Ik heb zojuist mijn nieuwe pc in elkaar gezet en windows geinstalleerd. Als harde schijf heb ik een Maxtor diamondmax 9 (200 gigabite) waarop ik (in mijn vorige PC) al 2 partities had aangemaakt. Op een van deze partities (nr.2) heb ik een hoop (zo'n 75 gigabyte) aan data staan. Tijdens de installatie van windows detecteerde hij eerst de 2 de partitie niet en vervolgens begon de instal met alle files op de partitie te slepen (volgens mij werden zwevende files gekopieerd naar mappen ofzo).
Eenmaal in windows kon ik wel in de partitie kijken maar waren 80% van alle files onbruikbaar. Een klein deel was echter wel normaal te gebruiken. Ik heb net r-studio gedownload (helaas slechts een demo) en gekeken of ik mijn gecorrupte data nog terug kon halen, maar ik snap niet helemaal wat nou precies het resultaat is van de scan van dit programma (hij geeft bijvoorbeeld aan dat mijn harde schijf maar 130 gig is terwijl dit niet waar is en dat de partitie met beschadigde data 50 gig is terwijl deze ook groter is. Ik weet niet precies wat ik nu aanmoet met al deze informatie en of er nog hoop is om mijn data terug te krijgen (het staat volgens mij nog wel op een of andere manier op de schijf).
Kent iemand misschien een programma waarmee ik mijn bestanden terug kan krijgen (liefst gratis) of een andere manier om de data te repareren? Alle hulp is op dit moment welkom.
ps. ik weet niet of het er wat toe doet, maar mijn systeem:
-windows xp sp1
-athlon 64 (winchester) 3000+
-asus A8V
-1024 mb kinston pc3200
-(momenteel nog) geforce 2 ultra
-maxtor diamondmax 9 (6Y200POY)
Eenmaal in windows kon ik wel in de partitie kijken maar waren 80% van alle files onbruikbaar. Een klein deel was echter wel normaal te gebruiken. Ik heb net r-studio gedownload (helaas slechts een demo) en gekeken of ik mijn gecorrupte data nog terug kon halen, maar ik snap niet helemaal wat nou precies het resultaat is van de scan van dit programma (hij geeft bijvoorbeeld aan dat mijn harde schijf maar 130 gig is terwijl dit niet waar is en dat de partitie met beschadigde data 50 gig is terwijl deze ook groter is. Ik weet niet precies wat ik nu aanmoet met al deze informatie en of er nog hoop is om mijn data terug te krijgen (het staat volgens mij nog wel op een of andere manier op de schijf).
Kent iemand misschien een programma waarmee ik mijn bestanden terug kan krijgen (liefst gratis) of een andere manier om de data te repareren? Alle hulp is op dit moment welkom.
ps. ik weet niet of het er wat toe doet, maar mijn systeem:
-windows xp sp1
-athlon 64 (winchester) 3000+
-asus A8V
-1024 mb kinston pc3200
-(momenteel nog) geforce 2 ultra
-maxtor diamondmax 9 (6Y200POY)