Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony NW-HD1, importeren --> belasting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb een probleem. Ik wil graag de NW-HD1 kopen, maar hij is toch nog vrij duur. Op http://www.bhphotovideo.com is hij voor $319 te koop. Met de $35 verzendkosten komt dat neer op $354, wat overeenkomt met iets meer dan €270. Dat is een vrij schappelijke prijs, want in Nederland betaal je al gauw €50 meer voor dit lieve dingetje.

Maar nu weet ik niet of ik nog belasting of invoergelden moet betalen als ik de NW-HD1 zou laten importeren. Hij zou vanuit Amerika over moeten komen.

Heeft iemand hier enig idee van (ervaring misschien?) of weet iemand waar ik dit kan nakijken?

Alvast bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Martijn van Cauteren

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb al aardig wat spullen uit amerika laten komen (via Winkels, Ebay, etc) en elke keer is het weer anders. Wat ik meestal vraag is of de verkoper op het pakketje/envelope "Gift" zet zodat de douane het laat doorgaan zonder belasting heffing. Verder is het zo dat als de bezorging door een koerier (DHL, FedEx, etc) gaat gebeuren je vaker kans hebt op een belasting heffing (vaak pas 1 a 2 weken na ontvangst) dan via normale post (USPostal).

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik tot nu toe 2x een heffing heb gekregen op ongeveer 30 pakketjes/envelopen. Ik zou het risico nemen.

Er zijn trouwens meerdere topics over dit onderwerp (effe zoeken).

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 10:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het is wel een gok, maar al zou je net pech hebben dan zijn de bijkomende kosten nog wel minder dan € 50,-. Het blijft pech, maar dan is het nog niet duurder dan in NL.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 08:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

superduper schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:11:
Het is wel een gok, maar al zou je net pech hebben dan zijn de bijkomende kosten nog wel minder dan € 50,-. Het blijft pech, maar dan is het nog niet duurder dan in NL.
Dat weet ik zo net nog niet hoor:

€270 + 9,5% Doaunerecht = 295,65

295,65 + 19% BTW = 351,82

351,82 - 270 = 81,82

Zo heb ik een keer over een bedrag van $146,- een omzetbelasting moeten betalen van Fl. 66,20 & een administratie en inklaringskosten van Fl. 26,00, wat dus totaal neerkwam op Fl. 92.20

20*350ZO45°

Verwijderd

ik heb ook al meermaals spullen uit amerika geimporteerd (ook duurder apparatuur) maar nog nooit extra invoerkosten moeten betallen,

gewoon, zoals eerder gezegd, als gift late sturen. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt zeg, dat ga ik proberen!!

Zou erg mooi zijn

Verwijderd

Topicstarter
Hey mense

ik heb een paar winkels gemaild, maar pas van eentje antwoord gekregen. (Beetje logisch met kerst:p), maar die zij dat ze daar niet aan deden omdat dat in strijd is met de U.S. consumer law. Bij welke winkels hebben jullie (elektronische) spullen gekocht waar ze wel meewerken aan "Gift" vermelding??

Bedankt,

Martijn
Pagina: 1