Toon posts:

OSX: is een Smartdisk Crossfire harddisk bootable te maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een externe FireWire harddisk besteld als backup.
Ik wil perse een bootable: al vliegt mijn interne HD aan stukken, ik ben binnen 2 minuten weer aan het werk: gewoon booten op de backup. Tralala geen uren kwijt zoals de meeste sukkels :)
Ipv een LaCie Porsche design 160 GB kreeg ik een Smartdisk Crossfire 160 Mb thuisgestuurd. Ze zullen het wel weten bij die web-winkel... Nou, niet dus...

Ze hadden die SmartDisk beter DumbDisk kunnen noemen...

OK. geformatteerd. HFS+
Met Carbon Copy Cloner een EXACTE kopie gemaakt (optie: bootable aangezet) van mijn bootdisk (het mooie is dat ie alle privileges, invisible system files en zelfs de modification dates in tact laat en copieert). [SPAM]Beter dan CCC is er niet voor een full bootable backup en nog gratis ook![/SPAM]

Helaas pindakaas:
hij is niet te mounten, niet met de opstart keycombo en ook niet met Systeemvoorkeuren>Opstartschijf.

Ik heb al gekeken bij Schijfhulpprogramma of ik iets moet aanzetten maar nix gevonden.

Ben bang dat bootable/non-bootable een hardware kwestie is en dat het ding dus terug moet, of hebben jullie nog een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 01:50 ]

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Hmm en een schone installatie op de FW disk ?
Kun je er dan wel van booten ?

Er zijn trouwens wel een paar firewire kastjes in omloop waarvan je niet kan booten wat je ook probeert.
Mischien gebruikt de Crossfire ook zo'n crap chipset :) , lijkt me trouwens wel onlogisch.

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Bedoel je nou dat-ie niet te mounten is of dat-ie er niet vanaf wil booten?

Zie ook
Although all of the drives mounted automatically in OS X, only the PocketDrive, Que M2 Quadslim, Spark, and Titanium Thin Drive allowed us to install Mac OS X 10.1 and boot our Power Mac G4/500 from them.
Het is een oud artikel maar geeft wel weer dat je niet altijd zomaar van een FW drive kan booten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
scan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:55:
Hmm en een schone installatie op de FW disk ?
Kun je er dan wel van booten ?
Goed idee, ga ik eens proberen!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
waarom niet een lacie eisen? daar vroeg je toch om in de 1e plaats?

weet niet of probleem dan opgelost is maar volgens mij ga je er sws op vooruit...

lacie gebruikt oxford chips

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 24-12-2004 14:29 ]

Verwijderd

Hallo DutchVince,

Ik ben ook van plan zo een SmartDisk CrossFire 160 GB te kopen, omdat deze binnen mijn budget ligt en zowel FireWire als USB aansluitingen heeft.

Ik had dan ook graag geweten of je probleem nu opgelost is. Ben je er voor de rest tevreden van? Werkt het zowel op Mac als PC?

Alvast bedankt!

koswo
Pagina: 1