Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

orange: is dit tegenwoordig wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Orange (voormalig dutchtone), is dit nou nog een beetje een goede provider qua dekking etc.?

Ik heb 2.5 jaar geleden ooit T-mobile (ben) uitgeprobeerd, via gsmstunter of iets dergelijks, maar dat was huilen met de pet op.

Ik woon in leiden, Hogewoerd, en had vrijwel geen bereik in mijn eigen kamer. Echt 10 keer niks. Gelukkig kon ik toen mijn abo aan een vriend verkopen(die we goed bereik had in zijn kamer) en nam ik vodafone.

Vodafone was uiteraard perfect en geen gezeik enzo. Ik heb een 2 jarig contract tot januari 2005. Ik mag nu dus weer een nieuwe telefoon uitzoeken enzo.

Ik wil het liefst bij vodafone blijven, maar het probleem is dat zij geen Qtek 9090 of s100 verkopen. Damn dus dat wordt een andere provider.

Nu zag ik dat orange wel de qtek levert, dus vandaar mijn vraag: is orange wat of is het vergelijkbaar met t-mobile?

Ik wil dus een abo waarbij ik overal goed bereik heb. ok ok ik weet dat je niet overal bereik kan hebben, maar ik wil niet opeens midden op de haarlemmerstraat uitvallen ofzo.

Graag wat reacties!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 11:16

jurma

simply connecting...

ik heb orange en heb alleen geen bereik in de kelder van de V&D (in Tilburg dan), ben ook zeer te spreken over orange.
Verders lijkt het wel simkaart afhankelijk? een vriend van mij heeft ook orange, waar ik bereik heb heeft hij geen bereik

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 09:38

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

www.consumentenbond.nl hier kan je een hoop vinden (als je lid bent)

je kan ook een abbo nemen van vodafone zonder toestel maar met cashback dan kan je wel je eigen telefoon uitzoeken. moet je even googlen.

maar volgens mij maakt het in de randstad niet zo gek veel uti welk abbonement je heb. de dekking is toch wel goed.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 22:19
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/856556/

Volgende keer eerst ff zoeken aub... Voor bijna elke provider is wel een ervaringen topic...

• Tennisbal
Martijn schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:11:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/856556/

Volgende keer eerst ff zoeken aub... Voor bijna elke provider is wel een ervaringen topic...
ja maar die zijn al behoorlijk gedateerd.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind Orange niks... Slecht bereik en duur.
Het was echt een verademing toen ik Telfort nam. Goed bereik, en de kosten lijken in het niet te vallen vergeleken met Orange. Ik praat dan wel over Prepaid.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:49

Ankh

|true

ik heb er totaal geen problemen mee, ik heb overal bereik. zelfs waar ik woon. hier is vodafone en telfort waardeloos. en duur is het ook niet. vooral als ik per maand toch niets betaal aan ze en gewoon 30euro van ze krijg :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Caponi schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:25:
Ik vind Orange niks... Slecht bereik en duur.
Het was echt een verademing toen ik Telfort nam. Goed bereik, en de kosten lijken in het niet te vallen vergeleken met Orange. Ik praat dan wel over Prepaid.
Er gaan geruchten rond dat Orange begin januari hun tarieven gaan wijzigen :)
(mocht tijd worden ook :o)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:39
Ik werk bij T-mobile in den haag en ik weet dat T-Mobile dit jaar en volgend jaar erg veel geld heeft gestoken in haar netwerk, je woont in Leiden en we zijn daar goed vertegenwoordigd.

Hierboven las ik dat het soms sim afhankelijk is maar dat is natuurlijk onzin, het bereik dat je hebt ligt aan het netwerk van je provider en je telefoon zelf.

Somige telefoons hebben gewoon een zwakker signaal, (SEt68i en wat kleine oudere samsung modellen).

hou bij orange rekening met een starttarief binnen de bundel, sms en voor .22 cent en dure belminuten!
T-mobile heeft geen starttarief binnen de bundel, sms en voor .05 cent en goedkope belminuten.
Nou kan je je beltegoed onbeperkt meenemen bij Orange maar als je een goede bundel kiest heb je als het goed is weinig over. (bovendien ben je door de hoge kosten snel door je geld heen)

[ Voor 31% gewijzigd door procyon op 24-12-2004 10:41 ]

• Erik1
  • Niet online
Ik laat mijn providerkeuze nooit beinvloeden door de telefoons die ze verkopen :)

Het beste kun je gewoon een los toestel kopen, en een abonnement met veel cashback nemen. Uiteindelijk betaal je toch altijd de volledige prijs voor een toestel.

( * Erik1 heeft een T-Mobile SDA zonder T-Mobile :P)

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

nooit problemen gehad heb orange free... betalen permaand en als je het niet op maakt dan gaat het oneindig mee.. echt super..

altijd bereik.. nog nooit gehad dat ik niet kon bellen...

Verwijderd

Procyon for life schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:38:
Ik werk bij T-mobile in den haag en ik weet dat T-Mobile dit jaar en volgend jaar erg veel geld heeft gestoken in haar netwerk, je woont in Leiden en we zijn daar goed vertegenwoordigd.

Hierboven las ik dat het soms sim afhankelijk is maar dat is natuurlijk onzin, het bereik dat je hebt ligt aan het netwerk van je provider en je telefoon zelf.

Somige telefoons hebben gewoon een zwakker signaal, (SEt68i en wat kleine oudere samsung modellen).

hou bij orange rekening met een starttarief binnen de bundel, sms en voor .22 cent en dure belminuten!
T-mobile heeft geen starttarief binnen de bundel, sms en voor .05 cent en goedkope belminuten.
Nou kan je je beltegoed onbeperkt meenemen bij Orange maar als je een goede bundel kiest heb je als het goed is weinig over. (bovendien ben je door de hoge kosten snel door je geld heen)
Maar, zoals ik al in mijn post boven jou zei, gaat orange die prijzen verlagen :)
Ben ik wel blij mee, heb zelf ook orange, maar het mocht wel tijd worden.. want idd 22cent per sms is veel :P

• procyon
Erik1 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:40:
Ik laat mijn providerkeuze nooit beinvloeden door de telefoons die ze verkopen :)

Het beste kun je gewoon een los toestel kopen, en een abonnement met veel cashback nemen. Uiteindelijk betaal je toch altijd de volledige prijs voor een toestel.

( * Erik1 heeft een T-Mobile SDA zonder T-Mobile :P)
Niet helemaal mee eens, ik verkoop regelmatig een MDA Compact aan bestaande T-mobile klanten met een trelax 30 24 maanden abonnement, de klant betaald 24 x 10.50 = 252 euro voor een telefoon van > 500 euro.

• procyon
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:43:
[...]

Maar, zoals ik al in mijn post boven jou zei, gaat orange die prijzen verlagen :)
Ben ik wel blij mee, heb zelf ook orange, maar het mocht wel tijd worden.. want idd 22cent per sms is veel :P
Ok. dat is goed nieuws (ze moesten ook wel)

Helaas is het allemaal niet officieel en gebaseerd op geruchten:
http://www.telecomvergeli...v/3/forum/?thread_id=6721

En zeg nou zelf, wat wil je liever?
Of nu teveel betalen bij Orange (of wachten tot de nieuwe tarieven een keer komen**),
Of nu direct al kunnen profiteren van maximaal voordeel bij T-mobile :)

** Deze nieuwe tarieven zullen alleen gaan gelden voor nieuwe klanten, dus heb je net 24 maanden afgesloten @ huidige teriefplannen dan heb je dus 24 maanden pech. })

Edit // Bericht voor de topicstarter:
Probeer even of iemand uit je vriendenkring met T-mobile nu ontvangst heeft in je kamer, de situatie van vandaag is totaal niet meer te vergelijken met die van 2.5 jaar geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door procyon op 24-12-2004 10:59 ]

• Tys
  • Laatst online: 16-11 23:54

Tys

jurma schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:09:
ik heb orange en heb alleen geen bereik in de kelder van de V&D (in Tilburg dan), ben ook zeer te spreken over orange.
Ikke wel, en dan ook gewoon vol bereik.

Ik gebruik Orange nu zo'n 4 jaar, werkt perfect, ik kom nooit in boerendorpjes dus geen idee hoe het bereik er zit, eens in de zoveel tijd komst er zo'n wazig foldertje (ter grote van een a4) per post, geen idee wat het nut ervan is, maargoed, ja werkt goed :)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Procyon for life schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:44:
[...]

Niet helemaal mee eens, ik verkoop regelmatig een MDA Compact aan bestaande T-mobile klanten met een trelax 30 24 maanden abonnement, de klant betaald 24 x 10.50 = 252 euro voor een telefoon van > 500 euro.
maar als je een abbo neemt van 10,50 krijg je een cashback van b.v. 250 euro. dus het is vergelijkbaar.

24x10.50=252
252+250=500 (je toestel dus)

• procyon
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:04:
[...]

maar als je een abbo neemt van 10,50 krijg je een cashback van b.v. 250 euro. dus het is vergelijkbaar.

24x10.50=252
252+250=500 (je toestel dus)
Lees nou ff goed, klant betaald 24 * 10.50 (dit is het abonnementsgeld) = 252 euro

Dat is alles, de telefoon is gratis bij die 2 jarige verlenging, klanten krijgen hem zelfs gratis thuisgestuurd. :)

Verwijderd

Procyon for life schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:55:
[...]

Ok. dat is goed nieuws (ze moesten ook wel)

Helaas is het allemaal niet officieel en gebaseerd op geruchten:
http://www.telecomvergeli...v/3/forum/?thread_id=6721

En zeg nou zelf, wat wil je liever?
Of nu teveel betalen bij Orange (of wachten tot de nieuwe tarieven een keer komen**),
Of nu direct al kunnen profiteren van maximaal voordeel bij T-mobile :)

** Deze nieuwe tarieven zullen alleen gaan gelden voor nieuwe klanten, dus heb je net 24 maanden afgesloten @ huidige teriefplannen dan heb je dus 24 maanden pech. })

Edit // Bericht voor de topicstarter:
Probeer even of iemand uit je vriendenkring met T-mobile nu ontvangst heeft in je kamer, de situatie van vandaag is totaal niet meer te vergelijken met die van 2.5 jaar geleden.
Waar basseer jij op dat Orange zijn tarieven alleen doorvoert bij nieuwe klanten ? tot nu toe is het altijd zo geweest dat oude en nieuwe klanten hetzelfde tariefplan kregen.. Bij T-Mobile werken ze inderdaad anders...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 11:10 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Procyon for life schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:07:
[...]

Lees nou ff goed, klant betaald 24 * 10.50 (dit is het abonnementsgeld) = 252 euro

Dat is alles, de telefoon is gratis bij die 2 jarige verlenging, klanten krijgen hem zelfs gratis thuisgestuurd. :)
ach het is nog vroeg..... je heb gelijk |:(

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:57
altec schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:41:
nooit problemen gehad heb orange free... betalen permaand en als je het niet op maakt dan gaat het oneindig mee.. echt super..

altijd bereik.. nog nooit gehad dat ik niet kon bellen...
^^ met stom.
Had al een telefoon en kan met Orange goed en goedkoop bellen.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• procyon
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:09:
[...]

Waar basseer jij op dat Orange zijn tarieven alleen doorvoert bij nieuwe klanten ? tot nu toe is het altijd zo geweest dat oude en nieuwe klanten hetzelfde tariefplan kregen.. Bij T-Mobile werken ze inderdaad anders...
Lees die link die ik gaf en zie dat het alleen voor nieuwe klanten geld.
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:11:
[...]

ach het is nog vroeg..... je heb gelijk |:(
np ;)

Verwijderd

Procyon for life schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:13:
[...]

Lees die link die ik gaf en zie dat het alleen voor nieuwe klanten geld.
Dat zijn geruchten... dat zeg je zelf een paar posts terug :P

• procyon
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:15:
[...]
Dat zijn geruchten... dat zeg je zelf een paar posts terug :P
Als jij de gok wilt nemen moet je dat gewoon doen :)
Ik ga nu nog wat zaken regelen voor kerst enz, zal dus voorlopig ook niet meer replyen.

• Erik1
  • Niet online
Procyon for life schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:44:
[...]

Das wel erg vreemd, bij een nieuw abo kost ie nml € 389,95 :o

• procyon
Erik1 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:17:
[...]

Das wel erg vreemd, bij een nieuw abo kost ie nml € 389,95 :o
Dat is niet vreemd maar dat is T-mobile die blij is met haar bestaande klanten :)
(Kan niet bij alle klanten hoor) soms 75 belminuten en ik kan elke klant 150 belminuten aanbieden met gratis MDA Compact

Verwijderd

Had Dutchtone en dat heet nu ook Orange. Heb als enige nadeel dat mijn telefoon niet altijd overgaat als iemand mij belt.. Ik zie alleen enkele uren later ineens dat ik een oproep heb gemist. (Kan misschien ook aan mijn telefoon liggen. Een Trium)

Het voordeel van orange is wel dat je beltegoed altijd geldig blijft :D Ik had een abbo van € 15,- per maand en belde maar ongeveer voor € 9,- Heb half jaar geleden mijn abbonement stopgezet en overgezet naar prepaid zeg maar en kan nog steeds bellen want ik had ondertussen voor zo'n 150 euro beltegoed opgebouwd. Denk niet dat dit bij veel providers geldt.
Alleen geldt dit misschien niet voor jou ? Ik merk namelijk dat de meeste mensen toch voor iets meer in de maand bellen als ik doe. (Ik woon zelfstandig zonder vaste telefoon.)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik heb werkelijk OVERAL bereik met Orange...behalve in de trein :? Maar dan kan ik weer wel SMS'jes verzenden (maar dus niet bellen).

leoaq.fm // Jeune Loop

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Orange is imho wel aardig goed. Ik had een drietal jaren terug Dutchtone en daar had ik nooit problemen mee. Ook van mensen in mijn omgeving (Emmen, Sneek) hoor ik weinig slechte dingen over Orange.

Maar bij Smartphonestunts.nl kun je gewoon een Qtek 9090 aanschaffen bij een Vodafone abo ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Tennisbal
Shedman schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:36:
Orange is imho wel aardig goed. Ik had een drietal jaren terug Dutchtone en daar had ik nooit problemen mee. Ook van mensen in mijn omgeving (Emmen, Sneek) hoor ik weinig slechte dingen over Orange.

Maar bij Smartphonestunts.nl kun je gewoon een Qtek 9090 aanschaffen bij een Vodafone abo ...
hey thanks man! ik zie inderdaad dat ik hem met een debitel abo van vodafone kan kopen! Super, iemand ervaring met debitel?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45
Mja ik vind het wel goede provider. Alleen sms-en is nog steeds zo duur :(

Maar daar sta tegenover dat je met wat friemelen voor 6 Euro onbekert kan internetten :P (hiermee bedoel ik dus http) Normaal had je alleen maar de wap pagina's kunnen bekijken. En had je voor 2mb aan http kunnen kijken

http (dit is mailen msn-en enz)

• Carpento
  • Laatst online: 10:01
Leg dat friemelen eens uit :P

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22418228

Hier staan het beetje kort uitgelegt hoe het met een spv500 moet. Maar kijk anders even in het orange world topic. of in dit topic De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 2)
Ga naar instellingen>Gegevensverbinding, in dit menu, waar je de verbindingen zie staan, druk je op de menu knop(rechtsonder display), vervolgens verbindingen bewerken>Proxyverbindingen>WAP Proxy, In dit menu scroll je naar proxy (waar 10.250.255.188 als ip adres staat, en hier vul je hetvolgende in: 10.250.255.188:5080
Vervolgens ga je naar type(die nu nog op WAP staat) en dit verander je in HTTP
als je dit heb gedaan, zorg dan wel dat je met orange world connect. Om te proberen of het werkt ga naar: www.google.com/t.pdf

dit bestand bestaat niet, maar als het werkt zal je browser reageren met: open deze website met orange internet acces

[ Voor 48% gewijzigd door Mich op 24-12-2004 13:57 ]

• Tennisbal
ik denk dat ik overstap op debitel vodafone. Hebben jullie hier ervaringen mee?

• Tennisbal
dit topic kan wat mij betreft dicht: ik ga verder in tennisbal in "debitel vodafone is het wat?"

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
tennisbal schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:10:
ik denk dat ik overstap op debitel vodafone. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Volgens mij is dat geen vraag voor in dit specifieke topic?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 18:48
Er zijn meer dan voldoende recente ervaringen te vinden. Daarnaast ha dje dit topic ook lopen: debitel vodafone is het wat?

Niet de bedoeling om op deze manier hier aan de lopende band topics te starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.