Denk ik post het toch maar even, ik heb dus mijn router naast mijn bureau hangen en het werkt ook draadloos maar zodra ik van me bureau weg ga met mijn laptop is er geen internet/netwerk meer. Wel zegt de status (via eigenschappen netwerk) dat het signaal goed tot zeer goed is en ik krijg ook een (correct) ip toegewezen als ik me laptop in een andere kamer start bv.
Encriptie werkt ook niet, dan valt alles weg, maar daar hoef ik geen antwoorden op (tenzij iemand het zo weet) maar dat leek me niet in de topics die ik hierover gelezen heb.
Ik zit er nou ook aan te denken om een Linksys of een US Robotics router te kopen maar zou dat werken of kan ik misschien beter het kaartje eerst proberen met een andere?
Ik heb dus deze router:
WL-122 - Wireless Network Broadband Router 100g+

Met deze PC kaart:
WL-120 - Wireless Network CardBus adapter 100Mbps

De specs van mijn laptop:
Gericom Blockbuster 2440XL:
- Intel © Pentium © IV 2,4 Ghz
- ATI Mobility Radeon 9000
- 2 x 256 MB RAM (snelheid en merk op moment van schrijven onbekend)
- Toshiba 80 GB HDD 4200 RPM
- Samsung DVD RW SD-R6112
- 15" TFT
- Logitech MX 500
- Toshiba 40 GB HDD 5400 RPM (in externe casing, USB 2.0)
Encriptie werkt ook niet, dan valt alles weg, maar daar hoef ik geen antwoorden op (tenzij iemand het zo weet) maar dat leek me niet in de topics die ik hierover gelezen heb.
Ik zit er nou ook aan te denken om een Linksys of een US Robotics router te kopen maar zou dat werken of kan ik misschien beter het kaartje eerst proberen met een andere?
Ik heb dus deze router:
WL-122 - Wireless Network Broadband Router 100g+

Met deze PC kaart:
WL-120 - Wireless Network CardBus adapter 100Mbps

De specs van mijn laptop:
Gericom Blockbuster 2440XL:
- Intel © Pentium © IV 2,4 Ghz
- ATI Mobility Radeon 9000
- 2 x 256 MB RAM (snelheid en merk op moment van schrijven onbekend)
- Toshiba 80 GB HDD 4200 RPM
- Samsung DVD RW SD-R6112
- 15" TFT
- Logitech MX 500
- Toshiba 40 GB HDD 5400 RPM (in externe casing, USB 2.0)