niets op)
- i.p.v dns naam in het KIX script , het harde IP adres vermeld (leverder niets op)
- bij de /delete */persistent* weggehaald, (leverde niets op)
hier een overzicht van het script
note: ik gebruik bij de "/delete /PERSISTENT" omdat ik anders problemen kreeg als ik een user overzette die eerst een batch login script had en daarna een KIX, dan verwijderde hij de mappings niet die hij niet hoorde te hebben, met /PERSISTENT ging dat wel goed.;DELETE ALL DRIVERMAPPINGS
use q: /DELETE /PERSISTENT
etc etc ...
IF (INGROUP("Administrators")=1) or (INGROUP("Domain Admins")=1) or (INGROUP("Ontwikkeling")=1) or (INGROUP("Helpdesk")=1)
use f: \\xxxxx\xxxxx
@error
ENDIF
etc etc ...
Op internet heb ik wel al iets over "disconnect time" gevonden, maar dat is pas van toepassing na X tijd, en niet gelijk bij het inloggen.
Is ier iemand die een idee heeft hoe dit opgelost kan worden