Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GoT op PocketPC werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou is 't niet echt heel belangrijk ;) zéér onbelangrijk zelfs maar vond het toch vreemd..

Tot een weekje of twee geleden ofzo kon ik nog fijn met mn PocketPC (Toshiba e750) op GoT browsen, maar dat werkt tegenwoordig ineens niet meer. Toen de nieuwe layout net zijn intrede deed werkte het eerst nog wel, maar nu dus niet meer. Als ik naar beneden wil scrollen scrollt ie automatisch weer terug naar boven, heel vreemd :? Bij andere websites zijn er geen soortgelijke problemen.

Het maakt me op zich niet uit hoor, want het is toch niet relaxt om op mn pocketpc te gotten, daar heb ik mn gewone PC voor :P Maar het viel me wel op, dus vroeg me af of dat een speciale reden had ofzo.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb absoluut 0,0 verstand van browsers op de PocketPC, voornamelijk door gebrek aan ;)
Het is dus lastig voor mij om te bepalen waar dat aan zou kunnen liggen (zal vermoedelijk wel een bug zijn in of een tekortkoming van de PocketPC browser).
Anyway is er een speciale PDA-template in de maak, dus op de langere termijn komt daar gewoon een goede oplossing voor :)

Is het tijdelijk terugstappen naar de oude layout niet een oplossing?

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 24-12-2004 10:14 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:13:
[...] Anyway is er een speciale PDA-template in de maak, dus op de langere termijn komt daar gewoon een goede oplossing voor :) [...]
Dat lijkt me cool ;)

Het terugstappen naar de oude layout kan wel, maar dat kan maar tot februari ofzo toch? Want ik heb (nog) geen abonnement.

Maar bedankt iig, ik vind het ook niet erg verder ofzo, ik GoT toch vrijwel nooit op mn pda ;) Was alleen benieuwd.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is niet iets voor Lieve Adjes, vandaar een move naar BUG :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:54:
Dit is niet iets voor Lieve Adjes, vandaar een move naar BUG :)
Kej, sorry, ik zat al te twijfelen, maar omdat het over de layout ging en niet over react zelf wist ik het niet 8)7 Weer wat geleerd ;)

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anyway is er een speciale PDA-template in de maak
Dat is mooi, wordt die ook beschikbaar voor niet-leden? :)

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31

decramy

root@birdie:~#

doubleduh schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:44:
[...]
of alleen een ABO feature :? O-)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
doubleduh schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:44:
[...]
Hoe wilde je voor een niet-lid checken welke templateset hij wil? Dat is niet zo eenvoudig lijkt mij, aangezien je geen pref hebt die je kunt opslaan. Volgens mij kan React ook niet twee templatesets aan user 0 hangen, maar dat kan ik zo 1-2-3 niet in de documentatie vinden en ik heb ook geen MyReact installatie bij de hand :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het is wel degelijk mogelijk om aan user 0 meerdere templates te hangen. Je kan met een get-parameter ?templateset=got een andere templateset forceren. Je zou zelfs een cookie kunnen zetten met die waarde erin ;)

Intentionally left blank

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik bedoelde eigenlijk niet betalende leden. :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

crisp schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:59:
Het is wel degelijk mogelijk om aan user 0 meerdere templates te hangen. Je kan met een get-parameter ?templateset=got een andere templateset forceren. Je zou zelfs een cookie kunnen zetten met die waarde erin ;)
Daar heb ik even mee gespeeld en dit is het (ranzige, want ik spreek geen javascript) resultaat:

Verander template voor deze browser (Abo only):

Verander aantal posts per pagina (deze browser only):

Misschien een plan om iets dergelijks op een vaste pagina beschikbaar te maken ?
* m-m GoT namelijk ook wel eens op een wat slomere bak en een custom posts/pagina is dan wel handig, en hetzelfde geldt voor een afwijkende template (zeker als de PDA-variant beschikbaar is)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

m-m: in de GoT js zit al een SetCookie functie ;)
JavaScript:
1
SetCookie(name, value);

Intentionally left blank

• m-m
  • Niet online

m-m

now he tells me :+ :'(

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="handheld" href="blaat.css">

Is als ik het goed heb ondersteund. PDA-ers krijgen dan gewoon geen keuze, maar anders loop je kans dat men hoe dan ook niet bij de "verander stylesheets voor gasten"-pagina kan komen, doordat de weergave op dat moment nog brak is.

• m-m
  • Niet online

m-m

-Larz- schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:28:
HTML:
1

Is als ik het goed heb ondersteund. PDA-ers krijgen dan gewoon geen keuze, maar anders loop je kans dat men hoe dan ook niet bij de "verander stylesheets voor gasten"-pagina kan komen, doordat de weergave op dat moment nog brak is.
je kan wel een speciale PDA stylesheet maken en dat is vast helemaal gaaf en strokend met de W3C filosofie maar dan haal je wel tonnen overbodige HTML binnen, da's lekker via bijvoorbeeld GPRS.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

-Larz- schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:28:
HTML:
1

Een handheld-css is leuk, maar dan zit je nog steeds met de overhead aan markup die wel gedownload moet worden, maar toch niet weergegeven wordt. Bandbreedte voor mobile devices is nog steeds duur, en dus is een uitgeklede markup gewoon nog steeds het beste alternatief :)

/spuit-11 8)7 :P

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 27-12-2004 13:54 ]

Intentionally left blank

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat ik daar even niet aan dacht... 8)7 Ik houd m'n mond al :P

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 17:00

MrScratch

I am rubber, you are glue

Wauw een pda-template. Dat zou ik toch wel errug handig vinden. Ik heb nu geen abo, maar dat zou voor mij toch een reden zijn er 1 aan te schaffen. Lekker got-ten in mijn bed via bluetooth/lan.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
MrScratch schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:53:
Wauw een pda-template. Dat zou ik toch wel errug handig vinden. Ik heb nu geen abo, maar dat zou voor mij toch een reden zijn er 1 aan te schaffen. Lekker got-ten in mijn bed via bluetooth/lan.
Mij idem, zeker met de lopende actie voor giro 555..

Verwijderd

Het is wel een goed idee om PDA template in het leven te roepen, maar...

Het is alleen geen goed idee om hiervoor in te moeten loggen. Het surfen via een proxy(vaak het geval met GRPS) en de combo met handheld apparaten( gereduceerde functionaliteit) wil vaak bij mij nog wel voor ergenis zorgen. Dit komt omdat ik sommige fora niet kan lezen omdat ik moet inloggen. Ik kan dan wel mijn username en password geven en ik kan dan ook inloggen, alleen bij een volgende klik, moet ik weer inloggen. Dit heeft vaak te maken met cookies die niet worden doorgegeven via de proxy.

De vorige, paarse GoT, layout was prima te lezen met een pda.
Misschien kan het template wel automatisch worden geladen aan de hand van de browserstring. Vaak zit er in de browserstring een unieke aanduiding die vertelt dat het om een pda of telefoon browser gaat. Zo zijn bijna alle pocket internet explorers te herkennen aan het woord 'PPC' of 'CE' in hun browserstring.

Verder nog een tip voor het maken van PDA layout: Doe alles boven elkaar(dus alleen vertikaal de tabel opbouwen)

minimale header(Index,pda-faq,search (,eventueel pagina selecteren) )
kruimelpad

-username,datum van bericht,
-bericht
-username,datum van bericht,
enz (x25)

op laatste pagina:
-invoerveld voor paswoord
-invoerveld voor username
-invoerveld voor bericht
-knop post

(Footer)

pagina selecteren

Geen footer aan het eind: bemoeilijkt het scrollen naar 'pagina selecteren'.Vaak worden er nog (grote) plaatjes geladen waarna de pagina opnieuw wordt gerenderd, je moet dan opnieuw scrollen naar een plaats 'midden' op de pagina( bij kleinere schermen).

Sommige pda's(p800/p900) hebben moeite met heel lange pagina's ze laten dan soms de onderkant niet zien van een pagina. Een oplossing voor het navigeren tussen pagina's kan zijn: in de header een pagina select te maken dmv een dropdownlistbox.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 11:26 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
Het werkt nu al perfect met Netfront, is dat er niet voor PPC? (* PalmOS heeft).

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

er komt wellicht (op termijn) een PDA template :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.