Toon posts:

[PHP / IIS] Raar inlogprobleem ActiveTopics

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik beheer een Windows 2003 Server met Internet Information Server 6 als webserver. Hierop draait een forum, met ActiveTopics van Niels de Koning (is er inmiddels mee gestopt bij mijn weten) als forumsoftware. Dit maakt gebruik van PHP4 icm. MySQL als database.

Draait heel aardig maar sinds een dag of 5 hebben we rare inlogproblemen. Men logt in, je krijgt netjes de melding "Je bent ingelogd, je wordt nu doorgestuurd naar de index" maar eenmaal op die index blijk je toch niet ingelogd te zijn. Bij mijn weten wordt er een cookie geset bij de gebruiker maar gaat hier blijkbaar (?) iets mis mee. Ze kunnen het wel 10x proberen maar het wil niet. Het is geen lokaal probleem met rotte cookies, heel veel gebruikers hebben er last van en tijdelijke internetfiles ed. wegmikken helpt allemaal niet.

Het enige wat ik kon bedenken is dat de servertijd mogelijkerwijs zover uit de pas zou lopen dat er iets misging met de cookies maar dit heb ik gechecked en alles stond goed, ook bij de gebruikers waar het niet wou. Sessietabel ook al eens leeggegooid maar ook dat hielp niet.

Ik ben geen PHP expert en vraag geen kant en klare oplossing maar ik was benieuwd of iemand een helder idee of richting heeft waar het mis zou kunnen gaan. Ik ben door mijn ideeën heen.

De info is vrij summier, hoop dat jullie er wat mee kunnen. Mijn dank is groot.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoi Gixxer600,

Het is jammer dat Niels de Koning gestopt is met ActiveTopic, maar dat maakt voor hier niks uit. Het is hier nog steeds geen support forum voor 3rd party software. Wel kan je hier terecht als je zelf aan het programmeren slaat.

Het lijkt me sterk dat je op internet geen support kan vinden voor AT. Hier is het in elk geval niet de plaats voor.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.