hd WD200 wil niet in z'n eentje HELP!

Pagina: 1
Acties:

• the_yo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-12-2023

the_yo

Koffie is goed!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe hd, maar ik kan'm niet goed aan de praat krijgen, het is een 20Gb Westerndigital. Na het uitvoeren van het instalatieproggie (Data Lifeguard Tools) van de site van WD en opnieuw opstarten, blijft de hd spoorloos. In de bios kan ie ook niks vinden. Alleen als ik een 2e hd, een seagate 3.2Gb erbij hang, als slave, dan ziet ie 'm wel in de bios en laadt ie ook het drivertje ofzo voor de hd en kan ie gewoon opstarten. Op de secondary controller zitten nog een Philips CDD 3610 en een IDE/ATAPI 36x cdrom, maar die blijft ie wel gewoon zien. Ik vind het alleen niet echt nodig een extra hd te laten draaien alleen om de andere op te laten starten. M'n computer is een AMD k7 Athlon 600, Aopen ak72, 64Mb. Heeft iemand misschien een idee/oplossing ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

Op donderdag 04 januari 2001 14:17 schreef the_yo het volgende:
Ik heb een nieuwe hd, maar ik kan'm niet goed aan de praat krijgen, het is een 20Gb Westerndigital.
Eens geprobeerd om de 20 gieg harddisk fixed master/slave te jumperen ????

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• the_yo

the_yo

Koffie is goed!

Topicstarter
yup, die WD staat gewoon als master met het jumpertje achterop...

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

heb 2 van die dingen in raid0 hangen, maar als ze alleen op de kabel zitten moet de jumper in fabrieksstand, niet op master of slave dan ziet de bios ehm niet, geld voor raid controller en normale bios in mijn geval

• the_yo

the_yo

Koffie is goed!

Topicstarter
Daar was ik weer online met m'n nieuwe hd'tje :+
Het was inderdaad een jumpertje... moest op PM2 staan... zucht... daar ben ik dan een dagje mee aan het klooien geweest... nou ja.. hij doet het in ieder geval... :) Bedankt voor de info!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

np *D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1