Toon posts:

Asus A7N8X Deluxe & AMD 2600+ (overklokken lukt niet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vrij veel geprobeerd. Multiplier hoger gezet maar die komt steeds terug op 11,5X FSB staat op 169, wat nu ook niet hoger meer kan. Hij draait nu maar 1,9 MHz, maar hij hoort volgens mij hoger te draaien. Heeft iemand tips?

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde en ik kan het ook niet, minste dat ik overclock en ik stress men pc dan reboot hij.

stupid I know

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Croga

The Unreasonable Man

1. Je multiplier is waarschijnlijk gelocked.
2. Zonder specs kunnen wij je hier niet helpen.
3. Heb je de FAQ al gelezen?

Verwijderd

//edit
/me had op de verkeerde link geklikt op BalusC's site, dus daarom kwam ik tot deze rare getallen. Deze post kan dus genegeerd worden, afgezien van de vragen, want die zijn wel legitiem :P

Je hebt het over een AMD 2600+ op een Asus A8N8X Deluxe. De enige CPU die dan in aanmerking komt, is een Sempron 2600+.

Volgens BalusC's site draait die op een FSB van 200 met een multiplier van 6,5x en op 1300 Mhz (ik neem aan dat je met 1,9 Mhz bedoelt 1,9 Ggz).

Dat zijn zulke afwijkende waardes van wat jij noemt, dat ik denk dat er ergens iets niet klopt in je topicstart.

Dus, vragen:

1) welke 2600+ hebben we het over?
2) welke bios versie heb je op dat bord staan?
3) wat geeft CPU info aan?

1900 Mhz zou overgens helemaal geen slechte overklok zijn voor een 1300Mhz processor. Zet je MP eens op 6,5 en je FSB op 200, en dan in stapjes hoger (de FSB).

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 07-05-2007 07:47 . Reden: link fixed ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hezik, er zijn ook 2600+ Thoroughbred's (zowel op 266 als 333) en Barton's geweest.
Aan de instellingen van de TS te zien, gaat het om een Barton versie, 11,5 x 166 MHz = 1909 MHz dus. Klinkt ook zeer aannemelijk aangezien de Barton's de laatste tijd allemaal een vaste multiplier hadden.
De link van Balus C's site die je doorgaf verwees naar de K8 processoren (S754 en S939/940) terwijl de TS een A7N8X bord heeft, een S462 Nforce2 bordje.
Als je hier kijkt, zie je wel wat ik bedoel denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 07-05-2007 07:48 . Reden: link fixed ]

Verwijderd

ik denk dat het gaat over een K7 , geen K8.
Er bestaan 3 verschillende 2600 amd XP's
check http://www.angrygames.com/AMD_CPU/AMD_CPU/AMD_CPU.htm

Een Barton 2600 draait 1917 MHS stock ;)

Verwijderd

Aargh domweg op de verkeerde link geklikt op BalusC's site.. dom dom dom :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:27:
Ik heb al vrij veel geprobeerd. Multiplier hoger gezet maar die komt steeds terug op 11,5X FSB staat op 169, wat nu ook niet hoger meer kan. Hij draait nu maar 1,9 MHz, maar hij hoort volgens mij hoger te draaien. Heeft iemand tips?
Je hebt dus gewoon een barton, die hoort 1917 MHz te draaien met een FSB van 166 MHz (333 MHz) en een multiplier van 11,5.
Trouwens, wat geeft hij bij eigenschappen van deze computer aan?
Als je nou gewoon netjes je FSB terugzet naar 166(333) dan zou daar gewoon netjes AMD Athlon 2600+ moeten staan

Verwijderd

ALs ik je onderschrift moet geloven heb je het geheugen zelfs op 133mhz in plaats van 166 draaien, ik zou die eerst eens lekker op 166 zetten....

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:27:
Indien je athlon nieuw is, een amd athlon xp / barton / thorton van na week 40 uit 2003 is gelocked is en is niet hardwarematig te unlocken, zie:
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

offtopic:
veel vragen laatste tijd over unlocken multipliers :/

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Croga schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 07:05:
1. Je multiplier is waarschijnlijk gelocked.
Inderdaad... Het bedrieglijke is dat je de multiplier op je mobo wel lijkt te kunnen wijzigen maar dat de gelockte cpu daar totaal niet op reageert :-)

Ik heb ook ooit een XP 2200+ (1,8 Ghz) proberen te overclocken, moest tot 2V gaan om hem op 2 Ghz te krijgen, maar wou niet eens Windows laden... 1933 Mhz lukte nog net.

Als je per sé wil overclocken, dan moet je je een andere proc kopen... Niemand kan je garanderen dat je een bepaalde marge hebt op dit of dat model.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 09:54
Beetje korte topic start. Geef eens wat aanvullende informatie dan kunnen er mischien dingen uitgesloten worden.

Wat er ontbreekt:
Welke hardware je precies hebt.
Welke voedingswaarden je voeding geeft.
Welke temperaturen je stressed en idle hebt.
Wat je zelf geprobeerd hebt.

Dingen waar het aan kan liggen:
Geheugen wil niet harder.
Cpu wil niet harder.
Cpu wordt te heet.
Moederbord wil niet harder (je hebt een nForce2 Ultra bord dus zou 200Mhz FSB geen probleem mogen zijn).
Chipset wordt heet.
Voeding heeft moeite.
Bios wil niet lekker overclocken/geeft problemen met overclocken.

Dingen die je nog kan doen:
Meer vcore.
Meer vddr.
Meer vchipset.
Beter koelen.
Sterkere voeding proberen.
Ander BIOS proberen.

@ Borromini
35Mhz marge is wel heel erg weinig. Met een marge van 35Mhz kan AMD niet garranderen dat die cpu 1900 doet als de temperatuur bijvoorbeeld 10 graden hoger is. Jij hebt al 400Mhz oc achter de rug voordat je met je 1800+ op 2 gig zit. Dat is een oc van >20% vergeet dat even niet.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Welke hardware je precies hebt.
Asus A7N8X (v 2.0) Deluxe
AMD Athlon XP 2600+ (alias: Barton?)
512 MB PC 2700
512 MB PC 3200
MSI FX5700LE/TD 128

Welke voedingswaarden je voeding geeft.
Vcore 1.68V

Welke temperaturen je stressed en idle hebt.
Idle:
Mobo 32 graden
CPU 42 graden

Wat je zelf geprobeerd hebt.
Multiplier en FSB vanaf bios geprobeerd te veranderen.
Met Nvidia system utility ook geprobeerd.

Dingen waar het aan kan liggen:
Geheugen wil niet harder. (geheugen draait nu op 120 %)
Cpu wil niet harder. (Dit zal het wel zijn)
Cpu wordt te heet. (Nooit last van gehad)
Moederbord wil niet harder (je hebt een nForce2 Ultra bord dus zou 200Mhz FSB geen probleem mogen zijn). (Dit kan het dus ook niet zijn)
Chipset wordt heet. (Nooit last van gehad)
Voeding heeft moeite. (Dat zou ook kunnen)
Bios wil niet lekker overclocken/geeft problemen met overclocken. (Dit is zeker een probleem)

Dingen die je nog kan doen:
Meer vcore. (gedaan, maar proc blijft zelfde draaien)
Meer vddr. (ook gedaan, geen verschil met proc)
Meer vchipset. (nog niet geprobeerd)
Beter koelen. (zou dat moeten met deze temperaturen?)
Sterkere voeding proberen. (dan ga ik volgede week maar een nieuwe voeding zoeken)
Ander BIOS proberen. (nieuwere revisie? dat heb ik wel geprobeerd)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45

Zenix

BOE!

Je zet in je post dat je ook 1 x 512mb PC2700 dat kan een probleem zijn. Ik zou als ik jouw was je geheugen timings eens zo slap mogelijk zetten en misschien wat meer voltage door het geheugen jagen. En anders eens proberen om met alleen pc3200 module op 200fsb proberen te krijgen. En je cpu is ook gelocked wat ik uit de posts kan opmaken dus het kan ook gewoon zijn dat ie echt niet verder wilt. want 11,5x200 is wel 2300mhz. En je zegt dat je geheugen op 120% draaid bedoel je daarmee dat je dat ingesteld hebt in de bios ? Zoja doe dat dan snel op 100% Dan draaid het 1:1 en dat is op een AMD Systeem sneller

Als die dingen hierboven staan niet werken. Zou je deze dingen kunnen overwegen.

http://www.nforcershq.com...=0&postorder=asc&start=60

Gemodde Biosen voor Asus A7N8X Deluxe Rev2.0 staan daar en de hele tread gaat erover die link die ik gaf zijn de nieuwste let wel goed op of je de goede download. Ik zou als ik jouw was gewoon de
1008mod3_SATA Boot with 4250 SATA Bios
1008mod3_HDD0 Boot with 4250 SATA Bios proberen dat is met cpc on dat is standaard en cpc off heb je ook nog maar daar heb ik geen ervaring mee. Als je een ide schijf als primary boot schijf gebruikt download je de HDD0. Gebruik je een sata schijf als primary boot gebruik dan de sata versie. Ze zijn getest door meerdere gebruikers maar natuurlijk gebruiken op eigen risico.

Je zou een l12 pinmod kunnen proberen maar weet niet of dat veel zin heeft op een 166fsb cpu

http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html

En als je wat meer ervaren bent zou je ook een VDD mod uit kunnen voeren omdat de chipset van asus standaard niet zoveel voltage krijgt
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9237

Ik weet niet of je VDD mod al eerder hebt gedaan zoniet lees dan eerst veel erover. Want het is niet zonder risico. En het is ook verstandig dat je een active northbridge koeler gebruikt als je oc'ed of een 4x4 fan op je heatsink van deluxe modden.

gl

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 25-12-2004 00:37 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Je moet gewoon van dat PC2700 af. Dat nekt uiteindelijk de resultaten, 2 verschillende reepjes zorgen ook nog eens vaak voor een instabiel systeem.

Mijn beste ervaringen had ik met bios 1005 en 1006. Daarmee kun je CPC nog gewoon op 1T zetten. Dunno wat Asus sindsdien gedaan heeft daarmee, maar in versie 1007 kon je 't niet meer enablen. Latere versies weet ik dus zo niet, maar door ze te testen kom je er snel genoeg achter.

Een heleboel andere tips zou je kunnen vinden door ff op search te klikken. Er is een draadje met mensen die problemen hebben 200 fsb te halen (ff zoeken op a7n8x en 200 fsb en je moet 'm zo weten te vinden ;))

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Had je niet beter een 2500+ kunnen nemen? Die van mij hoefde alleen de fsb omhoog naar 200 en hij herkent em nu als 3200+.

Verwijderd

YoupY schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 02:50:
Mijn beste ervaringen had ik met bios 1005 en 1006. Daarmee kun je CPC nog gewoon op 1T zetten. Dunno wat Asus sindsdien gedaan heeft daarmee, maar in versie 1007 kon je 't niet meer enablen. Latere versies weet ik dus zo niet, maar door ze te testen kom je er snel genoeg achter.
Als je wilt overclocken kun je het beste een uberbios nemen..

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:10:
[...]

Yup die staan in mijn post dat zijn zwaar gemodde uber biosen met oa DFI Romstip table alle uber opties l12 mod ingebouwd ( weet niet of dat werkt ) En hij herkend mobile proccesors ook.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:10:
[...]

LOL

Als je dat bord echt wilt overklokken pak je een soldeerbout erbij >:)
  • 2 vcore mod beschikbaar
  • vddr mod erop
  • chipset mod erop
  • 5V op de mosfets voor een stabielere vcore
  • 3.3V modden
  • Northbridge netjes vlak maken
  • Extra sinks op de mosfets
  • Mooie actieve southbridge
eindresultaat :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/a7n8xpuinhoop2.jpg

En dan kun je een beetje gaan OC-en. Uber bios is leuk maar voegt maar erg weinig toe. Alleen kun je je vddr 0.1V hoger zetten dan met de standaard, maar verder zit er geen toegevoegde waarde in. Erg leuk dat je ook nog zogenaamd je vdd zou kunnen instellen, maar dat gaat niet werken, aangezien die chip die het chipset voltage regelt niet is aangesloten op de bios ;)

Als je dan 3.8V op de 3.3 zet en 2.5 door je chipset jaagt :X dan kun je wel zo'n 250fsb en hoger halen ;) >:)

• Zenix

Zenix

BOE!

YoupY schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:47:
[...]

LOL

Als je dat bord echt wilt overklokken pak je een soldeerbout erbij >:)
  • 2 vcore mod beschikbaar
  • vddr mod erop
  • chipset mod erop
  • 5V op de mosfets voor een stabielere vcore
  • 3.3V modden
  • Northbridge netjes vlak maken
  • Extra sinks op de mosfets
  • Mooie actieve southbridge
eindresultaat :

[afbeelding]

En dan kun je een beetje gaan OC-en. Uber bios is leuk maar voegt maar erg weinig toe. Alleen kun je je vddr 0.1V hoger zetten dan met de standaard, maar verder zit er geen toegevoegde waarde in. Erg leuk dat je ook nog zogenaamd je vdd zou kunnen instellen, maar dat gaat niet werken, aangezien die chip die het chipset voltage regelt niet is aangesloten op de bios ;)

Als je dan 3.8V op de 3.3 zet en 2.5 door je chipset jaagt :X dan kun je wel zo'n 250fsb en hoger halen ;) >:)
Ja daar heb je helemaal gelijk in maar die biosen die ik gepost heb zijn niet puur uber maar ook veel anderen dingen aangepast zodat je ook wat meer performance hebt.

Maar het klopt idd dat met voltmods dit bord lekker hard gaat. Maarja dat doet niet zomaar elke computer gebruiker ;) In verband met de risico's etc. Dus als je niet gaat voltmodden werken die aangepaste uberbiosen het beste. En natuurlijk ook als je wel gaat voltmodden

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 25-12-2004 18:03 ]

Verwijderd

Ja ik ben een echte komiek.

Let even op waarop ik reageerde he.. iemand gaf aan dat versies hoger dan 1007 ofzo weer minder waren voor overklikken. Dan kun je dus beter een Uberbios pakken. Ik zeg niet dat dat de enige of beste overclock methode is, wel dat dat het beste overclockbios is.
En dan kun je een beetje gaan OC-en. Uber bios is leuk maar voegt maar erg weinig toe. Alleen kun je je vddr 0.1V hoger zetten dan met de standaard, maar verder zit er geen toegevoegde waarde in.
Ik klok m'n A7N9X zelf niet over, en heb er op het moment zelfs een standaard ASUS bios inzitten, maar had begrepen dat je bij een Uberbios ook meer mogelijkheden hebt t.a.v. het instellen van timings etc.

Verwijderd

Borromini schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:05:
[...]
Ik heb ook ooit een XP 2200+ (1,8 Ghz) proberen te overclocken, moest tot 2V gaan om hem op 2 Ghz te krijgen, maar wou niet eens Windows laden... 1933 Mhz lukte nog net.
Dat meen je niet? Ik heb hem op 2250 MHz lopen! Serieus! Gewoon Vcore op 1,75 volt (standaard op 1,6), Ext. Freq. op 166 (Standaard 133). Temp is 43 graden idle en load onder de 50 graden. Ik heb een Asus A7V8X-X.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 03:48 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 03:45:
[...]

Dat meen je niet? Ik heb hem op 2250 MHz lopen! Serieus! Gewoon Vcore op 1,75 volt (standaard op 1,6), Ext. Freq. op 166 (Standaard 133). Temp is 43 graden idle en load onder de 50 graden. Ik heb een Asus A7V8X-X.
Waarom zou dat niet kunnen?
De ene proc is de ander niet ...

Ontopic: Ik heb ook een Asus A7N8X bord, degelijk ding, maar een niet al te beste OC'er.
Van de week een paar weerstandjes gehaald, kijken wat ie doet :)
Pagina: 1