Athlon Thunderbird Slot A

Pagina: 1
Acties:

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Topicstarter
Wie heeft er een Slot A versie van de Thunderbird? Hoeveel beter is ie dan de "classic" Athlon en wat voor moederbord gebruik je? Laat ook even weten of je wel of geen problemen hebt met de stabiliteit.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Heb een slot A Tb800 heb er absoluut tot nu toe geen problemen mee gehad,moederbord is een MsiK7Pro

Verwijderd

No problemo!

Verwijderd

Geen problemen, klokt bij mij alleen minder goed over omdat je de cache-divider nu eenmaal niet kunt aanpassen (staat en blijft op 1/1).

Reken op 0 tot 5% snelheidsverbetering t.o.v. classic bij dezelfde frequentie. Grappig vind ik dat, een twee keer zo snelle maar ook twee keer zo kleine cache levert effectief toch iets winst op.

update: Welk mobo, had je ook nog gevraagd:
Getest op MSI 6167 (vanaf bios 1.6 geen probleem, t/m bios 1.5 hangt ie bij bios-post), Giga-byte 7IXE ging volgens mij ook goed, draait nu permanent op m'n K7M.

Draait officieel niet op mobo's met VIA chipset i.v.m. andere timing-specs en transistor-types.
Draaide wel op mijn EPOX 7KXA, maar die ging al raar doen bij 750MHz, terwijl op alle andere bordjes 850 geen probleem was.

Met VIA chipset dus onbetrouwbaar, in principe op mobo's met AMD 750 (751/756) chipset is het een bios-kwestie.