Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Piepols,

Ik heb me de afgelopen dagen goed ingelezen over de verschillen tussen de iPod en de iRiver H-120 en overweeg nu om toch maar de H120 te nemen. Dit omdat (volgens mij) de H120 op de meeste punten beter is dan de iPod.

Maar had nog wel een aantal vragen:

1) bij de iPod zit iTunes... daarmee kan je je muziek laten zien, organiseren, synchroniseren etc. Lijkt me echt super handig, maar zit er ook iets soortgelijks bij de iRiver? Of moet ik al m'n muziek zelf handmatig gaan lopen kopieren en ordenen etc? Lijkt me juist zo handig dat een proggie het op artiestnaam zet enzo.

2) de iPod heeft dat handige clickwheel. Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar iedereen is daar zeer lovend over. Nu heb ik overal gelezen dat de besturing van de H120 beetje wennen is, maar daarna net zoveel te bieden heeft. Nu hoor ik het graag van jullie. Is die navigatie echt zo belabberd of valt dat wel mee?

Dat waren m'n vragen. Hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden. Weet dat de keuze ook voor een groot deel persoonlijke smaak is, maar toch nog ff de laatste dingetjes checken. Als ik de iPod zou kiezen, dan zou het voornamelijk voor de stijl/uiterlijk en z'n clickwheel zijn.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Kijk eens naar de Gmini 400 van Archos; zelfde ongeveer kwa prijs/formaat i.v.m. de iPod, alleen veel meer functies. Ook kan de Gmini 400 via de handige ARClibrairy nummers al automatisch sorteren op Genre,Band naam etc etc. Ook gewoon via een "folder"structuur, wat ook handig is, is dat hij geen software nodig heeft. Je koppelt hem aan je USB en je kan het er gewoon heenslepen. Met Winamp ofzo een m3u speellijstje maken, ook er op gooien, en je kan spelen. Eerst waren de Gmini 400's moeilijk of voorraad, maar die moeilijke periode is net voorbij, dus zelfs dat zou geen probleem meer moeten zijn. Kijk anders nog even rond in het Archos Gmini 400 topic.

Product Owner - Connec2

• Skar
Vind de vormgeving niet mooi van de Gmini en daarnaast heb ik ook geen behoefde aan videokijken enzo. Maar bedankt voor het advies.

[ Voor 15% gewijzigd door Skar op 24-12-2004 11:25 ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Skar schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:25:
Vind de vormgeving niet mooi van de Gmini en daarnaast heb ik ook geen behoefde aan videokijken enzo. Maar bedankt voor het advies.
Ach viel te proberen :+

iTunes schijnt wel goed te werken en als het goed is, hij sorteerd ook je muziek voor je op de iPod.

Product Owner - Connec2

Verwijderd

1) Ik vind het juist handig dat je alles zelf kunt neerzetten waar je wilt. Er is dacht ik ook een data-base functie oid bij de iRiver (iRiver-doeds?!)

2) De navigatie van de iRiver vind ik erg goed. M'n broer had zo'n ding en het werk erg handig. Je hebt je duim op 'e'en plek en beweegt hem naar rechts door te spoelen, naar links voor terug en naar boven en naar beneden voor volume. Wat ik aan de iPod juist niet handig lijkt is dat je vier knoppen (doorspoelen, terugspoelen, menu en pause/play) op de knop hebt waarmee je navigeert. En ook nog, het lijkt mij fijner om als je naar beneden gaat met je duim - zoals de iRiver - (dat je dan ook naar beneden scrollt) en niet in een rondje - zoals de iPod.

Als ik jou was zou ik absoluut voor de iRiver gaan. Hij is gewoon veel vetter, meer functies, geen iTunes nodig. Het is gewoon een ubergeil apparaatje!

Verwijderd

Skar schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:22:
Piepols,

Ik heb me de afgelopen dagen goed ingelezen over de verschillen tussen de iPod en de iRiver H-120 en overweeg nu om toch maar de H120 te nemen. Dit omdat (volgens mij) de H120 op de meeste punten beter is dan de iPod.

Maar had nog wel een aantal vragen:

1) bij de iPod zit iTunes... daarmee kan je je muziek laten zien, organiseren, synchroniseren etc. Lijkt me echt super handig, maar zit er ook iets soortgelijks bij de iRiver? Of moet ik al m'n muziek zelf handmatig gaan lopen kopieren en ordenen etc? Lijkt me juist zo handig dat een proggie het op artiestnaam zet enzo.

2) de iPod heeft dat handige clickwheel. Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar iedereen is daar zeer lovend over. Nu heb ik overal gelezen dat de besturing van de H120 beetje wennen is, maar daarna net zoveel te bieden heeft. Nu hoor ik het graag van jullie. Is die navigatie echt zo belabberd of valt dat wel mee?

Dat waren m'n vragen. Hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden. Weet dat de keuze ook voor een groot deel persoonlijke smaak is, maar toch nog ff de laatste dingetjes checken. Als ik de iPod zou kiezen, dan zou het voornamelijk voor de stijl/uiterlijk en z'n clickwheel zijn.
Waarom geen H320?

Verwijderd

Omdat deze een stuk duurder is, hij geen video-playback/afbeeldingen-playback hoeft en de look niet hoeft. Bijvoorbeeld.

• Skar
yrd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:04 Waarom geen H320?:
[...]

Omdat deze een stuk duurder is, hij geen video-playback/afbeeldingen-playback hoeft en de look niet hoeft. Bijvoorbeeld.
Bedankt. Klopt inderdaad. Ik hoef geen video-afbeeldingen support. Daarnaast vind ik de looks van de H120/H140 veel strakker. En idd... de H320 is een stuk duurder.

Verwijderd

deze vraag stelde ik me 2 maanden geleden ook af

als je voor functies gaat, moet je absoluut de iRiver nemen.
die heeft een radio voicerecorder en nog meer

ipod heeft idd de uiterlijk en de mooie clickwheel
sommige zeggen het is handiger als je naar beneden scrolt dan in rondjes...
dat is NIET waar
want als je een playlist hebt van 40 albums of meer kan je beter rond gebruiken.
anders zit je steeds met je hand van boven naar beneden te halen.

het belangrijkste punt vond ik de service....
de ipod heeft veruit de beste service
als je oordopjes binnen een jaar kapot gaan geven ze zonder moeilijk te doen al nieuwe.
mocht er iets kleins zijn aan je ipod mag je hem opsturen en zenden, als er echt iets is, je binnen 10 werkdagen een nieuwe.

bij iriver heb ik nergens zo een service gelezen....

en tsja laten we eerlijk zijn......
als je er iemand vraagt: wat is dat voor mp3
dan zou ik liever een ipod tevoor schijn halen ipv zo een oer lelijk iRiver

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een iRiver hp120.. en jij zegt lelijk? Kvinnem hartstikke mooi :)

Nog nooit heb ik een iPod gebruikt, wel veel gezien, dus kan niet echt een oordeel trekken. ipod is wel mooi design, maar dat kan je van de hp120 precies hetzelfde zeggen.

Verder vind ik het enige nadeel van men hp120 dat als je de afstandsbediening gebruikt, je zoveel draden hebt. Kijk eens in het iRiver hp1** topic zou ik zeggen.

Toen heb ik trouwens voor de iRiver gekozen omdat hij goedkoper was, ik weet niet wat ik nu zou kiezen.

Kun je met een iPod ook 16 uur continu muziek luisteren trouwens?

Suc6 ermee!

Verwijderd

Wat ik nog altijd erg positief vind aan m'n iRiver is de SRS WOW equalizer. De een haat et, de ander kan niet zonder. Ik ben dus een van de mensen die niet zonder kan O+ Prachtig geluid, geen idee of de iPod het ook heeft, maar ik neem aan dat als ie wel zoiets had gehad dat het dan wel expliciet bij de specs had gestaan.

En over de looks, mja... daar heb je alleen last van als ie als externe hdd wordt gebruikt en op tafel ligt, de andere 99% van de tijd zit dat ding waarschijnlijk in je binnenzak (als je de remote gebruikt) dus dan zie ik het probleem niet echt. En sowieso heeft iedereen al zo'n ding, dus echt origineel ben je ook niet als je zo'n iPod tevoorschijn haalt.

Eerlijk gezegt heb ik nog nooit op de iRiver CD gekeken of daar een soort muziek-management programma op staat, maar ik heb et eerlijk gezegt ook niet nodig. Alles in mappen indelen deed ik toch al, dus dat is het probleem niet. :)

Verwijderd

das weer een grote nadeel van de ipod
de batterij duur is zooo bagger
je kan er maar 4 uur mee

want:
ik wil natuurlijk het mooie achterlichtje laten branden
ik ga geen 128 kbps muziek draaien, als ik €330 heb betaald
dat klik geluidje mag wel uit...maar vind het best grappig
en ik heb muziek favouriten op momenten dus ga ik lekker skippen

kom je op ongeveer 4 uur uit.....
heel slecht gedaan die batterij....

ik weet neit of we die WOW equalizer hebben, maar we hebben er iig wel een
zonder zoiets merk je het ook niet.....tenminste de meeste mensen niet.....

de afstandbediening is handig bij de iRiver.....
als je daarvoor gaat kan je beter de iRiver nemen, want de ipod afstandbedineneg (apart bij kopen) lijkt wel 3 meter lang....

wat ik niet snap is :
Toen heb ik trouwens voor de iRiver gekozen omdat hij goedkoper was, ik weet niet wat ik nu zou kiezen.
de iRiver is nooit goedkoper geweest behalve nu.....
toen de 4e G uitkwam was die 330 de iRiver was toen 350
daarvoor was de ipod net zo duur als de iRiver tog????? of zit ik nou verkeerd???
ik heb juist de ipod genomen om de 20 euro te besparen :P :P (nee hoor)

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:58
Skar schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:40:
[...]

Bedankt. Klopt inderdaad. Ik hoef geen video-afbeeldingen support. Daarnaast vind ik de looks van de H120/H140 veel strakker. En idd... de H320 is een stuk duurder.
Daarbij is de H320 ook nog een heel stuk dikker dan de iPod (en ook dikker dan de H120) waardoor het apparaat een stuk minder 'broekzakvriendelijk' is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:45:
als je oordopjes binnen een jaar kapot gaan geven ze zonder moeilijk te doen al nieuwe.
mocht er iets kleins zijn aan je ipod mag je hem opsturen en zenden, als er echt iets is, je binnen 10 werkdagen een nieuwe.

en tsja laten we eerlijk zijn......
als je er iemand vraagt: wat is dat voor mp3
dan zou ik liever een ipod tevoor schijn halen ipv zo een oer lelijk iRiver
Als je echt muziek wilt luisteren gebruik je niet die [cencuur] dopjes van de iPod! En nog iets, met de iRiver gebeurt gewoon niets. Het is een goed degelijk apparaat, hij is toffer, kan veel meer. De iPod batterij is rampzalig (en dan moeten jullie niet gaan zeggen: "wie luistert er nou 16 uur achter elkaar naar muziek?"), je krijgt er nauwelijks wat uit. En hij ondersteunt geen Ogg Vorbis. Ogg Vorbis is de beste lossy compressor decompressor aller tijde!
En over het uiterlijk van de speler, de iRiver is net zo mooi (misschien nog wel mooier). Het is niet zo'n overhyped dingetje. Je loopt wel het risico dat mensen zeggen: "waarom heb je geen echte iPod". Zelfs de kranten als het AD zien iPod als de standaard, alsof zij de eerste waren die een harddisk based MP3 speler op de markt brachten. Maar nu dwaal ik een beetje af.

Als je een slechte batterij, mooie witte look en toffe [cencuur] oordopjes wilt, weinig functies. Ga voor de iPod.

Als je een goede batterij, vette equalizers, betere geluidskwaliteit, veel functies en iets anders wilt dan iedereen heeft. Ga alsjeblieft voor de iRiver!

• Skar
Prima. Thanx iedereen. Ik denk dat ik mijn keuze nu helemaal gemaakt heb. Ga voor de.... brrrrrrrrrrrm [trommelgeroffel]...

iRiver H120 ... met mooie Artic iSkin-cover... dan oogt hij nog stoerderder :)

[ Voor 17% gewijzigd door Skar op 25-12-2004 13:19 . Reden: url naar iSkin toegevoegd ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:45:

Goed punt, maar je vergeet 1 belangrijk ding:

De iRiver heeft 2 jaar garantie en de iPod maar 1. ;)
Pagina: 1