Toon posts:

Data probleem na Win xp installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn nieuwe pc in elkaar gezet en windows geinstalleerd. Als harde schijf heb ik een Maxtor diamondmax 9 (200 gigabite) waarop ik (in mijn vorige PC) al 2 partities had aangemaakt. Op een van deze partities (nr.2) heb ik een hoop (zo'n 75 gigabyte) aan data staan. Tijdens de installatie van windows detecteerde hij eerst de 2 de partitie niet en vervolgens begon de instal met alle files op de partitie te slepen (volgens mij werden zwevende files gekopieerd naar mappen ofzo).
Eenmaal in windows kon ik wel in de partitie kijken maar waren 80% van alle files onbruikbaar. Een klein deel was echter wel normaal te gebruiken. Ik heb net r-studio gedownload (helaas slechts een demo) en gekeken of ik mijn gecorrupte data nog terug kon halen, maar ik snap niet helemaal wat nou precies het resultaat is van de scan van dit programma (hij geeft bijvoorbeeld aan dat mijn harde schijf maar 130 gig is terwijl dit niet waar is en dat de partitie met beschadigde data 50 gig is terwijl deze ook groter is. Ik weet niet precies wat ik nu aanmoet met al deze informatie en of er nog hoop is om mijn data terug te krijgen (het staat volgens mij nog wel op een of andere manier op de schijf).

Kent iemand misschien een programma waarmee ik mijn bestanden terug kan krijgen (liefst gratis) of een andere manier om de data te repareren? Alle hulp is op dit moment welkom.

ps. ik weet niet of het er wat toe doet, maar mijn systeem:

-windows xp sp1
-athlon 64 (winchester) 3000+
-asus A8V
-1024 mb kinston pc3200
-(momenteel nog) geforce 2 ultra
-maxtor diamondmax 9 (6Y200POY)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het feit dat je je data al overschreven hebt (door een nieuwe partitie te maken en de files opnieuw weg te schrijven) maakt de kans om het te herstellen erg klein.
Weet je zeker dat de hdd nu de goede grootte aangeeft? anders zou het kunnen zijn dat sommige progs niet voorbij de 128GB barriere kunnen lezen. Zorg hier anders eerst voor en kijk wat er dan mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
In windows geeft mijn HDD wel de goede grootte aan. De partitie waar mijn data op staat heb ik overigens nog niet overschreven. Ik heb namelijk windows op een andere partitie geinstalleerd. (in het totaal 2 partities een van 80 (met windows) en een met 120 (met beschadigde data).

Verwijderd

GetDataBack for NTFS of FAT kun je proberen. Als het te redden valt dan kan het zeker met dit programma, ik weet alleen niet of je een trial kan downloaden of dat het freeware is.

Tip: zoek op data recovery programs..

Verwijderd

Topicstarter
Dankje. Ik heb al een aantal programma's proberen te vinden, maar GetDataBack is volgens mij het beste en heeft een gratis trial. Ik ben het nu aan het proberen. Nu hopen dat het lukt. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik krijg helaas niet echt goede resultaten met GetDataBack. Hij zegt de bestanden gerecovered te hebben, maar de bestanden zijn nog steeds onbruikbaar.. Heeft iemand nog suggesties??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Daarin staan alle antwoorden die we je maar kunnen geven.

De kunst is dus om zoveel mogelijk recoverytooltjes te uitproberen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.