Toon posts:

kapotte tweeter in wharfedale crs 3 speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via een vriend twee wat oudere 100watt wharfdale speakers (gratis) op de kop kunnen tikken.
het enige wat erop staat van nummer is CRS 3

bij het testen bleek een van de twee toch wel heel slecht te zijn in het hoog, na eens binnenin gekeken te hebben bleek de magneet van de dometweeter losgekomen te zijn en zich gevestigd te hebben aan de achterkant van de woofer.

na het min of meer terug in elkaar steken van de tweeter bleef de speaker maar zwakjes in vergelijking met de andere, dus dacht ik van de tweeters te vervangen

na wat rondkijken vond ik Tonsil GTC 8/50 (conrad.nl -> dometweeters), deze hebben zowat dezelfde vorm als de tweeters die nu er nu in zitten.

ik vindt echter nergens specs van wharfedales, het enige dat ik weet is wat op de achterkant staat : nl impedantie 8 ohm en 100watt

mag ik die tweeters zomaar vervangen en is die tonsil dan een goeie keuze ?

alvast bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik zou sowieso kijken naar de gevoeligheid, beetje dezelfde gevoeligheid. Dan kan er voor de rest volgens mij niet heel veel mis gaan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
alvast sorry voor eventueel domme vragen :)

maar hoe kan ik die gevoeligheid weten ? op de achterkant van de kast staat dat de sensitivity 89db is, maar geldt dat dan ook voor de tweeter ?

ook staat die gevoeligheid niet bij de specs van de tonsil..

• JT

JT

VETAK y0

Gevoeligheid is voor de hele speaker ongeveer :) En als je het van die Tonsil niet weet, niet nemen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

misschien een voor de handliggend antwoord. maar heb je al contact gehad met de importeur van wharfedale voor een nieuwe tweeter. als die de hoofd prijs vragen dan kun je altijd nog op jacht naar vervangende tweeters. want een goed in het geluidsbleed passend is denk ik niet zomaar gevonden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

JT schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:04:
Gevoeligheid is voor de hele speaker ongeveer :) En als je het van die Tonsil niet weet, niet nemen.
Nope, je moet de gevoeligheid van de orginele tweeter weten, aangezien daar het filter op aangepast is. Daarnaast is de impedantie ook nog erg belangrijk (net name bij het overnamegebied van het filter).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm....daar heb je op zich wel gelijk in, maar als je die niet hebt, dan kan je beter proberen ongeveer dezelfde gevoeligheid te zoeken. Want wat moet je anders ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
kheb eens gemaild naar wharfedale zelf of deze specificaties hebben van deze speakers want op hun site is dit model niet meer te vinden ...
Pagina: 1